Bij de tweede zit de scherpte naar mijn gevoel niet op zijn plaats.
En ben ook niet zo'n fan van dat 'nieuwe' flauwroos-beige. Je ziet het echter meer en meer.
My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.
Voor mij ook de tweede vanwege de uitsnede. De toning is ook niet mijn ding. Het is wat te plattekes. Nochtans mooie foto's! Misschien eens anders proberen...
De toonzetting is heel zacht en mensen houden van nature van lekker gesatureerd en contrastrijk.
Het getuigt van een persoonlijke visie om niet voor 'gemakkelijk succes' te gaan
en toch voor zo'n zachte uitwerking te kiezen.
En die visie zie ik in meerdere van uw foto's.
Ik vind ze heel mooi, maar zou persoonlijk gewoon voor grijstinten gaan.
Was het focuspunt (niet op het oog) een bewuste keuze?
Ik ben liefhebber van hard en zacht en vind no1 toch heel mooi gedaan eerlijk gezegd. Weet ook eerlijk niet wat er mis is met de toning? Heeft ook niets met vlak te maken. Er zit genoeg diepte en spanning in de plaat imho. Voor mij dus no1 mede omdat no2 'niet scherp' is (of focuspunt ergens anders ligt dan op voorste oog.)
Les couleurs et les gouts...
De 2de staat inderdaad scherp op de lippen en niet op het voorste oog. Ik vond de pose echter zo geslaagd dat ik het niet over mijn hard kon krijgen hem in de vuilbak te kieperen.
Wanneer zal er eens camera uitgevonden worden die scherpstelt waar IK het wil. Ondanks het scherpstellen op het voorste oog, is deze niet daar scherp. Waarschijnlijk door het herkadreren en het daardoor wijzigen van de afstand tussen object en lens.
Les couleurs et les gouts...
De 2de staat inderdaad scherp op de lippen en niet op het voorste oog. Ik vond de pose echter zo geslaagd dat ik het niet over mijn hard kon krijgen hem in de vuilbak te kieperen.
Wanneer zal er eens camera uitgevonden worden die scherpstelt waar IK het wil. Ondanks het scherpstellen op het voorste oog, is deze niet daar scherp. Waarschijnlijk door het herkadreren en het daardoor wijzigen van de afstand tussen object en lens.
Bedankt voor de mooie reacties
miss stomme vraag (je schiet al zo lang), maar je hebt toch verschillende scherpstelpunten in je toestel zitten? Je kunt er 1 selecteren of meerdere. Ik verplaats die middelste van mij altijd helemaal naar links (of ergens anders naar toe) als ik 'verticaal' schiet. Dan zit ie bijna bovenaan, en hoef je nagenoeg niet veel te 'kaderen' Dat is maar een kleine verschuiving van boven naar beneden.
Ik praat nu over de 350D en mijn Mark, maar het zit op alle 2.
Of heb jij ze allemaal aanstaan? (die rode focuspuntjes)
miss stomme vraag (je schiet al zo lang), maar je hebt toch verschillende scherpstelpunten in je toestel zitten? Je kunt er 1 selecteren of meerdere. Ik verplaats die middelste van mij altijd helemaal naar links (of ergens anders naar toe) als ik 'verticaal' schiet. Dan zit ie bijna bovenaan, en hoef je nagenoeg niet veel te 'kaderen' Dat is maar een kleine verschuiving van boven naar beneden.
Ik praat nu over de 350D en mijn Mark, maar het zit op alle 2.
Of heb jij ze allemaal aanstaan? (die rode focuspuntjes)
Idd ik heb 5 scherpstelpunten. Hij staat standaard op het midden. Overschakelen is heel simpel hoor, maar ik heb zo een gewoontje aangekweekt om steeds het midden te nemen dat ik deze mogelijkheid eigenlijk "vergeet".
Vervolgens is het middenstende scherpstel punt zowel gevoelig voor vertikale als voor horizontale contrasttverschillen, waardoor een correcte "hit" sneller gebeurd. Maar morgen zit ik weer in de studio, en ik shoot meestal in portret stand, ik zal eens het bovenstenste selecteren. Misschien is dat idd gewoon veel beter. Bedankt !
Idd ik heb 5 scherpstelpunten. Hij staat standaard op het midden. Overschakelen is heel simpel hoor, maar ik heb zo een gewoontje aangekweekt om steeds het midden te nemen dat ik deze mogelijkheid eigenlijk "vergeet".
Vervolgens is het middenstende scherpstel punt zowel gevoelig voor vertikale als voor horizontale contrasttverschillen, waardoor een correcte "hit" sneller gebeurd. Maar morgen zit ik weer in de studio, en ik shoot meestal in portret stand, ik zal eens het bovenstenste selecteren. Misschien is dat idd gewoon veel beter. Bedankt !
Zo heb ik het gelezen en gehoord van div. andere fotografen dat je het dichtsbijzijnde punt moet gebruiken, omdat hoe groter de afstand, hoe meer kans op onscherpte je krijgt bij het kaderen. Maar dit heb ik dus ook van horen en zeggen. En ik hou me hier stevig aan vast
Succes
dit doet focusmagic met de focusfilter op 125 % (PS-plugin)....misschien nog beter resultaat met de Raw of large jpeg...?
verdere nabewerking in PS moet nog maar het gaat over het oog scherp of niet.....greetz M.
Comment