Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De foto mag dan wel spontaan zijn,
maar dit is IMHO geen beeld voor de showcase.
- De expressie is niet dat
- Open neusgaten door het lage standpunt
- Geen oogcontact met het model
- Te centrale plaatsing van het hoofd in het beeld
- Vertekening door gebruik van een verkeerd brandpunt
- Schaduwen ontsieren het beeld
- Witte blouse vraagt te veel aandacht en is geen bijdrage in het beeld
- Portretorientatie geeft een betere verdeling van het onderwerp
Met andere woorden een kiekje voor het album
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
"Als je een foto hebt gemaakt waar je zelf tevreden over bent, maar er niet direct een bepaalde techniek mee wilt demonstreren of een beoordeling verlangt, dan kun je deze foto in dit forum tonen.
Het is de fotograaf die beslist wat het hoofdonderwerp van zijn foto is en in welk Showcase sub-forum de foto het beste thuishoort, geen discussies hierover"
Ik vind dit zeker en vast een spontane foto met daarbij een goed gelukte compositie . Doet me denken aan een filmstill. Iets anders dan de brave, zo conservatieve portretjes (13 in een dozijn) , die we hier regelmatig te zien krijgen. @G. Niezink blijf zo doorgaan, probeer regelmatig wat anders, shuw een beetje experiment niet. Dat maakt de fotografie zo divers.
groeten,
"Als je een foto hebt gemaakt waar je zelf tevreden over bent, maar er niet direct een bepaalde techniek mee wilt demonstreren of een beoordeling verlangt, dan kun je deze foto in dit forum tonen.
Het is de fotograaf die beslist wat het hoofdonderwerp van zijn foto is en in welk Showcase sub-forum de foto het beste thuishoort, geen discussies hierover"
Precies goed geplaatst met mijn bedoeling...
Groet,
Uiteraard, maar het feit dat je het beeld plaatst in showcase wil nog niet zeggen dat we het goed moeten vinden en ook niet dat we niet gaan zeggen wat we der van vinden!
Zoals bij alle commentaar neem je der van mee wat je zelf wil !
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Uiteraard, maar het feit dat je het beeld plaatst in showcase wil nog niet zeggen dat we het goed moeten vinden en ook niet dat we niet gaan zeggen wat we der van vinden!
MVG, Jeff
Beter kritiek waar je nog iets van kan leren, dan geen kritiek, want dan heb je iets van.. "Ze kijken er wel naar, maar reageren niet..." en weet je nog niet wat je fout doet.
OT :
Het is dan ook duidelijk dat deze foto spontaan gemaakt is. Wat mij een tikkeltje stoort zijn sommige schaduwen en de te donkere ogen. Verder valt ie best mee als spontane foto.
En om nu op de vraag te antwoorden...
Kan deze beter anders gecropt worden? (met behoud van 3:2 verhouding?)
M.i. niet tenzij je er onderaan en rechts een heel klein stukje zou afdoen, met het oog op decentralisering van het portret. Mij stoort de centrale positie echter niet, omdat ze ietwat gecompenseerd wordt door de lichtinval : Licht links, donker rechts. Als dit het maximumformaat van de foto is, zou ik hem zelfs zo houden.
Let wel, dit is mijn persoonlijke kijk, en geen evangelie !
MVG, Jeff
Ik verwacht natuurlijk ook niet dat iedereen het leuk en mooi gaat vinden maar ik reageerde op je uitspraak dat de foto niet in showcase past, want dat is dus wel het geval...
Comment