Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

communie foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • communie foto

    Ik zag zoveel communie foto's die er mooi uitzagen , spijtig dat ik ze niet eerder heb ondekt ,dan had ik er wat inspiratie uit kunnen halen .
    Meerdere foto's in één , vind ik zelf "druk " maar meeste kinderen zien zoiets wel graag .Ook de grootouders zien graag iets waar ze helemaal opstaat .
    Dit zijn mijn "finale" versie's






  • #2
    Re: communie foto

    Voor mij persoonlijk iet wat te weinig contrast in de foto's ...
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: communie foto

      Mooi onderwerp! En mooie omgeving ook
      Spijtig echter dat je op het eerste kaartje de voeten (van kind en paard) verliest in de rand. Zeker omdat je (zie 2de kaartje) nog plaats over had op de foto. Ik zou ook niet langs rechts featheren en langs links een scherpe rand trekken -> geeft zo'n onevenwicht in de compositie vind ik.
      Ga toch voor het eerste ontwerp want vind het 2de nogal druk (niet omdat er meerdere fotootjes opstaan, maar eerder door de afscheidingsranden met zeer ruime feather-border die veel aandacht wegtrekken). Maar dit is natuurlijk enkel mijn bescheiden mening (en 'de gustibus et ...').
      't Valt me wel op dat de plechtige communiekanten er tegenwoordig steeds volwassener uit zien! Zou dit meisje ruim boven de 12 hebben geschat zo op 't eerste zicht.
      Gr, Hilde.
      http://www.hpgraphics.be

      Comment


      • #4
        Re: communie foto

        Ik vind ze mooi gemaakt . Een tekort aan contrast stoort me hier helemaal niet, omdat de kleuren van de kleren ook zacht zijn, en deze m.i. met iets minder contrast, natuurlijker overkomen.

        Wat de grootouders en de kinderen betreft... Het is klassiek dat men een foto met een portret en één met volledig tenue wil op één foto. Uiteindelijk is het principe... U vraagt, wij draaien.

        Wat ik leuk vind in de bewerking hier, zijn de vervaagde overgangen. Zelf niet aan gedacht, maar ga ik volgend jaar eens proberen, gezien mijn foto's inmiddels gedrukt zijn.
        Bij de eerste foto zou ik romdom vervaagd hebben, i.p.v. de linkse kant niet, maar zo is hij ook al .

        Mvg

        Comment


        • #5
          Re: communie foto

          zeker de voorkeur voor de tweede, bij de eerste kijkt de bewerking rechts niet zo lekker.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: communie foto

            Bij eerst vind ik het ook wel jammer dat voeten verdwijnen in de rand.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: communie foto

              Bedankt voor de reacties !
              Het spijtige is dat ik ze al besteld heb ...
              Want nu ik ze op die manier bekijk is het echt wel zo dat die "edge" op de foto alleen moest staan.En dat die voeten erop moeten !Maar als ik er tegen niemand iets van zeg gaan ze het misschien ook niet zien ,hoop ik.
              Ik had véél te veel voorontwerpjes gemaakt (85) en daarvan de beste geselecteerd .Ik had me beter op enkele stuks gezet en die fatsoenlijk afgewerkt .
              Maar dat is dan weer een leer voor de volgende , het komende jaar...
              Gr
              Hilde

              Comment


              • #8
                Re: communie foto

                De tweede vind ik echt niet goed: door de vage overgangen lijkt alles in elkaar over te lopen. Het komt chaotisch en veel te druk over waardoor mijn ogen steeds blijven kijken van het een naar het ander.
                Door te werken met een grotere diafragmaopening was de achtergrond onscherper geweest. Hierdoor komt de nadruk meer op Karen te liggen omdat ze op die manier los komt van al het warrige groen achter haar. Afgelijnde kadertjes hadden volgens mij meer rust gebracht in de compositie.
                Just my opinion...

                Greetz
                Nikon F80 te koop...
                Volledige doka-uitrusting te koop...
                http://dimitri-ferrest.skynetblogs.be

                Comment


                • #9
                  Re: communie foto

                  Ik snap hetgeen je bedoeld , maar de afgelijnde foto's waren veel te "hard".Als ik er geen kader bij gebruikte ging het ook al mis, dit was de enige oplossing om de kindjes uit de klas van een geschikt fotootje te voorzien...De pony moest erop enz...

                  Comment

                  Working...
                  X