Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik ben hooguit een maandje bezig met fotografie, men wordt hier nogal gestimuleerd om aan je hobby te werken :S
Ik sta open voor kritiek, maar niet voor flauwe zever zoals dit.
Als er niet wat gerichter en meer gegronde commentaar kan worden gegeven, moet het ook niet meer voor mij..
groetjes
Ik ben hooguit een maandje bezig met fotografie, men wordt hier nogal gestimuleerd om aan je hobby te werken :S
Ik sta open voor kritiek, maar niet voor flauwe zever zoals dit.
Als er niet wat gerichter en meer gegronde commentaar kan worden gegeven, moet het ook niet meer voor mij..
groetjes
Laat je niet uit je lood slaan door flauwe zever, Lennert.
Het belangrijkste is dat je zelf een goed gevoel hebt bij die foto.
Opbouwende kritiek opslaan en onnozele opmerkingen onmiddelijk wissen.
En vooral blijven fotograferen
De foto is - zoals eerder gezegd, maar dan in andere bewoordingen - gewoon niet goed. Dit lijkt me al een zeer belangrijk punt, alhoewel dit ook wel eens zeer kan doen.
De kleuren zijn inderdaad niet goed; volgens mij was je foto veel en veel te donker en heb je deze proberen op te trekken, met als gevolg dergelijke kleuren.
De inhoud is ook niet goed; dergelijk idee is - hier en elders - al een triljoen keer gepasseerd. Dit is een van de vaste thema's van een beginnend fotograaf. Nog zo een cliché is je schaduw op de grond fotograferen. En een derde zijn koeien; veel beginners fotograferen om een of andere reden koeien... echt waar!
Je verwacht duidelijk een ander en positiever antwoord. Sorry, die zal je niet krijgen. Bezie het zo: met een correct antwoord zal je véél verder geraken, dan met een niet gemeende "goed" en "knap"...
Het belangrijkste is dat je zelf een goed gevoel hebt bij die foto.
Laat dit als beginnend fotograaf nu net NIET het belangrijkste zijn, helemaal in tegendeel zelfs; luister in de eerste plaats naar mensen met ervaring.
Punt is dat dit geen foto is voor showcase, maar voor fotodiscussie.
Vandaar de reacties van bouk en Gauloise.
Had dit in discussie gestaan, had je niet zo'n schampere reacties gekregen.
De foto is - zoals eerder gezegd, maar dan in andere bewoordingen - gewoon niet goed. Dit lijkt me al een zeer belangrijk punt, alhoewel dit ook wel eens zeer kan doen.
De kleuren zijn inderdaad niet goed; volgens mij was je foto veel en veel te donker en heb je deze proberen op te trekken, met als gevolg dergelijke kleuren.
De inhoud is ook niet goed; dergelijk idee is - hier en elders - al een triljoen keer gepasseerd. Dit is een van de vaste thema's van een beginnend fotograaf. Nog zo een cliché is je schaduw op de grond fotograferen. En een derde zijn koeien; veel beginners fotograferen om een of andere reden koeien... echt waar!
Je verwacht duidelijk een ander en positiever antwoord. Sorry, die zal je niet krijgen. Bezie het zo: met een correct antwoord zal je véél verder geraken, dan met een niet gemeende "goed" en "knap"...
EDIT:
Laat dit als beginnend fotograaf nu net NIET het belangrijkste zijn, helemaal in tegendeel zelfs; luister in de eerste plaats naar mensen met ervaring.
Hier heb ik tenminste wat aan.. Natuurlijk geef ik me niet gewonnen met fotografie, maar jullie begrijpen denk ik ook wel dat dit geen positieve stimulans was.. Ik zal mn best doen en hopelijk kan ik jullie verrassen met mijn volgende foto's
Groetjes,
Lennert
Hier heb ik tenminste wat aan.. Natuurlijk geef ik me niet gewonnen met fotografie, maar jullie begrijpen denk ik ook wel dat dit geen positieve stimulans was.. Ik zal mn best doen en hopelijk kan ik jullie verrassen met mijn volgende foto's
Groetjes,
Lennert
Groetjes,
Lennert
Groetjes,
Lennert
uiteindelijk wil lennert zijn idee zijn gedachte tonen. De opmerkingen van voornoemde leden zijn onterecht vind ik.
Lennert is de persoon die het zag in die foto en wil het zo voortbrengen. Als hij het onscherp en met kleurenspelen zou wou hebben en hij is tevreden over het resultaat dan is zijn doel bereikt en vind ik commentaar onterecht.
Comment