Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De lucht boven de horizon is iets dat je als "oneindig" ver weg neigt te beschouwen. Ik associeer dat dan ook niet met een blur of ruis van iets dat gewoon ver weg ligt.
Hier kijk ik op een ruis die aan zo'n blur doet denken en het verhindert mij in de oneindigheid te kunnen zien.
Dikwijls stoort mij dat ook niet en hoort het erbij (bij wolken bv). Hier valt het mij net iets teveel op; ik kijk tegen een soort van gordijn aan en kan de einder niet zien, wat toch net hetgeen is waar je naar staart aan zee (ttz, als je nog iets kan zien tussen de bikini's door )
Mss moet je de ruis er eens afhalen en zal het je dan pas opvallen (het schip mag zijn ruis/blur behouden).
Ik zie ook dat er vignetering is (aangebracht?); dat kan er ook aan bijdragen mss... Daarvoor zou ik teveel de dieptepsychologie moeten ingaan nu...
De tamron 18-200 is een prima objectief om mee te nemen op vakantie. Heb het objectief nu iets meer dan een weekje.
Nadelen: vervormingen in breedhoekstand en ook in tele en de vignettering. Een vrij donker zoekerbeeld in telestand.
Dus vignettering is niet toegevoegd, maar vind ze niet storend.
Dat niveau kan mss nog komen , maar dan zult ge wel moeten leren om uw vragen beter te definiëren... (of brilleke)
Mijn 3 punten zijn voor jezelf makkelijk aan te tonen met een horizontale rechte, een ontruising (of vergroot bekijken als ge het niet ziet vanop meer dan een meter, zoals ik) en een (s/)highlight-aanpassing.
Comment