Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meisjesportret in strooilicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meisjesportret in strooilicht

    Bij deze Afrikareis heb ik me toegelegd op het maken van portretten.
    Het vroeg wat tijd en diplomatie om het vertrouwen te krijgen van de lokale bevolking. Maar dat is heel goed gelukt. Na enkele dagen was ik er bekend als "Mister Cameraman" en kwamen ze zelf vragen om een plaatje. Ze krijgen natuurlijk allemaal een afdruk bezorgd.

    Ook hier heb ik de techniek van strooilicht gebruikt. Terwijl de tropische zon keihard licht gaf, heb ik dit meisje gefotografeerd tegen een vuilwitte muur onder een afdak. Vaak vragen mensen mij of ik de ogen en tanden nabewerk in mijn foto's. Dat ik voor alle duidelijkheid niet zo.

    Meer foto's op mijn website

  • #2
    Re: Meisjesportret in strooilicht

    Nogal een chance dat het licht was hé, stel hoe voor, dat ge da model in de doenkere zou trekken, dan had je ne low key om van te dromen !

    Nu over je beeld, ik ben der niet zo weg van, door het frontale standpunt heeft het voor mij iets van een "pasfotoke" wat nog benadrukt wordt door de bijna witte achtergrond, wat ook en vereiste is voor pasfotokes tegenwoordig.

    Wat verteld het beeld ons ? ik weet het niet .....


    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Meisjesportret in strooilicht

      Hele mooie foto! Goed contrast. De glinstering in de ogen pakt me!!
      www.Fotobos.nl

      Comment


      • #4
        Re: Meisjesportret in strooilicht

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht

        Wat verteld het beeld ons ? ik weet het niet .....

        MVG, Jeff
        Bedankt voor je reactie.
        Niet elke plaat uit Afrika hoeft armoede of miserie uit te stralen. Of een groot verhaal te vertellen. (Dat doen de meeste modellenfoto's hier toch ook niet?)
        Deze foto is niets meer of minder dan wat ik in de titel geschreven heb. Een portret in strooilicht.
        Meer foto's op mijn website

        Comment


        • #5
          Re: Meisjesportret in strooilicht

          begrijp de opzet, maar ik vind het toch te donker.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Meisjesportret in strooilicht

            kvind het een heerlijk portret ... het wit & zwart?/lovely shades of brown contrasteren heel mooi met elkaar ... de beetje vuile vlekken op de muur maken het 'echt' ...
            krijg hier absoluut geen pasfotoke gevoel ... straight smile from the soul ... zalig
            Scotty... beam me up !!!

            Comment


            • #7
              Re: Meisjesportret in strooilicht

              Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
              Bedankt voor je reactie.
              Niet elke plaat uit Afrika hoeft armoede of miserie uit te stralen. Of een groot verhaal te vertellen. (Dat doen de meeste modellenfoto's hier toch ook niet?)
              Deze foto is niets meer of minder dan wat ik in de titel geschreven heb. Een portret in strooilicht.

              Nee ..... natuurlijk niet, en modelfotografie op zich zegt ook niks, verteld ook geen verhaal, maar laat een model zien op zen mooist. Versta me niet verkeerd, maar in je beeld kan ik Afrika niet vinden, want als ik een zwart meiske in mijn studio in Kontich fotografeer heb ik ook een portret, en voor stroolicht kan ik in Kontich ook zorgen.

              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Meisjesportret in strooilicht

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Nee ..... natuurlijk niet, en modelfotografie op zich zegt ook niks, verteld ook geen verhaal, maar laat een model zien op zen mooist. Versta me niet verkeerd, maar in je beeld kan ik Afrika niet vinden, want als ik een zwart meiske in mijn studio in Kontich fotografeer heb ik ook een portret, en voor stroolicht kan ik in Kontich ook zorgen.

                MVG, Jeff
                Leve Kontich
                Meer foto's op mijn website

                Comment


                • #9
                  Re: Meisjesportret in strooilicht

                  Knap portret.
                  I put the sexy in dyslexia

                  Comment


                  • #10
                    Re: Meisjesportret in strooilicht

                    Hoi,

                    Nou we zullen de volgende keer de foto van een donker iemand zo nemen dat het een blanke wordt!

                    Voor mij (MIJ !) is het gewoon een hele leuke plaat van een donker meiske!
                    jullie weten allemaal dat donkere mensen moeilijker te kieken zijn dat blanke mensen.

                    jullie allemaal en Groet Nosomoho
                    Groet Nosomoho :NIKON D300 / 18-200 AF-S ED / http://nasama.fotki.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Meisjesportret in strooilicht

                      Oorspronkelijk geplaatst door nosomoho Bekijk bericht
                      Hoi,
                      Voor mij (MIJ !) is het gewoon een hele leuke plaat van een donker meiske!
                      Dat was dan ook de bedoeling. Niets meer en niets minder
                      Meer foto's op mijn website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Meisjesportret in strooilicht

                        Jij weet als geen ander vlijmscherp , knap belichte foto's neer te zetten.
                        Hoe doe je het? Je lenzen/techniek door en door kennen waarschijnlijk.


                        Ik ben jaloers op je techniek.
                        Nikon D70

                        Comment


                        • #13
                          Re: Meisjesportret in strooilicht

                          "Pasfotoken" of niet...knappe plaat met een goede expressie...lijkt mij een heel natuurgetrouwe weergave
                          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                          BD0290BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Meisjesportret in strooilicht

                            heel knap
                            fotowebsite: www.edwinfoto.com
                            Lara's website: http://www.houdevelt.com
                            fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Meisjesportret in strooilicht

                              Zoals altijd, prachtige foto!
                              http://kadoosje.blogspot.com

                              Comment

                              Working...
                              X