Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoshoot in het park

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotoshoot in het park

Ok, dit is m'n eerste fotoshoot mensen... als model heb ik mijn vriendin genomen...
    Vallen de foto's een beetje mee?
    Alle tips zijn welkom!

Mvg,
    Bart De Bruyn
    www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Re: Fotoshoot in het park

Voor uw eerste modelfoto's vallen ze zeer goed mee !!
    Je zou die van mij eens moeten zien

qua compositie heb je geen kemels geschoten ( geen handen/voeten afgesneden ).

Uw model doet ook haar werk goed.

Maar ik heb wel één opmerking.
    Let op uw locatie !!
    Zorg voor geen al te drukke achtergrond.

Nog een tip !
    Blijf verder werken met uw vriendin tot wanneer je elkaar door en door kent.
    Dan komen DE foto's.
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Ik krijg het gevoel dat ze het een beetje met tegengoesting deed..
      achtergrond is nogal 'scherp'voor een portretshoot.
      Last edited by Paul C; 16 mei 2007, 21:03.
      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

De tips die Lieven gaf zijn al heel goed.
        Nu nog wat meer scherpte in de plaatjes, de kleuren vind ik iets te groen en wat mij helemaal vreemd overkomt is de rode ogen in plaatje 2. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Normaal gebeurt dat als je frontaal flitst.

Weet zeker dat je met je vriendin nog heel wat mooie platen gaat schieten.
        Kleine tip voor haar is miss wat andere expressies tonen. een lach een traan en noem maar op. Dan krijg je lekkere variatie in je plaatjes.

Keep up the good work
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

2 simpele tips

laat uw vriendin iets neutraals aantrekken,met een mooie contrasterende accessoire.(een mooie ketting,hippe pet,cowboyhoed etc) en hou de photoshoot niet té serieus. Maak plezier,doe iets geks en trek je niets aan van de omgeving.
          Zet uw camera simpelweg op Auto,en ga schieten...ik wed dat dit een knallend succes gaat worden
          ...zonder camera maak je de beste foto's...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robert. Bekijk bericht
            2 simpele tips

laat uw vriendin iets neutraals aantrekken,met een mooie contrasterende accessoire.(een mooie ketting,hippe pet,cowboyhoed etc) en hou de photoshoot niet té serieus. Maak plezier,doe iets geks en trek je niets aan van de omgeving.
            Zet uw camera simpelweg op Auto,en ga schieten...ik wed dat dit een knallend succes gaat worden
            ... en de rode "knallen" mijn ogen uit
            Zie de tweede foto.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Dank voor alle tips! Meerdere fotoshoots zijn we zeker van plan! Dus dat komt wel goed!

@MadMax: Ik heb wel degelijk flits gebruikt, maar eerder indirect geflitst... Onder een hoek van 45°. Maar ik vind in photoshop niet hoe ik rode ogen kwan wegwerken. Iemand die het wel weet?
              www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Comment

Bij CS2 klik een paar keer SHIFT+J (hij zit onder het retoucheer gereedschap).
                Dan klik in de buurt van het rode oog en Et voilà!
                Groetjes, Damiaan.
                Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door damsoft Bekijk bericht
                  Bij CS2 klik een paar keer SHIFT+J (hij zit onder het retoucheer gereedschap).
                  Dan klik in de buurt van het rode oog en Et voilà!
                  Oh, zalig! Hartelijk dank!!

Comment

En hier spreekt het model zelf!
                    Ik vind ze alledrie mooi, maar als de achtergrond bij de 3de foto een stuk waziger was, zou deze volgens mij de beste van de drie zijn!

Kan je misschien nog bewerken in Photoshop, Bart?

Verder nog m'n reactie op Paul C met "Ik krijg het gevoel dat ze het een beetje met tegengoedtig deed.."
                    In tegendeel, ik vond het heel prettig hoor! Maar bij een eerste, echte fotoshoot ben je net iets 'voorzichtiger'...
                    Dus ik beloof jullie dat ik me bij de volgende fotoshoot helemaal zal laten gaan!
                    Canon 5D MkII - Sigma 50mm f/1.4 - Sigma 35mm f/1.4
                    Portfolio: http://awholelottaphotographs.wordpress.com/
                    Blog: http://pauliendegraaff.wordpress.com/

Comment

Working...
                    X