Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

.: Fotoshoot Ellen , Deel 2 :.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• .: Fotoshoot Ellen , Deel 2 :.

Na de positieve reacties in het eerste deel van deze reeks zou ik jullie graag nog wat meer foto's willen tonen van dezelfde shoot.
    Ik hoop dat het jullie een beetje bevalt en ben uiteraard benieuwd naar de reacties.
    Het was mijn eerste " officiële " shoot , nadat ik links en rechts wat geoefend had met mijn vriendin
    Wat kan beter of wat vinden jullie niet goed , please tell me
    Bij de eerste foto vind ik het zelf een beetje jammer dat het gezicht van het model er niet scherp genoeg uitkomt.

Greetz

Re: .: Fotoshoot Ellen , Deel 2 :.

Mooie reeks
    Ja bij de eerste is het wel wat jammer van de onscherpte
    En de tweede vind ik het mooiste

Comment

De compo en pose in foto 1 en 2 zijn danig, dat je wil weten wat daarboven gelegen is. Ellen kijkt gewoon net genoeg naar boven. In foto twee voel je aan dat er daarboven nog iets is, door de achtergrond die de hoogte inschiet.
      Meer moeite heb ik met het softe in 1 en 2. Met iets minder kleurverzadiging denk ik dat ze beter tot hun recht zouden komen.
      Bij foto 3, wat ik eveneens een sterke compo vind, en waar het model m.i. heel goed de lens opzoekt, zou eigenlijk de hand iets minder licht mogen hebben.

Comment

nummer 3 is een heel mooie foto

nummer 1 is idd te soft en vind hem persoonlijk te donker

nummer 2, weet ik niet. Compositie is prima maar de kleuren komen niet natuurlijk over.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Nummer 1 is inderdaad donker, en dat mag, maar de haren van het model verdwijnen volledig in de achtergrond.
          Lichtjes inflitsen langs rechtsboven, of van achter het model (randeffect) kon in dit geval een oplossing zijn.

Bij nummer 2 heb je bijvoorbeeld wél een mooie schijn op het haar, door de reflectie op de rode wagon.

En de ogen van die derde, ja euhm, daar verdrink ik, wat zeg ik, verzuip ik in.
          Wat zou ik dat gezicht daar toch graag nog wat meer onder de aandacht gezien hebben door wat minder DOF.
          David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

laatste is een mooie hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Je eerste reeks was de betere reeks.
              Maar ook deze mag er wezen hoor.

Uitschieter is nr.3

Nr.1 had de betere kunnen zijn, maar daar zit je duidelijk met onscherpte op het model.
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

kan nr2 best smaken
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

De 2e voor mij, heeft iets...wow
                  Het is soft, maar ook niet TE, gewoon af.

Wil je verklappen welke bewerking(en) je voor deze foto('s) gebruikt hebt?

Comment

1 vind ik niets omdat de belichting mislukt is. Spijtig, had wel iets moois kunnen opleveren.
                    3 vind ik ok, tof voor het model denk ik, maar mijn mening hierover: te gewoon

2e foto springt er duidelijk uit. Vooral door de kleurcontrasten achtergrond - model. In ZW zou hij niet speciaal zijn imo. Maar dit is echt wel nice Congrats

Comment

Hallo iedereen en alvast bedankt voor de reacties!
                      Heb nu toch al veel interressante tips gelezen die mijn volgende shoots ten goede moeten komen.

Over de eerste foto zijn de meningen hier duidelijk wat verdeeld.
                      Mijn idee rond deze foto was vooral de sfeer.Het model op de voorgrond , de graffiti op de achtergrond.Het model had scherper gemogen en de achtergrond wat onscherper maar heb het er duidelijk niet goed uitgekregen.
                      Ook is deze gemaakt zonder flits , maar met een hogere iso setting omdat de foto's met flash uiteraard voor een ander sfeertje zorgden.Ik heb hem ook donkerder gemaakt door met het contrast te spelen omdat je op deze foto maar 2 dingen moet zien , de persoon en de wagon op de achtergrond.Al de rest was vrij storend zoals de stenen op de grond en het plafond van de hal.
                      Jammer dat ik daardoor detail verlies in het haar van Ellen.Soms moet je keuze's maken hé

De tweede foto is mss wat te verzadigd , maar dat is een licht voortvloeisel uit het toegepaste soft-focus effect.Achteraf de verzadiging wat teruggeschroefd maar het mocht ook niet te flets worden hé.
                      @Vulture : er zijn vele tips op het internet te vinden omtrent soft-focus,ik heb deze gebruikt op foto 2 :http://members.lycos.nl/miravinc/glamourlook.htm

@ poochy over foto 3 ;ik begrijp wat je bedoelt , met hij is te gewoon.Het is een klassieke foto zoals er zoveel zijn.Maar het is wel zo dat je natuurlijk snel die indruk krijgt als je vrij dicht een foto neemt van iemand op deze manier.
                      En af en toe moet er zo ééne tussen zitten hé

Greetzz

Comment

Mijn volgorde van voorkeur: 2 / 3 / 1.

Tweede foto boeit mij het meest, goede compo en blik van model.
                        Ook het softe komt volgens mij ten goede aan de foto.
                        "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

Comment

Working...
                        X