Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bryan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bryan

Net voor zijn communie breekt hij zijn been.
    Dan maar het beste maken van zijn shoot.

Digi-Steve

Re: Bryan

heel leuk de manier dat waarop ie naar boven kijkt, tis net of hij iemand de schuld geeft van dat gebroken been.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

X-process vind ik niet geslaagd bij deze, uitdrukking is wel leuk.
      www.fotofolio.be

Comment

Door de X-processing vind ik de kader er niet bij horen,tegenstrijdige kleurtjes
        Wel een tof koppie en een leuke houding

Grtz
        <<sallypaparazzi>>
        Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

www.sallyphotographics.be

Comment

Thnx voor de reacties

@ Fotofolio : Wat is er dan mis met de X-Proces.Ben namalijk maar aan't experimenteren met dit soort bewerking dus tips of info erover is steeds welkom. De action die ik nu gebruik vind ik veel te hard. Iemand een action die niet zo hard is??
          Digi-Steve

Comment

goeiavond iedereen

kan iemand me uitleggen wat die x-processing betekent ? en hoe je het maakt ?

mvg olivier
            BD1570BE CALUWIER OLIVIER
            fotoblog:http://oliviercaluwier.wordpress.com
            please visit me at www.studioo.eu interior design - visualisations

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caluwier Bekijk bericht
              goeiavond iedereen

kan iemand me uitleggen wat die x-processing betekent ? en hoe je het maakt ?

mvg olivier
              Het is een begrip dat eigenlijk zijn oorsprong in de analoge fotografie kent. Het is het omdraaien van ontwikkelprocedés. Maw, diafilm (E6) wordt ontwikkeld als kleurnegatieffilm (c41). En het kan ook net andersom. Hoe het digitaal wordt gedaan laat ik aan de spec's over, uiteraard in een fotobewerkingsprogramma zoals PS.

Comment

Begrijp niet wat iedereen zo mooi vindt aan die X-processing?
                Een enkele maal kan dit wel acceptabel zijn maar meestal is het een totale misfit. De naam zegt hetzelf: x-proces ofte verkeerde ontwikkeling.
                10-tallen jaren geleden (rond 1950 - 60) was dit zowat de kwaliteit die kleurfoto hadt. Daarna werd er zeer intens gewerkt aan het verbeteren van de resultaten en het juist weergeven van de originele kleuren. Producenten, research labs en afwerkcentrales vonden het een eer om kwalitatief hoogwardige resultaten af te leveren. Als zij toen iets hadden afgeleverd zoals de hier getoonde x-processing, dan had iedereen moord en brand geschreeuwd en zouden ze met de vinger worden gewezen.
                Wij zouden de zaak kunnen extrapoleren naar de overgang van zwart-wit naar kleur. Zw-w heeft mss een bepaalde charme maar niemand ziet als mens in Zw-w, tenzij in zeer speciale omstandigheden (negatieve G en/ of ziekte).
                Aan de liefhebbers van deze soort fotografie: waarom eens niet overgaan naar X-ray foto, of scan, of Schlieren foto, of UV-foto, of bubble chamber foto, ...
                Kijken jullie ook naar een slecht afgestemde TV of mss nog in Zw-w?

Henri
                lidnummer: BD0435BE

Comment

ga helemaal mee met kodachrome, hoop dat dat het een rage is en geen gemeen goed.
                  maar je raakt er zelf mee in Hall o Fame.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    ga helemaal mee met kodachrome, hoop dat dat het een rage is en geen gemeen goed.
                    maar je raakt er zelf mee in Hall o Fame.
                    grt,bouk.
                    Exactly my point

Henri

Comment

Ik kan jullie mening best begrijpen maar fotografie is en blijft een kwestie van smaak. De ene ziet liever Sepia of Z/W of whatever... Ik heb dit soort bewerking hier voor het eerst gezien en moet toegeven dat het toch mooie resultaten kan hebben maar idd niet voor alles.

Nogmaals bedankt voor de reacties

@Kodachrome : Waarschijnlijk enkel een tijdelijke rage zoals je dat bij bijna alles hebt he
                      Digi-Steve

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-Steve Bekijk bericht
                        Ik kan jullie mening best begrijpen maar fotografie is en blijft een kwestie van smaak. De ene ziet liever Sepia of Z/W of whatever... Ik heb dit soort bewerking hier voor het eerst gezien en moet toegeven dat het toch mooie resultaten kan hebben maar idd niet voor alles.

Nogmaals bedankt voor de reacties

@Kodachrome : Waarschijnlijk enkel een tijdelijke rage zoals je dat bij bijna alles hebt he
                        Het strekt je tot eer dat je ook wil experimenteren met dergelijke zaken. Geen betere leerschool dan de persoonlijke ondervinding.
                        Voor een communie vind ik het evenwel wat zwaar en somber liggen.
                        Nog veel succes gewenst.

Henri

Comment

speciale en mooie fotografie
                          Canon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153

Comment

Working...
                          X