Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
- de scherpte ligt op het model, maar het zou mooi geweest zijn als ook de energie in het water zou zijn bevroren. Kortere sluitertijd?
- op één of andere manier vind ik het model ongemakkelijk staan. Komt waarschijnlijk door het gedraaide rechterbeen (voor de kijker links) en de licht opgetrokken jurk.
Mag ik eens horen wat er allemaal aan de foto is gedaan met photoshop om dit schitteren helder beeld te verkrijgen.
Mijn fotos komen steeds vrij donker uit mijn Nikon D70S
Ik heb van familie met een D70 begrepen dat die standaard ongeveer 1 stop onderbelicht. In eerste instantie dacht ze dat de camera iets mankeerde, maar dat bleek dus niet het geval. Ter plaatse compenseren dus!
Mag ik eens horen wat er allemaal aan de foto is gedaan met photoshop om dit schitteren helder beeld te verkrijgen.
Graag antwoord ik hierop,...wel in feite zit er niet zooo veel Photoshop in deze photo,
trouwens indien het kan vermijd ik toch zoveel mogelijk tijd te spenderen in PS.
Ten eerste was er heel veel licht aanwezig,ten tweede is de foto genomen en ontwikkeld in Raw formaat,
hetgeen al de basis bijsturing gemakkelijk toelaat.
Foto is ook genomen met een fullframe 5D,brengt niet altijd enorm veel bij, maar in de hoge lichten is ie toch niet slecht vind ik!
Kijk ook eens op je D70 of alle basis regelingen wel op nul staan,en probeer dan gelijdelijk,een derde van een stop tegelijk,wat te overbelichten,
...leer je toestel kennen,en je zal er geraken...
Ook aan iedereen bedankt voor de gegeven commentaar !!!
Comment