Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Britt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Britt

    Enkele weken geleden werd mijn petekindje gedoopt. Een mooie gelegenheid om haar nog eens te vereeuwigen met een fotootje. Wat denken jullie? of ?

    www.festivalnoise.be
    http://www.timmyhaubrechts.be

  • #2
    Re: Britt

    Om de een of andere reden komt deze "angstaanjagend" over ...
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: Britt

      Is 't echt? Verklaar u nader.
      Omdat haar oogjes nat zijn? Ze heeft kort voordien geweend en neen, ik heb haar lolly niet afgepakt (die mag ze trouwens nog niet eten).

      Deze uitsnede komt uit een andere foto trouwens
      www.festivalnoise.be
      http://www.timmyhaubrechts.be

      Comment


      • #4
        Re: Britt

        Het licht weerkaatst hier op een zeer ongelukkige plaats in die deugnietenoogjes. Bij een studioshoot heb je de tijd om daar op te letten. Bij zo'n spontaan portret is dat praktisch onmogelijk. Gewoon pech!
        Of dit digitaal te verbeteren valt moet je aan de kenners op dit forum vragen.

        Met jouw naam een beetje meer bescheiden in het kader wordt dit toch een geslaagd portretje.

        Vriendelijke groet,

        Jos
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Britt

          Oorspronkelijk geplaatst door Stoned Puke Bastard Bekijk bericht
          ... nog eens te vereeuwigen met een fotootje....
          technisch prima plaatje hoor: vooral in het kader van vereeuwigen.

          maar voor de rest - het spijt me dat ik dit zeg - een helemaal centrale compo, een -duizend in een- baby blik waar slechts genen verwanten een warm gevoel van krijgen.

          mag ik dit wel schrijven in showcase?
          als ik twijfel dan gaat mijn plaatje in fotodiscussie cq /extra maar niet in showcase

          als ik een gevoelige snaar raak : oeps, sorry
          het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
          Telecaster weblog
          km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

          Comment


          • #6
            Re: Britt

            Mja, dat licht... Rechts van haar in die zaal stonden een aantal grote ramen. Misschien hebben die teveel licht doorgelaten. 't is in ieder geval geen studio-opname maar eerder een spontaan portretje.
            De naam onderaan de foto is overigens niet die van mij, maar die van het kind zelf

            @ Telecaster: ik kan tegen 'n stootje hoor
            Wat het centrale van de foto betreft, had ik bij het croppen van deze foto weinig andere keus. In het originele bestand was er rechts helemaal geen extra ruimte meer en links waren teveel storende elementen aanwezig. Vandaar deze centrale crop ook.

            In ieder geval bedankt voor jullie commentaren. Weet 'k weer waarop ik volgende keer moeten letten se . Dacht 'k eens een prima foto gemaakt te hebben waar zowel de directe familie als ikzelf erg tevreden over ben...niet dus. Ach ja, volgende keer beter zeg ik dan. Ik kan er maar uit leren he
            www.festivalnoise.be
            http://www.timmyhaubrechts.be

            Comment


            • #7
              Re: Britt

              Oorspronkelijk geplaatst door Stoned Puke Bastard Bekijk bericht
              Weet 'k weer waarop ik volgende keer moeten letten se . Dacht 'k eens een prima foto gemaakt te hebben waar zowel de directe familie als ikzelf erg tevreden over ben...niet dus. Ach ja, volgende keer beter zeg ik dan. Ik kan er maar uit leren he
              Is het dan geen prima foto ? Hij is scherp, er is contrast met de achtergond, de typische babyblik, heel goed uitkomende kleuren. Ja OK, het licht valt een beetje ongelukkig in de ogen, en de ogen zijn wel de blikvangers van deze foto, mja... dat zijn de omstandigheden.
              Van de kader neem ik aan dat het geheel moet dienen als aandenkenkaartje, en dan moet dit zeker kunnen. Wel opgelet met het ontwikkelen als je ze digitaal zou doorsturen naar een fotolab, die durven wel eens "anders" afsnijden.
              En wat de centrale compo betreft... Onlangs nog een reekske foto's gemaakt en dan krijg je van de familie de vraag... "Waarom zet je ze niet in het midden van de foto ?" Tja...

              Was je dan zelf niet tevreden over de foto ? En de familie ? Allemaal beroepsfotografen misschien ? Amateur zijnde weet ik zeker dat deze foto gesmaakt wordt door de familie.

              Mja... we leren weeral bij . Trouwens... proficiat met je peterschap en je petekind.

              Mvg

              Comment


              • #8
                Re: Britt

                In ieder geval bedankt voor jullie commentaren. Weet 'k weer waarop ik volgende keer moeten letten se . Dacht 'k eens een prima foto gemaakt te hebben waar zowel de directe familie als ikzelf erg tevreden over ben...niet dus. Ach ja, volgende keer beter zeg ik dan. Ik kan er maar uit leren he.

                Geloof me dat het vrijwel onmogelijk is een objectief oordeel te vellen over opnames waar een bekende , familielid, zoon of dochter, of petekind in dit geval opstaat. De reden is voor de hand liggend, "eigen kind schoon kind" er is een emotionele band met het model en dat is voldoende om alles schoon en goe te vinden, dat is menselijk en niks om je over te schamen.

                Ik ga daarom geen rechtstreeks commentaar geven op het beeld maar zal in plaats daarvan enkele suggesties op een rijtje plaatsen.


                - Voor portret in het algemeen gebruik steeds een brandpunt langer dan 50mm of op zijn minst 50 mm met een 1.6 crop sensor, dit inzake de vertekening.

                - Voor portret van mens en dier werk steeds op ooghoogte van je model, hoe klein het ook mag zijn, kijk nooit op je model neer. ( uitzonderingen bevestigen de regel zoals steeds)


                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Britt

                  Uiteraard ben ikzelf wel tevreden over deze foto. Ik vind het persoonlijk zelfs één van m'n betere want doorgaans gaan ik en portretfoto's niet echt samen. Ook de familieleden waren opgetogen met deze foto, maar het is ook zoals Digipics 357 zegt moeilijk om objectief te oordelen over een foto waarop iemand staat waarmee je een hechte band hebt. Nu, moest ik anderen hun mening niet willen lezen, dan had ik deze foto simpelweg niet geplaatst. Ik vind het net boeiend om steeds weer wat bij te leren en stel Digipics z'n tips dan ook erg op prijs.

                  Komend weekend m'n toestel nog eens bovenhalen als ik op visite ga bij Britt en ze wil poseren tenminste .
                  www.festivalnoise.be
                  http://www.timmyhaubrechts.be

                  Comment

                  Working...
                  X