Model Anouk geschoten tijdens een studioactiviteit van onze fotoclub
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Anouk
Collapse
X
-
-
Re: Anouk
Ik ? Niks !
Maar ik weet wat je wil zeggen
Dat is het effect van onze grotepvcringmetkweetniermeerjuisthoeveelgloeilampe n erinzitten .
In de fotoclub hebben we een grote ring gemaakt met pvc buizen met hier en daar gloeielampen in.
Zo krijg je min of meer het effect van een ringflitser in de ogen, in plaats van een vriekante of achthoekige reflectie van de softbox.
Ondanks de 1000 watt aan gloeilampen zitten we aan een sluitertijd van 1/60 op 2.8f op iso 400, wat niet echt om over te stoefen is.
Maar wel een mooie reflectie in de ogen laat zien ( mijn smaak he ).
Doordat de ring ong 160 cm diameter heeft kan je er vrij goed in bewegen om de reflecties op de juiste plaats te brengen.Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be
Comment
-
Ik vind de 2de wel knap, vooral het "halo" effect is een toevoeging, mimiek kon iets beter (muggenziften), haar mondhoek komt een beetje raar over.
De aftekening van jullie grotepvcringmetkweetniermeerjuisthoeveelgloeilampe n is niet mijn ding, komt een beetje als een beautydishmetringlichtachtigstreepkesding over Wss heb ik veel te veel videoclips gezien waarin ze dit effect gebruiken. Maar chapeau voor dit te maken, dat moet enorm warm worden voor het model.
1/60 , das idd niet gemakkelijk om stil te zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk berichtdat moet enorm warm worden voor het model.
Ik dacht dat het van mijn mooie benen wasMijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk berichtIk dacht dat het van mijn mooie benen was
Comment
-
Nee, 't behang was nog niet droog, ze bleef plakken
HEeeeeel knap portret, mooi 2-luik. Anouk zal supercontent zijn!!
Comment
-
-
1/60 moet nog wel gaan, afhankelijk van de lens natuurlijk. Ik schiet ook wel eens op 1/4 als ik een lampje of kaarsje erbij heb. Krijg je 'dragging the shutter' techniek.
Vind het los daarvan knap om zoiets te bouwen en gezien het licht best een behoorlijk resultaat. Moet wel erg warm worden, maar wel leuk om mee te experimenteren. Ik neem aan dat de halo een vignetering uit PS is?Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk berichtIk neem aan dat de halo een vignetering uit PS is?
ik maar boven mijn bestaande foto 2 lagen aan.
Eén daarvan schilder ik mijn grootste vignetering. De blendingmode zet ik op soft light en verminder de dekking.
De 2e laag idem maar iets minder vignetering schilderen. Terug op soft light zetten en iets met de dekking spelen.
en terug één laag maken.
Hoe meer lagen je aanmaakt hoe minder je de overgang ziet.Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be
Comment
-
-
Toch wel een tof effect dat je schept met je grotepvcringmetkweetniermeerjuisthoeveelgloeilampe .
Dat hangt natuurlijk af van je smaak.
BTW; kun je eens een foto laten zien van je grotepvcringmetkweetniermeerjuisthoeveelgloeilampe ?Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook
Comment
Comment