Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik kreeg een pm van een BD'r met de vraag hoe ik zo de foto had gemaakt.
Aangezien ik zelf geen PS gebruik, heb ik het volgende omschreven:
Dergelijke foto's maak ik 50% sepia en vervolgens voeg ik deze samen met de kleuren versie. De bovenstaande topic foto is origineel onderbelicht, groenig van kleur ivm de bladeren boven het subject.
Doordat de foto op 100 iso is genomen kun je de contrast omhoog schroeven en vervolgens nog eens met een sepia voor 30% mixen met de kleuren versie. Resultaat is wat je vervolgens ziet. Niets bijzonders, geen plug-ins of derglijke, gewoon experimenteren met sepia en lagen in elkaar mengen
Comment