Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communiefoto's Jens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Communiefoto's Jens

    Ja, we kennen het allemaal. We hebben een digitaal fototoestel en een computer, en dan worden we onmiddellijk gebombardeerd tot Communie fotograaf voor onze eigen kroost.

    Nu is het dus ook mijn beurt. Alhoewel ik nog een complete leek ben in de digitale fotografie, en ik mijn Canon EOS 400D nog maar twee maand heb, mocht ik er toch aan geloven. Ik heb dus mijn uiterste best gedaan om een aantal foto's te nemen in het provinciaal domein hier bij ons. De foto's op zich vind ik nog zo slecht niet ( ik ben meer een landschapsfotograaf ). Ze werden allemaal genomen met de standaard 18-55 kit lens.

    1) De eerste was een poze aan de vijver, vind ik persoonlijk iets te gemaakt.



    2 ) De tweede was een meer spontane poze op de speeltuin.



    3 ) Als laatste heb ik ook nog deze, die werd genomen tijdens het klimmen zelf.



    Ik weet nu echter totaal nog niet wat ik ermee moet aanvangen. Kies ik één bepaalde foto, of probeer ik er 2 of meer te verwerken tot een geheel. Jammergenoeg heb ik echter nog minder verstand van communikaartjes dan van chinees :-p

    Naar welke foto gaat jullie voorkeur ?



    Groeten,



    Stefaan
    Langs Vlaamse Wegen een gratis Video Podcast voor Wandel Liefhebbers.
    iTutor PodCast Mac Video Tutorials voor de Vlaamse Mac gebruiker.

  • #2
    Re: Communiefoto's Jens

    Voor mij de 2e de beste. De structuur van de touwen trekt de aandacht naar de communicant (of hoe schrijf je dat...) Laatste vind ik anders ook wel mooi van kleur.
    Sony DSLR-A100, DT 18-70 mm F3.5-5.6, Minolta AF 75-300 F4.5-5.6
    www.jeffnuyts.be

    Comment


    • #3
      Re: Communiefoto's Jens

      2e lijkt me ook de beste
      in de 1e is de lucht vrij licht
      fotowebsite: www.edwinfoto.com
      Lara's website: http://www.houdevelt.com
      fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: Communiefoto's Jens

        Denk ook dat de tweede, het meeste potentieel heeft, om zich te laten verwerken tot fotobewerking.

        Technisch is de eerste foto het minst.
        De lucht is overbelicht, en je persoon onderbelicht.
        Voor een portret met vijver op de achtergrond. Had je moeten inflitsen(je model staat tegen het licht in). Of je aan de andere kant van de vijver moeten zetten.

        Groeten
        Jo
        Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

        Comment


        • #5
          Re: Communiefoto's Jens

          Of je aan de andere kant van de vijver moeten zetten
          Maar dan zou zijn model wel héél klein op de foto hebben gestaan hé
          http://www.first-response.be (Hulpdienstenforum).
          Canon EOS 300D + 18-55mm f/4.0-5.6 Kitlens + EF 70-200mm f/4.0 L USM + 50mm f:1.8 + Speedlite 420EX

          Comment


          • #6
            Re: Communiefoto's Jens

            Ik vind ook de 2de duidelijk de beste.
            Omdat het 3 echt verschillende foto's (lees : kleurenpaletten) zijn, denk ik dat het niet zo'n mooi effect gaat geven als je ze probeert te combineren op 1 kaartje (misschien heb je er nog andere die beter combineerbaar zijn?).
            Ik heb een snelle poging gedaan om van die ene foto (nr.2 dus) iets te maken : Eerst met een witte rand en daarna zonder.
            Gr, Hilde.






            PS : 'k Weet wel niet wanneer Jens juist z'n communie doet, maar hier in Lier is dat dus op 17 mei ...
            Last edited by HildeP; 26 april 2007, 00:16.
            http://www.hpgraphics.be

            Comment


            • #7
              Re: Communiefoto's Jens

              @hildeP
              die eerste is wel prachtig gemaakt hoor

              Comment


              • #8
                Re: Communiefoto's Jens

                Damn, ik zie enkel een blauw vraagteken. Hilde, ik heb een PM gestuurd met mijn Email adres. Zou het mogelijk zijn om de bewerkingen even door te mailen ? Ow, en ik heb zeker nog een aantal gelijkaardige foto's ook hoor :-)

                Persoonlijk vond ik ook de eerste het minst goed. Ik heb er zo nog een gelijkaardige waar de belichting toch iets beter is. De tweede vind ikzelf de beste. Het lijkt wel een specifieke pose, maar hij zat daar toen eerder wat te dromen en te wachten tot ik klaar was om nog wat foto's te nemen :-)

                Met vriendelijke groeten,


                Stefaan
                Langs Vlaamse Wegen een gratis Video Podcast voor Wandel Liefhebbers.
                iTutor PodCast Mac Video Tutorials voor de Vlaamse Mac gebruiker.

                Comment


                • #9
                  Re: Communiefoto's Jens

                  Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
                  De lucht is overbelicht, en je persoon onderbelicht.
                  inderdaad, wat eigenlijk voor communiefoto's niet mooi is tenzij je eens wat anders wil doen ....

                  Comment

                  Working...
                  X