Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spontane foto2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spontane foto2

    Aangezien er nogal wat problemen waren bij de foto die m'n vriend (Stefanaat) plaatste, heb ik nu zelf ook een account gemaakt, en post ik de foto daaronder.

    Laat jullie reacties op de foto maar komen! (Tips...wat kan beter, wat is goed?)


  • #2
    Re: spontane foto2

    Gezicht is nogal overbelicht. Kan natuurlijk de bedoeling zijn, maar dan spreekt het mij niet aan.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: spontane foto2

      Ik vind eigelijk dat alles beter kan.
      Ten hoogste een kiekje voor "den album"
      en zelfs dan zou ik der nog geen colle aandoen!


      Even op een rijtje

      - Compositie kan beter
      - Omzetting kan beter
      - Is het vignetrandje een meerwaarde aan het beeld?
      - Vertekening in het beeld


      Kort samengevat zou ik hier niet aan bijhouden maar me toeleggen op een volgende opname.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: spontane foto2

        van de overbelichting waren mijn vriend en ik het ook eens, niettemin wilden we jullie reactie op deze foto weten. Ik weet dat de compositie beter kan, maar kan je ook tips geven wat het beeld interessanter zou maken? De technische aspecten qua belichting etc. dan achterwege gelaten?

        Comment


        • #5
          Re: spontane foto2

          Oorspronkelijk geplaatst door ValerieB Bekijk bericht
          van de overbelichting waren mijn vriend en ik het ook eens, niettemin wilden we jullie reactie op deze foto weten. Ik weet dat de compositie beter kan, maar kan je ook tips geven wat het beeld interessanter zou maken? De technische aspecten qua belichting etc. dan achterwege gelaten?
          Het is zeer moeilijk om zoals je vraagt de techiek achterwege te laten , ze is onlosmakelijk verbonden met "het beeld" slechts in zeer uitzonderlijke gevallen is techniek ondergeschikt aan een beeld, en de voorwaarde daarvan is dat je beeld uniek is, of een zeer hoge informatieve waarde heeft of (nog beter) de beide samen, pas dan kan je spreken over een zekere "impact"
          die de techniek overstijgt.

          Om concreet tips te geven hoe je dit beeld beter zou maken ga ik me niet uitspreken, ik zei al , gewoon in de vuilbak ermee en herbeginnen, met de gegeven tips in het achterhoofd.

          Een tip in het algemeen, probeer geen beelden te plaatsen van mensen uit uw vriendenkring, of uw familiekring, zeker geen naaste verwanten zoals uw kinderen bijvoorbeeld, het is dan gewoon onmogelijk om het beeld te beoordelen omdat de emotionele band met het model te groot is, alleen omdat die persoon die op het beeld te zien is vindt je het al goed.
          Een vreemde heeft die band niet en geeft een eerlijk oordeel en breekt je foto af, resultaat bij U " een teleurstelling"

          Betere foto's neem je door beter te leren kijken , en dat kan door het bezoeken van tentoonstellingen zoals fotosalons. OOk een lidmaatschap van een fotoclub in het echte leven is een aanrader, omdat daar contact is met alle leden in het echt, en dan is een commentaar gemakkelijker te aanvaarden.

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: spontane foto2

            Mercie Jeff
            kan makkelijk kritiek aanvaarden, anders zou ik als beginneling geen foto's hier op plaatsen, ik zie ook wel het grote verschil tussen mijn foto's en die van anderen... Heb mijn camera (EOS 400D) nog niet zolang en ben nu volop er mee aan het experimenteren. Dit forum lijkt me ook een ideale manier om snel en veel bij te leren. Maar er is voor mij nog een lange (leuke) weg af te leggen!

            Comment


            • #7
              Re: spontane foto2

              Oorspronkelijk geplaatst door ValerieB Bekijk bericht
              Mercie Jeff
              kan makkelijk kritiek aanvaarden, anders zou ik als beginneling geen foto's hier op plaatsen, ik zie ook wel het grote verschil tussen mijn foto's en die van anderen... Heb mijn camera (EOS 400D) nog niet zolang en ben nu volop er mee aan het experimenteren. Dit forum lijkt me ook een ideale manier om snel en veel bij te leren. Maar er is voor mij nog een lange (leuke) weg af te leggen!
              Congrats, Valerie, dat is een zeer gezonde instelling, die ook resultaat gaat opleveren na verloop van tijd, vele hebben problemen met het aanvaarden van kritiek, mijn eerste beelden (lang geleden) werden gewoon in volle vergadering door de voorzitter van de club verscheurt en in de vuilbak geplaatst, was da leuk = nee deed ik daarna beter mijn best = ja

              Kritiek die ik geef, kan hard zijn maar gaat steeds over het beeld, nooit over de maker, want jullie zijn allemaal schatjes, daar ben ik zeker van !

              MVG, Jeff
              Last edited by Digipics357; 3 juli 2007, 13:18.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: spontane foto2

                haha idd, ik dacht ook al dat die foto een te grote emotionele waarde ging hebben voor haar. Belichting vond ik idd zelf niet goed en compositie, sja, meer letten op gulde snede? niet uit vogelperspectief? Model toch centraal laten staan? We zullen het nog moeten leren (valerie en mezelf gebruiken zelfde cameria...)

                Comment


                • #9
                  Re: spontane foto2

                  Nonchalante pose,model centraal in beeld,hoofd goed aangesneden,mooi kader ...prima !

                  Overbelicht gezicht kan erg artistiek zijn...hou dan wel ogen,mond etc > Ragscherp. Achtergrond liever méér vervagen zodat alle aandacht naar het gezicht gaat.


                  ...zonder camera maak je de beste foto's...

                  Comment


                  • #10
                    Re: spontane foto2

                    Mercie
                    denk dat persoonlijke smaak er ook wel veel mee te maken heeft.
                    Wordt er heel veel gefotoshopped of zijn er nog foto's die 'onbewerkt' worden geplaatst? Ik verander er namelijk liefst niet teveel aan...

                    Comment


                    • #11
                      Re: spontane foto2

                      Oorspronkelijk geplaatst door ValerieB Bekijk bericht
                      zijn er nog foto's die 'onbewerkt' worden geplaatst? Ik verander er namelijk liefst niet teveel aan...
                      Uw vriend kan dan bv robbydorine worden Tenzij hij al de raad van mij en anderen heeft ingezien, want er is een hele waslijst redenen om er wel veel aan te veranderen; tenzij ge zelf al content zijt, het uw tijd niet waard is, enz.

                      Comment

                      Working...
                      X