Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto`s kijken....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto`s kijken....

[CENTER](Fototentoonstelling: World Press Photo)

(Fototentoonstelling: James Nachtwey)
    Last edited by marc; 31 mei 2007, 15:24.

Re: Foto`s kijken....

twee sterke foto's, vooral de eerste spreekt mij aan
    Groetjes Vicky

Comment

Marc, proficiat, dit is fotografie die niet "iets" maar zéér veel verteld
      mvg,
      Ludo V.

Comment

1ste foto mag zo in het groot ingekadert en ergens op een mooi plaatsje tegen de muur

Comment

Ja, eerste is duidelijk de mooiste!

Grtz,Fabienne
          Bevaar het schip van je leven als kapitein maar bekwaam je ook in het dekschrobben.
          BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
          The name of the game is to fill the frame!
          http://Fabke.fotopic.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door F@bke Bekijk bericht
            Ja, eerste is duidelijk de mooiste!
            Waarom is dat zo duidelijk ?

De TWEEDE is duidelijk de mooiste, gewoon omdat hij in het topic past en nog meer omdat hij veel beter het onderwerp van het topic weerspiegelt. De eerste hoort zelfs helemaal niet in dit topic thuis.

De eerste komt mij over als een foto van foto's, en ja... ergens opzij staat er nog een madam die naar de muur staat te gapen. Zelfs de compo kan me amper bekoren, vooral vanwege de onherkenbaarheid van de tekening in de vloer. Moest er nu nog een verband bestaan tussen de vloer en de muur, die trouwens ook maar "zwakjes" afgegeven wordt, dan zou ik in deze foto nog heil kunnen vinden, maar, ik zou eigenlijk eens willen weten wat de mensen, die deze foto zo geweldig vinden, er dan wel in zien...

Over fotografie kan je discuteren, maar niet over wat er op de foto staat.

Comment

Die eerste foto is een doordenkertje. Een mevrouw die op een muurplaatje aan het lezen is wat er op die foto te zien is.
              Het feit dat ze dan helemaal rechts, buiten de "sterke punten van een goede compo volgens het boekje" staat is een sterk punt van die foto. Het maakt de foto spannender.
              Ze verstaat niks van foto's ... want ze is in doodsgevaar als dat geweer afgaat voordat ze die foto, een lugubere foto, verstaan heeft. Ze had beter aan de linker kant gestaan want daar worden de handen gereikt...... (grapje...)

Dit is het verhaal dat ik in die foto zie. Daarom, en ook door die "niet volgens het boekje compo", maar wel een sterke compo, vind ik die foto zo sterk.

Erbij vermelden dat foto 2 ook een hele goede is hé. Een beetje zoeter t.o.v. de eerste maar ook met een tof verhaal gehalte.

Groetjes
              Skitch
              "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
              Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

De foto`s van de WPPh hangen in de Oude Kerk in Amsterdam. Je loopt daar over een vloer die bestaat uit gedenkstenen die herinneren aan de (welgestelde) overledenen. De dame staat idd. op een bordje te lezen.
                Dat ze 'onder schot' genomen wordt was voor mij de reden om 'schieten'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc Bekijk bericht
                  De foto`s van de WPPh hangen in de Oude Kerk in Amsterdam. Je loopt daar over een vloer die bestaat uit gedenkstenen die herinneren aan de (welgestelde) overledenen. De dame staat idd. op een bordje te lezen.
                  Dat ze 'onder schot' genomen wordt was voor mij de reden om 'schieten'
                  Sorry, van mijn vorige comment. Het ging er mij louter om dat er stond "is duidelijk de betere", zonder meer.
                  Nu je dat er bij vertelt, brengt me dat een heel andere kijk op de foto. Maar ik vind nog steeds "twee" de betere, omdat het voor mij perfect weergeeft hoe geïnteresseerde mensen het verhaal achter de foto gaan zoeken, en er zelfs een foto van schieten om thuis verder te kunnen kijken. De vader die zijn twee kinderen boeit met het verhaal achter de foto's... dat is leren foto's kijken.

Comment

Working...
                  X