Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 zeer verschillende portretten ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3 zeer verschillende portretten ...

    ... maar toch één zeer hetzelfde model.

    Onlangs hoorde ik iemand klagen dat er te weinig mannenfoto's op het forum kwamen, dus speciaal en alleen voor die persoon (lol), hier wat foto's van onzen Thomas. Ik ben zeer benieuwd naar de fouten die jullie ongetwijfeld zullen vinden en de manier waarop jullie deze foto's bekijken. Ik vind persoonlijk dat deze drie foto's elk een zeer eigen uitstraling hebben, mede dankzij de zeer verschillende types van bewerking. Graag jullie mening.





    http://www.dennisclaes.be

  • #2
    Re: 3 zeer verschillende portretten ...

    Ik vind de eerste twee heel goed, maar toch zou ik bij alletwee een stuk wegcroppen onderaan om ze nog krachtiger te maken.
    De eerste vind ik bovendien een heel mooie kleurtoon.
    De tweede is vooral erg goed van compositie.
    De derde vind ik minder door de te donkere partij links.

    Comment


    • #3
      Re: 3 zeer verschillende portretten ...

      Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
      Onlangs hoorde ik iemand klagen dat er te weinig mannenfoto's op het forum kwamen, dus speciaal en alleen voor die persoon (lol),
      Nu moet ik wel reageren hé :-)

      Foto numero uno:
      Heel mooie foto! Compositie erg goed, kleur schitterend en de DOF verfijnt. Als ik iets moet aanmerken: het ware fijn geweest mocht je iets meer zien van zijn iris.

      2: Heel leuk, ik vind de crop niet nodig om sterk over te komen. De zwarte veeg rond zijn oog en deels op de wang komt heel goed uit met de leuke achtergrond.

      3: Vind ik de mindere. Hij is mij ietswat té hard (harde schaduw + harde muur). Past ook niet echt bij de vorige foto's.

      Deze reeks is echt mooi. Je hebt de zachtheid ,zonder de mannelijkheid te verliezen, goed vast gelegd. Als ik moet kiezen ga ik voor de tweede!

      Grtz
      F.

      Comment


      • #4
        Re: 3 zeer verschillende portretten ...

        Eerste: raar oog!
        Tweede: storende, aandacht trekkende achtergrond!
        Derde: mooi, maar o zo rood!
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: 3 zeer verschillende portretten ...

          Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
          Onlangs hoorde ik iemand klagen dat er te weinig mannenfoto's op het forum kwamen...
          Helaba... mijn woorden niet verdraaien. Er wordt weinig commentaar gegeven op mannenportretten, dat is wat ik meegaf... mja, 't zijn er sowieso "weinig", maar dat is simpel te verklaren, omdat er ook veel minder mannelijke modellen zijn.

          3 mooie . M.i. sluit de bewerking telkens heel goed aan bij de achtergrond. Waar sommige misschien menen dat er meer contrast moet zijn, vind ik de kleurzetting juist goed, zeker bij de laatste.
          Goeie scherpstelling en andermaal mooi gebruik van DOF. Als ik de beste van de drie moet kiezen, haak ik af. Alle drie hebben ze wel iets.

          M.i. ben je goed bezig Dennis

          Mvg

          Comment


          • #6
            Re: 3 zeer verschillende portretten ...

            lol, ok, weinig commentaar op mannenfoto's bedoelde ik dus.

            Bij de tweede heb ik inderdaad een andere crop geprobeerd, zodat ik alleen zijn gezicht heb, maar geloof me ... de foto wordt er alleen maar slechter van ... Uiteindelijk heb ik besloten dat de originele crop de beste was. Ik wil altijd wel eens een andere crop posten om het te bewijzen ...
            http://www.dennisclaes.be

            Comment


            • #7
              Re: 3 zeer verschillende portretten ...

              Je kan gelijk hebben, het moet voor jou goed zijn...niet voor ons.
              Ik had de tweede even afgesneden net boven het sleutelbeen, zodat er nog een klein stukje zwart van het t-shirt zichtbaar was en zo vond ik hem nog sterker. Maar zoals ik zei, dat is gewoon een kwestie van persoonlijke smaak. Het blijft sowieso een mooie foto! van mij mogen er gerust meer mannelijke modellen hier verschijnen hoor, wij vrouwen mogen ook wel eens wat hebben zekers??

              Comment


              • #8
                Re: 3 zeer verschillende portretten ...

                Ah ok, ik kan dat wel eens proberen, ik had 'm afgesneden iets onder de kin, was helemaal niet mooi. Onder het sleutelbeen kan ik wel eens proberen ja.
                http://www.dennisclaes.be

                Comment

                Working...
                X