Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kashmiri Girl

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kashmiri Girl

Een beeldje van 10 jaar oud (augustus 1997); genomen met een Minolta Dynax 7000i en een 70-210/2.8 Sigma Apo (Fuji Sensia)
    Het beeld werd genomen net voor de ZojiLa pas op 3800 meter in Indisch Kashmir. De streek was toen (en nu) niet echt veilig te noemen.
    Wachtend op een toelating van de militaire overheden om de gevaarlijke pas over te gaan doemde plots een gezinnetje op. Het meisje zat op een paard. Ik had enkel de tijd om mijn toestel te nemen en een paar beelden te maken.
    De ogen van het meisje blijven in mijn geheugen gegrift.
    De scherpte is misschien niet perfect, maar ik wou jullie dit beeldje niet onthouden.

Minder glas dan vroeger, maar beter.

Re: Kashmiri Girl

sprakeloos
    Wat een prachtfoto!

Comment

Dit is voor mij een toppie ,scherpte is misschien niet perfect maar dat zal voor mij een worst wezen, met zo,n blik en houding van het meisje
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

Comment

mooie foto!
        Stijn Gysemans
        na mijn buitenlands avontuur weer op belgische bodem

Comment

prachtige prent
          Jeroen || OM-D EM-5

Comment

Zoiets pakt je altijd hé Maar het worden pas topplaten als ze gestoken scherp zijn... Maar begrijp me niet verkeerd hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
              Zoiets pakt je altijd hé Maar het worden pas topplaten als ze gestoken scherp zijn... Maar begrijp me niet verkeerd hé

Zo bekijk ik het ook, al is het best een mooie opname.

mvg,

Roland

Comment

mooi zo,n kleine, de blik en die kleuren, maar de opname zelf vind ik niet goed.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mooie opname, Ik denk dat we met zen allen veel teveel pixelpeepen. Een goede foto is meer dan scherpte alleen.

Steco
                  Groetjes Steco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                    Mooie opname, Ik denk dat we met zen allen veel teveel pixelpeepen. Een goede foto is meer dan scherpte alleen.

Steco
                    Zoiets doet mij wel deugd.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook de scherpte kritisch heb bekeken na de scan en eerst deze foto niet wou posten. Jammer dat ik indertijd geen diafragma-stopje meer heb toegedraaid. Maar ja, het is nu eenmaal zo.
                    Digitaal heeft onze perceptie toch veel veranderd.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Steco
                      Wat een logica! En pixelpeepen? Het is zoiezo al een verkleining om op BD formaat te kunnen posten. Niemand is aan het pixelpeepen.

Mooi moment
                      Mooi onderwerp
                      Mooie kleuren
                      Lekker exotisch tintje
                      Scherpte?

Daarom nog geen slechte foto he, maar het onscherpe valt op, vind ik. Tof dat je'm gepost hebt! Ik zou het niet gedurfd hebben...
                      pixelpusher

Comment

Inderdaad jammer van de scherpte, voor de rest ok.

Doet me denken aan die cover van National Geographic Magazine jaaaaren geleden met een foto van een Afghaans meisje met prachtige grote groene ogen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Wat een logica! En pixelpeepen? Het is zoiezo al een verkleining om op BD formaat te kunnen posten. Niemand is aan het pixelpeepen.

Mooi moment
                          Mooi onderwerp
                          Mooie kleuren
                          Lekker exotisch tintje
                          Scherpte?

Daarom nog geen slechte foto he, maar het onscherpe valt op, vind ik. Tof dat je'm gepost hebt! Ik zou het niet gedurfd hebben...
                          Eerst en vooral bedoelde ik dat deze foto goed gedaan is. Wat het pixelpeepen betreft. Ik heb dit niet specifiek over deze foto. In het algemeen als een foto niet retescherp is, is dat het eerste wat je tehoren krijgt. Wij zeveren teveel over de scherpte. Ik ook trouwens. Soms is dat terecht maar in veel gevallen vraag ik mij af waar ze het halen.
                          Groetjes Steco

Comment

Eerst en vooral bedoelde ik dat deze foto goed gedaan is. Wat het pixelpeepen betreft. Ik heb dit niet specifiek over deze foto. In het algemeen als een foto niet retescherp is, is dat het eerste wat je tehoren krijgt. Wij zeveren teveel over de scherpte. Ik ook trouwens. Soms is dat terecht maar in veel gevallen vraag ik mij af waar ze het halen.
                            Dus je opmerking ging niet over deze foto? Fijn.
                            pixelpusher

Comment

Working...
                            X