Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corine en Frank

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Corine en Frank

    Oorspronkelijk geplaatst door FrankD Bekijk bericht
    Gemiddeld per foto zit er niet meer dan 5-10 minuten photoshop werk in.
    Frank,

    geef mij een foto recht uit de camera en laat mij er 5 - 10 min mee bezig zijn in Photoshop. Ik geef jouw foto terug die je niet meer zal herkennen.
    Ik kan dan volgens jou met een gerust hart zeggen: Photoshop..? Goh nee, hooguit 5 - 10 min, wat eigenlijk te verwaarlozen is...

    Kortom, zelfs in 5 - 10 min photoshoppen kan je heeeeeeeeeeel veel doen.

    Oorspronkelijk geplaatst door FrankD
    de workshops zijn bekend ik hoef daar weinig reklame voor te maken via dit forum denk ik zo
    De vraag is dan natuurlijk hoe ze bekend geworden zijn. Ik weet evengoed als jij dat dit forum daar een groot aandeel in heeft...

    Wat de foto's betreft: Persoonlijk vind ik de derde de mooiste door het mooie licht en deze foto nog het meest aanleunt bij een echte dame.

    Comment


    • #17
      Re: Corine en Frank

      Voor elke uiting van de fotografie vind ik dat er een plek moet zijn, dus zowel voor het Hyperrealisme en het gewone realisme.

      Sterker ik vind het soms fantastisch om een foto helemaal door te trekken naar meer een schilderij of rendering.
      zoals eerder aangegeven baal ik er alleen van als dan de kunst word verlegt naar Photoshop ipv naar het licht.

      Ik ben iemand die juist ZEER veel waarde hecht aan het incamera maken van een plaat en PS zeer zeker wel gebruik maar als afronding, zoals dodge en burn en soften van de huid maar that's it in 90% van de gevallen.

      Natuurlijk kun je zeggen waar maak je je druk om, het maakt toch niet uit maar daar zit voor mij net de kneep.
      Ik vind PS eigenlijk helemaal niet interessant maar kan het wel gebruiken, licht en het ECHTE vind ik echter wel enorm interessant en doe daar ook mijn uiterste best voor om dat te controleren. Er zijn mensen die met rendering ook dit soort beelden kunnen maken maar ik vind dat toch anders.
      http://www.frankdoorhof.com

      Comment


      • #18
        Re: Corine en Frank

        LOL at Frederic, dat is ook weer waar, je kan zelfs in 1 minuut in PS iets om zeep helpen

        De workshops hebben weinig met BD te maken, ik zit in Nederland en krijg de meeste aanmeldingen via de NL forums en via Fred Miranda.
        Daarnaast krijg ik nog steeds 80% van de aanmeldingen via de verkoop van de instructieDVD's en niet via online forums.

        Het helpt wel allemaal, maar als je me een beetje kent weet je dat ik niet echt zit te asen op een makkelijk verdiende euro, ik probeer waar mogelijk mensen online ook te helpen met hun vragen, iedereen die me mailt krijgt binnen een paar uur antwoord, als je iets post in een thread die ik maak zal ik altijd een antwoord geven.
        Ik denk dat me dat MEER opleverd dan af en toe een kreet te posten als gemaakt gedurende of na een workshop, dat is nogmaals puur informatie die mijn inziens de post wat persoonlijker maakt.
        En dat heeft totaal geen commerciele bedoeling.

        Het logo van Elinchrom exact hetzelfde, ik verdien er nogmaals geen cent mee of iemand wat koopt van Elinchrom of niet. ECHTER ik ben wel een gallery fotograaf op hun site en ik test regelmatig nieuwe dingen voor ze, ik vind dat dan iets wat ik terug mag/moet doen.

        Ik sta denk ik ook iets anders in de markt als misschien de meeste bezoekers hier, ik ben niet echt meer een hobbyist hoewel ik het nog wel steeds leuk vind om dingen te delen ALS een hobbyist, maar als ik mensen tegen de schenen stoot daarmee is dat 100% niet de bedoeling.

        MvrGr.
        Frank
        http://www.frankdoorhof.com

        Comment


        • #19
          Re: Corine en Frank

          Oorspronkelijk geplaatst door FrankD Bekijk bericht
          De workshops hebben weinig met BD te maken, ik zit in Nederland en krijg de meeste aanmeldingen via de NL forums en via Fred Miranda.
          Daarnaast krijg ik nog steeds 80% van de aanmeldingen via de verkoop van de instructieDVD's en niet via online forums.

          Het helpt wel allemaal, maar als je me een beetje kent weet je dat ik niet echt zit te asen op een makkelijk verdiende euro, ik probeer waar mogelijk mensen online ook te helpen met hun vragen, iedereen die me mailt krijgt binnen een paar uur antwoord, als je iets post in een thread die ik maak zal ik altijd een antwoord geven.
          Ik zou dit toch wel willen beamen.
          Frank helpt hier heel veel mensen en doet dat allemaal voor niets.
          Er lopen hier volgens mij een paar andere mensen rond die enkel commerciële bedoelingen hebben en van die mensen krijg je geen enkele tip, want dit is telkens een tip minder die ze kunnen verkopen.

          Ik zou maar al te graag eens nr een workshop in belgië komen, maar tot nu toe is er nog geen gekomen. Dus Frank zit helemaal niet te asen op deelnemers.

          Wat Elinchrom betreft : ik ben net blij dat ik van bepaalde attributen kan leren wat het effect is, zonder dat ik het ding zelf moet kopen.

          Wat een plugin als portraiture betreft. Ik denk dat ik Frank's attitude genoeg ken, om te weten dat een quick fix zijn ding niet is en vloekt met zijn artistiek besef.

          Ivm de PS bewerkingen. Dit is voor mij een verschil in filosofie.
          Je hebt de ruwe non-technische benadering ala Bart Boodts vb. Dit is een andere, glamour geinspireerde benadering.
          De gustibus et coloribus non disputandum est .... Ik vind ze allebei mooi.
          De bemerkingen van softe huidjes heeft iedereen al eerder gemeld.
          Kunnen we het nu over iets anders hebben?

          Comment


          • #20
            Re: Corine en Frank

            Vraagje :
            Die deep octa is naar ik begrijp een vrij sterk gefocust licht met toch een vrij zacht karakter. Klinkt als de holy grail?

            Heeft de gerichtheid van het licht ook impact op het reflecteren ervan?
            In die zin : als je een reflectiescherm wil gebruiken om aan de andere kant de schaduwen wat op te lichten, heeft die gerichtheid dan moeilijkheden om dit aan de andere kant op te vangen? Dat je vb beperkt bent in de hoek dat uw reflectiescherm kan staan, en dat het dan in de weg komt te staan ...
            Kan stomme vraag zijn, maar ik stel ze toch.

            Hoe zou je die vergelijken tov van een beautydish? Wat zijn de verschillen en voordelen?

            Thx!
            Last edited by PSG; 16 juli 2007, 13:42.

            Comment


            • #21
              Re: Corine en Frank

              Voordelen tov een beautydish is dat je het licht helemaal kan vormen.
              Je kan op een paar manier werken.

              De open deep octa.
              Je kan 2 baffels gebruiken, 1 in het midden (mijn favoriet) of 1 aan de voorkant of beide.
              Daarnaast kun je een reflector plaatsen in het midden van de flitsbuis (mensen die Elinchrom hebben kennen dit wel).

              Je hebt dus echt een enorme hoeveelheid mogelijkheden.
              Ik heb hem voornamelijk in de studio omdat ik iets zocht dat zeer edgy was qua licht, met een hoog contrast maar niet het nadeel had van een spot, de square reflector zat daar al verdacht dicht bij maar de deep Octa is voor mij inderdaad de holy grail op dit moment.

              Of ben ik nu te commercieel

              Over België, als er genoeg mensen zijn mogen ze me altijd mailen, ik moet hoognodig eens op vakantie dus wie weet.

              MvrGr.
              Frank
              http://www.frankdoorhof.com

              Comment


              • #22
                Re: Corine en Frank

                Prachtige foto's, vooral nr. 2 en nr.3

                Comment


                • #23
                  Re: Corine en Frank

                  Oorspronkelijk geplaatst door FrankD Bekijk bericht
                  Gisteren na de workshop nog even wat getest met de Deep octa van Elinchrom, sinds kort hier in de studio erbij gekomen en zover ik nu kan zien een absolute aanrader, perfecte mix tussen spot/beautydish en softlight.

                  1.


                  2.


                  3.




                  MvrGr.
                  Frank
                  Geachte Frank,

                  Ik heb een vraagje ik heb ook interesse om een elinchrom deep octa aan te schaffen. Gebruik je in de eerste foto alleen een deep octa als licht of gebruik je ook andere lichten? Is het de deepocta 70 cm dat je gebruikt? Ik heb reeds jou 2 dvd's aangekocht ' a guide to modelphotography en fashion glamour Ph.

                  Mvg Stefaan CLaeys

                  Comment


                  • #24
                    Re: Corine en Frank

                    De eerste is knap!
                    Bij de 2de vind ik de filter op de huid niet mooi, beetje smudgy en nog steeds veel vlekken.
                    Licht etc is natuurlijk top
                    www.minnev.be
                    Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: Corine en Frank

                      workshops met Frank zijn er al wel degelijk geweest in Belgie, en dit jaar komen er weer....
                      http://www.jvs-photography.be/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Corine en Frank

                        Om eventjes helemaal uit de toon te vallen: ik vind het gewoon schitterende platen
                        Ik kan het niet, heb er de middelen niet voor, maar zou het heel graag wel kunnen.
                        Kan mij niet aan de indruk ontrekken dat hier in dit topic wat afgunst om het hoekje komt kijken.

                        Groeten, Bert
                        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                        www.bertofotografie.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Corine en Frank

                          Topic is al uit 2007

                          Eerste foto is deep octa met een striplight als accent en een kleine spot op de achtergrond.

                          Bewerkingen etc. waren in 2007 anders als nu inderdaad, als ik hier naar terug kijk denk ik ook "tja, doe het nu anders".
                          http://www.frankdoorhof.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Corine en Frank

                            Had dus niet gezien dat dit topic al van 2007 was
                            www.minnev.be
                            Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                            Comment


                            • #29
                              Re: Corine en Frank

                              ja watte zeg......had het ook niet gezien.......
                              http://www.jvs-photography.be/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Corine en Frank

                                Middelste foto is iets fout met het rechter oog anders prachtige afbeeldingen.

                                Comment

                                Working...
                                X