Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Hier ben je inderdaad voor of tegen,
maar wat ik zie is een door tonvormige lensvertekening verknoeide 2de foto.
Dat gaat inderdaad over smaak. Ik vind het heerlijk, omdat die hand precies van iemand is die opgesloten zit, en juist die tonvorming benadrukt dat.
Kijk eens naar de inhoud in plaats van enkel naar de technische kant. Dan vind ik dit beresterke foto's. Allebei.
Is trouwens een groot probleem op BD vind ik: er wordt niet meer naar inhoud gekeken, enkel naar technische perfectie. Die in veel gevallen niet eens primeert. Wat mij betreft primeert inhoud altijd op technische details. Zo is fotografie begonnen, en zo moet het blijven.
Faan komt tenminste met originaliteit, en zulke mensen doen fotografie evolueren. Niet degenen die krampachtig regeltjes volgen.
Oorspronkelijk geplaatst door SimplephotographyBekijk bericht
Dat gaat inderdaad over smaak. Ik vind het heerlijk, omdat die hand precies van iemand is die opgesloten zit, en juist die tonvorming benadrukt dat.
Kijk eens naar de inhoud in plaats van enkel naar de technische kant. Dan vind ik dit beresterke foto's. Allebei.
Is trouwens een groot probleem op BD vind ik: er wordt niet meer naar inhoud gekeken, enkel naar technische perfectie. Die in veel gevallen niet eens primeert. Wat mij betreft primeert inhoud altijd op technische details. Zo is fotografie begonnen, en zo moet het blijven.
Faan komt tenminste met originaliteit, en zulke mensen doen fotografie evolueren. Niet degenen die krampachtig regeltjes volgen.
Amai, bedankt SP
Het was mijn allereerste UrbEx-uitstap, dus ik wist niet hoe m'n foto's zouden onthaald worden... Inderdaad, je moet er voor zijn of het zegt je niets.
Ik word gék van mensen die alleen maar op technische details vitten in plaats van nu eens écht over een foto na te denken. Wat dat betreft kan je hier beter niet posten (wat ik dus ook nooit meer doe). Geef mij dan maar Pbase, waar commentaar op artistiek vlak wél wordt geleverd, naast technisch advies.
En dan te weten dat hier echt wel fantastische fotografen zitten, die véél meer uit hun fotografie zouden kunnen halen dan enkel maar technisch perfecte plaatjes te schieten. De verhouding is ver zoek.
Wat niet wegneemt dat je hier toch ook wel veel kunt opsteken natuurlijk.
Oorspronkelijk geplaatst door SimplephotographyBekijk bericht
Nummer1: zijn hoofd is weggevallen
Nummer2: de hand is niet prominent genoeg in beeld.
Lekkere foto's, waarbij het onderwerp nèt iets teveel gezocht moet worden.
Nummer1: zijn hoofd is weggevallen
Nummer2: de hand is niet prominent genoeg in beeld.
Lekkere foto's, waarbij het onderwerp nèt iets teveel gezocht moet worden.
Nummer1: leunt voorover, hoofd is nog net zichtbaar (of je scherm staat te donker gekalibreerd)
Nummer2: persoonlijk vind ik het net genoeg prominent. Nog prominenter zou er wat te dik op liggen denk ik... maar dat is mijn mening
Comment