Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corine en Frank

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Corine en Frank

    Gisteren na de workshop nog even wat getest met de Deep octa van Elinchrom, sinds kort hier in de studio erbij gekomen en zover ik nu kan zien een absolute aanrader, perfecte mix tussen spot/beautydish en softlight.

    1.


    2.


    3.




    MvrGr.
    Frank
    http://www.frankdoorhof.com

  • #2
    Re: Corine en Frank

    Alweer 3 sublime platen met no1 als voorkeur. Vind je shopwerk de laatste series ook heel mooi, Frank!
    Compli!
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: Corine en Frank

      Ligt denk ik meer aan de camera dan aan het shopwerk
      http://www.frankdoorhof.com

      Comment


      • #4
        Re: Corine en Frank

        Frank toch.. als het aan de schaatsen moet liggen om tot zulke resultaten te komen .... pfffff

        Denk als ik een phase1 zou hebben dat mijn foto's miss kwalitatief hoger zouden zijn, maar niet het plaatje zelf.

        Denk dat je dit resutlaat toch echt met licht en je jarenlange ervaring voor elkaar krijgt
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #5
          Re: Corine en Frank

          Technish natuurlijk allemaal heel bemeesterd,....chapeau dus!

          Maar toch vind ik vooral die eerste een echt virtueel computerbeeld,als jij en de techniek zo verder gaan,
          vraag ik me toch een beetje af of deze photografie zich niet al te verwijderd van de realitijd,
          voor je lens staat toch een vrouw van de planeet Aarde....fotografie is en moet kreatief blijven natuurlijk....riding on the edge is not easy of course!

          Ik voel hier ook meer en meer een commerciele achtergrond achter,pub voor Elinchroom, verwijzen naar je workshops,enzo....

          Je fotografie blijft me alleszins boeien, en daar heb je zeker al een punt bij!!!

          Grtz, Daniel

          Comment


          • #6
            Re: Corine en Frank

            Bij foto 1 : kwamen de highlights (ongeveer) zo uit het fototoestel?
            En hoe zag de lichtopstelling er dan uit en welke lightmodifiers werden gebruikt?

            Comment


            • #7
              Re: Corine en Frank

              technisch perfect..maar...zo koud, brrr...
              erkend dat mens haarzelfs daarin ????????????

              Comment


              • #8
                Re: Corine en Frank

                Alweer drie knappe platen, met voorkeur voor de eerste.
                BD0808BE

                Comment


                • #9
                  Re: Corine en Frank

                  Ieder heeft zijn eigen visie van de werkelijke wereld.
                  Binnen de kunst is het me nooit duidelijk gemaakt dat je niet verder mag gaan dan het knopje indrukken sorry

                  Je mag zeggen wat je voelt en vind, maar het is een visie van iemand die verder gaat dan alleen een knopje indrukken.
                  Daarbij komt dat je je ENORM vergist in wat er geshopt is en wat echt.
                  Gemiddeld per foto zit er niet meer dan 5-10 minuten photoshop werk in.

                  Meerdendeel is een simpele combinatie van Dodge en Burn.

                  DE REST IS LICHT
                  Voor dit soort foto's gebruik is tussen de 4-6 lichtbronnen om elk accent aan te geven zoals IK dat wil, maw dit is MIJN visie van wat ik wil neerzetten, en dat heeft mijn inziens niets te maken met de werkelijkheid, maar wel met een visie.
                  Maar nogmaals als je denkt dat dit voor 90% uit PS komt heb je het ENORM fout, mensen die hier de workshops volgen zien regelmatig foto's die zo uit de cam komen en zullen kunnen beamen dat dit voor 95% licht is en 5% photoshop

                  MvrGr.
                  Frank
                  http://www.frankdoorhof.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Corine en Frank

                    Even apart voor fotodan,
                    Er zit bij mij GEEN commerciele inslag voor de posts die ik doe, de workshops zijn bekend ik hoef daar weinig reklame voor te maken via dit forum denk ik zo.

                    Elinchrome geldt hetzelfde voor, Elinchrome is al jaren een "sponsor" van mijn werk, dit is het minste dat ik voor ze terug kan doen.
                    http://www.frankdoorhof.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Corine en Frank

                      waarom zo bitsig ?
                      het is toch geen schande om Photshop te gebruiken (doe ik ook).
                      het is toch geen schande om eenvoudig blijven.
                      Zijn we minder fotograaf omdat we alleen op het knopje drukken (moet je trouwens ook doen..)
                      Ik zie alleen geen spontaniteit in zulke foto's, dit is puur esthetiek, goed wetend dat ze technisch perfect zijn, waarom dan nog de mening van anderen vragen ???

                      Comment


                      • #12
                        Re: Corine en Frank

                        Nadeel van het geschreven woord
                        Ik ben niet bitsig trust me

                        Ik leg alleen wel vaker hetzelfde uit, ik ben gewoon iemand die probeert 95% met licht te doen en de rest met photoshop het is dan soms jammer dat ik continue in een hoekje van PS word gedrukt.
                        Ik ben van mening dat de fotograaf zijn licht voor 100% onder controle moet hebben voordat hij maar denkt aan PS, als er qua licht iets niet klopt begin ik niet eens aan bewerken

                        Meer smileys gebruikt dus hopenlijk nu duidelijk dat ik niet bitsy ben LOL.
                        http://www.frankdoorhof.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Corine en Frank

                          laat mij dan maar ff mijn nek weeral uitsteken met de kans dat die eraf gehakt wordt

                          --

                          over je platen hoe ik weinig te zeggen. ze zijn eigenlijk zo goed als perfect. koel of niet, das idd een visie zoals jij die ziet en daar valt eigenlijk niet over te twisten.

                          Maar dan moeten er toch ff 2 dingen uit waar ik al een tijdje op wil reageren. Het zijn tenslotte ook 2 dingen die je steeds ten stelligste ontkent.

                          1) commercieël : Als je steeds verwijst naar je workshops, een bepaald type softbox van een wel bepaald merk aanprijst en dat merk dan ook continu in je kadertjes verwerkt -> kom op man, dan ben je gewoon commercieel bezig.
                          -> heb ik echter geen probleem mee, maar ontken dat dan altijd niet zo krachtig.

                          2) PS : je shopt gewoon, ook je huidjes. Ik snap niet waarom je dat zo blijft ontkennen. Iemand die hier zelf mee bezig is ziet dat. En nee, je hoeft geen crop te posten want het is perfect mogelijk om detail te behouden en toch de onderliggende structuur te 'smoothen'.

                          2 redenen waarom ik gewoon weet (lees : heel sterk vermoed) dat je je huid 'smooth' is :
                          a) dat je soms slordig bent en een foto post die niet 100% oke is -> daar zie je dan duidelijk dat sommige partijen niet gesmooth zijn.
                          b) je hebt veel meer detail in het gezicht dan in de nek of armen. Das een typisch gevolg van een plugin zoals portraiture (als je die niet gedeeltelijk afmaskeerd)

                          daarom vermoed ik heel sterk dat je portraiture (of iets soort gelijks) in een action laat lopen. En idd dan kost het niet veel tijd om een foto 'standaard' af te werken. En hiermee hebi k geen enkel probleem. Ik vind het alleen gek dat je altijd zegt dat er NIETS gesoft wordt en dat het enkel licht is. Sorry, maar aan mij verkoop je dat niet.

                          --

                          Toch nog ff zeggen, na mijn kritiek/commentaar, dat je foto's gewoon goed zijn.

                          ennee, ik kom niet naar je workshop
                          Last edited by Perrush; 15 juli 2007, 19:58. Reden: was het nu d of t ??
                          --
                          Play Drakensang - a free online mmorpg

                          Comment


                          • #14
                            Re: Corine en Frank

                            Je mag er van vinden wat je vind natuurlijk.
                            Als ik echt commercieel zou posten zou het er wel anders uit zien.
                            ik verdien geen cent met Elinchrom behalve dat ik wat terug kan doen voor ze, dus zo commercieel is dat niet

                            Het feit dat ik uitleg wat ik gebruikt heb is puur ter informatie, ik denk dat het voor HEEL veel mensen juist interessant is om te horen wat ik gebruik om een bepaalde look te krijgen, gezien de mails die ik per dag ontvang met dit soort vragen leek het me handig om het er maar gewoon direct bij te zetten.

                            De workshops, tja....
                            Daar kun je wat van zeggen maar ik leg gewoon uit wanneer ze gemaakt zijn, als dat iemand stoort dan zal ik dat niet vermelden, geen probleem.
                            Maar alleen een tekst als Model : Corine, fotograaf : Frank is ook zo saai.
                            Nu krijg je een beetje inzicht in wanneer en hoe ze gemaakt zijn, goed bedoeld dus.

                            Ik gebruik geen plugins (op één na), smoothen van de huid gebeurt voornamelijk met de healing brush en de clone tool + een wacom tablet.
                            Waarom je verschil ziet tussen de nek en het gezicht kan liggen aan de DOF van de foto of lichtval, bewerking is overal gelijk.
                            Acties gebruik ik wel maar niet voor het smoothen.
                            Vooral het werken met dodge en burn heb ik in een actie gedaan zodat ik 2 lagen kan werken en onderling kan wisselen tussen dodge en burn en de lagen met elkaar kan mengen.

                            Daarnaast heb ik er NOOIT een geheim van gemaakt dat ik photoshop, sterker ik ben een grote voorstander van PS.
                            Waar ik wel moeite mee heb is dat mensen denken dat een foto qua LOOK voor een groot gedeelte uit PS komt want dat is pertinent NIET waar.
                            Wat ik neerzet is licht en fotografie, Photoshop word ZEER zeker gebruikt maar niet om de originele sfeer van de foto aan te passen, dat vind ik dan namelijk een stap te ver voor mezelf (tenzij de foto er echt om vraagt natuurlijk maar dan is het overduidelijk).

                            MvrGr.
                            Frank
                            http://www.frankdoorhof.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Corine en Frank

                              5-10 minuten? Das lang. Als ik de blur laag naar 90% schuif is dat 2 seconden hahaha.

                              Maar ik neem je nu even in het ootje.

                              Denk dat veel mensen zouden dromen om zulke platen te maken en nu steek ik mijn nek uit hier:
                              Wat mij opvalt is dat BD een totaal ander fotoforum is als het gaat om mensen en modellen dan bijv. DH of Photoplace.
                              Hier ligt de nadruk toch meer op mens dan de mens als 'gladgestreken' model. Merk het vaak ook aan mijn eigen topics.

                              Persoonlijk maakt het me geen donder uit of een model haar huid voor 95% is dichtgesoept, met wat voor hulpmiddel dan ook. (licht/octa/fotosoep/plugin)
                              Mits het maar goed gebeurd. Ik heb alleen een paar platen van Marie gezien die ik niet netjes vond, maar daar blijft het ook bij.

                              Het gaat erom wat jij wilt maken en of je dat zelf mooi vindt. Mocht het een ander niet kunnen bekorten.. soi. .. het zij zo.

                              Maar ieder mag er over zeggen wat hij of zij wil natuurlijk.

                              Ik zelf schiet ook modellen en ga uit van de modebladen en beautyshoots. Daar hoort alles glad te zijn en daar is een doelgroep voor. Neemt niet weg dat ik een hoop andere foto's ook vreselijk mooi vindt die hier gepresenteerd worden. Juist daarom zit ik hier.
                              Op DH is het vaak beperkt tot Fashion en beauty en is het vrije en andere werk 'bijna' niet te vinden.
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

                              Comment

                              Working...
                              X