Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio portret

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• studio portret

Het is een hele tijd geleden dat ik nog iets gepost heb, dus ik hoop dat alles goed verloopt.

Graag jullie mening over dit portret

(genomen met Nikon D200)

Last edited by YOHris; 4 mei 2007, 16:30.

Re: studio portret

Zonder zeveren (en niet dat ik het beter kan hoor):
    - mik volgende keer op de ogen, die zijn nu onscherp > f-stop wat meer dichtgooien en een iets langere sluitertijd doet wonderen. Volgens mij heb je aan f8 al wat minder problemen. Ik persoonlijk gebruik al snel f11 of 13 om zeker te spelen...
    - model te centraal. Pose lijkt mij eerder wat voor portrait
    - linkse flash te fel? > highlights
    - ook de flashes zijn nogal fel zichtbaar in de ogen van het model; volgende keer misschien wat in het oog houden?

In any case: nice try!

T.
    Last edited by tbotten; 4 mei 2007, 23:37. Reden: nadien pas de exif bekeken, vandaar...
    Nikon stuff rocks :-)

Comment

Ogen onscherp ?
      Iets langere sluitertijd ?
      Foto te centraal genomen, Ok ! hierin kan ik volgen.
      Linkse flash te fel ?
      De flitsers te zichtbaar in de ogen ?

Euhh !!
      Het enige wat ik er aan zou kunnen verbeteren:
      Een vierkante crop van maken, en ik zou hem durven afsnijden in het midden van haar haar en net naast de armen of zelfs een klein deeltje van de armen mee afsnijden.

De schaduw naast haar neus een beetje ophelderen samen met dat lijntje aan de andere kant van haar neus.
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

zoiets dan ongeveer?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tbotten Bekijk bericht
          Zonder zeveren (en niet dat ik het beter kan hoor):
          - mik volgende keer op de ogen, die zijn nu onscherp > f-stop wat meer dichtgooien en een iets langere sluitertijd doet wonderen. Volgens mij heb je aan f8 al wat minder problemen. Ik persoonlijk gebruik al snel f11 of 13 om zeker te spelen...
          - model te centraal. Pose lijkt mij eerder wat voor portrait
          - linkse flash te fel? > highlights
          - ook de flashes zijn nogal fel zichtbaar in de ogen van het model; volgende keer misschien wat in het oog houden?

In any case: nice try!

T.

sorry.. hier kijk ik ook even raar bij

Buiten de dingen die Lieven al aanhaalde

Een langere sluitertijd dan 1/125 in de studio????? zou ik zeker niet adviseren.

Crop ala....das smaak, voor de rest is 'zeker spelen' niet altijd de manier om mooie platen te maken. (kijkt naar zichzelf )

F4 moet prima kunnen, afhankelijk wat voor lens en welke afstand tot model. Houdt de achtergrond ook prima onder controle imho. Ik zie ook eerlijk gezegd geen storende gebieden die scherp of onscherp hadden moeten zijn.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
          X