Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studioportretje van .....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studioportretje van .....

    Ben weer eens benieuwd naar de reactie van de BD-ers.....

    "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

  • #2
    Re: Studioportretje van .....

    Het gezicht is veel te rood en heel de foto eigenlijk ook. En ze is aan het kantelen, toren-van-pisa-gewijs.
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Studioportretje van .....

      met alle respect, het model lijkt wel wat tipsy (zat) op deze manier.
      Voor mij mag het model rechtgezet en de foto afgesneden langs onder zodat het niet opvalt dat het tabouretje scheef staat dan.

      grtz,
      Maarten
      -----------------------
      www.maartensomers.be
      -----------------------

      Comment


      • #4
        Re: Studioportretje van .....

        De foto is idd veel te rood ( gewoon een beetje rood uitzuigen, saturatie - rood - met de schuiver zeker 10 punten verminderen ).
        Ook heb je een redelijk platte belichting. Door een licht minder te zetten krijg je vanzelf meer schaduw/diepte. Een tegenlichtje doet wonderen bij studiofoto's.
        Met een tegenlichtje krijg je niet alleen uw model goed los van de achtergrond maar dan is uw foto ook 5 frank meer waard.

        Voor de rest zou ik zeggen:
        Uurwerk uit.
        Dat mandeke aan de kant schoppen en maak iets minder brave foto's met zo'n model ( niet op letten, ik ben in mijn wilde jaren )
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: Studioportretje van .....

          Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
          Ook heb je een redelijk platte belichting. Door een licht minder te zetten krijg je vanzelf meer schaduw/diepte. Een tegenlichtje doet wonderen bij studiofoto's.
          Met een tegenlichtje krijg je niet alleen uw model goed los van de achtergrond maar dan is uw foto ook 5 frank meer waard.
          waar zet je dan dat tegenlicht?

          Comment


          • #6
            Re: Studioportretje van .....

            ...een kleurenpasfoto? Gr,
            M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

            Comment


            • #7
              Re: Studioportretje van .....

              Geen hoogvlieger hoor, der valt veel aan te verbeteren, maar ik vraag me af of ik in deze opname nog tijd zou steken. Ik zou me eerder toeleggen op het maken van een volgende opname en dan meer opletten.

              - Vlakke belichting zonder effect (haarlichtje bijvoorbeeld)
              - Stramme en weing boeiende pose
              - Kleur in het algemeen is te rood
              - Scherpte is ook niet wat het zijn moet, beter postprocessing verzorgen


              In het bijzonder zou ik gaan controleren hoe het zit met de kleurtemperatuur van het gebruikte licht, was dit continue verlichting met een hallogeenspot ?
              Probeer voor je aan de volgende sessie begint eens een juiste witbalans te maken met een grijskaart in de studio en werk het liefst in RAW.

              Werk je op een gekalibreerd systeem, zo niet is dit ook een punt wat voor verbetering in aanmerking komt.


              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Studioportretje van .....

                Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                waar zet je dan dat tegenlicht?
                Een licht integenlicht zet je naar de cam toe.
                Natuurlijk op je model gericht he !

                Dus naast de achtergrond, er zo dicht mogelijk tegen richt je een flitser naar de rug/zijkant van het model. Als uw hoofdlicht links voor staat zet je uw tegenlicht rechts achter ( dat ze naar elkaar kijken )
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment


                • #9
                  Re: Studioportretje van .....

                  ...It's all been said.
                  Keep going, better luck next time.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Studioportretje van .....

                    De achtergrond mag van mij alleszins donkerrood blijven, want dat zie je nu eenmaal niet zo veel.
                    Ik zou de haren van het model de volgende keer niet meer zo netjes perfect aan beide kanten van haar hoofd leggen.
                    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                    Comment

                    Working...
                    X