Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metalmasters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Metalmasters

Gisteren heb ik een fotoshoot gedaan voor een vriendin. Ze moest een schilderij namaken, en had gekozen voor de Staalmeesters van Rembrandt.

Samen met mijn maten hebben we er een stevigere versie van gemaakt, namelijk de Metalmasters

De gele tint is bewust gedaan, om het originele schilderij zo goed mogelijk te benaderen.

Hieronder de origele foto, zoals ze hem gaat indienen voor haar examen

Vanmorgen heb ik er nog enkele bewerkingen op gedaan, als extraatje

Ik ben er zelf redelijk trots op, want dit was voor mij de eerste keer dat ik met 'modellen' werkte.

Bert

Re: Metalmasters

cool die 2e ... mss mag het gezicht van de 2e persoon van rechts ietsje meer opgelicht worden
    Scotty... beam me up !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
      cool die 2e ... mss mag het gezicht van de 2e persoon van rechts ietsje meer opgelicht worden
      ik vind eigenlijk de originele foto beter... (en ik vind ze ook heel mooi)
      als enig minpuntje vind ik wel zeer spijtig dat niet iedereen in de lens kijkt, ze kijken allemaal naar ergens anders heb ik het gedacht. enkel de twee rechtse personen kijken in de lens
      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        als enig minpuntje vind ik wel zeer spijtig dat niet iedereen in de lens kijkt, ze kijken allemaal naar ergens anders heb ik het gedacht. enkel de twee rechtse personen kijken in de lens
        Dat is min of meer bewust gedaan. Op het schilderij kijken ze ook niet allemaal naar dezelfde plek. Ik had eerst gevraagd om zo'n 50cm boven de camera te kijken, maar dit gaf geen goede resultaten. Ik, als meest rechtse(ja, ik sta er ook bij ) stond het dichtste tegen de lens aan, en daardoor leek het of ik naar het plafond aan het kijken was, wat nogal een stom effect gaf

Comment

daar was dus die grijskaart voor

leuke plaat geworden, maar ik zou tussen 1 en 2 gaan. Net ff wat minder vignetering.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

Bedankt voor de reacties allemaal.

Het was zeker en vast niet de laatste keer dat ik mij aan modelfotografie heb gewaagd.

Comment

knappe remake van DIT.

misschien moet je wat met de kleurcurves gaan spelen
              om de originele kleuren te gaan benaderen? wit-wit onder andere ...

idee voor bewerking lijkt me wel te doen, maar hier heb je er wat
              te snel overgegaan. wat meer werk steken in selecteren en selectief
              dodge/burn en je komt er wel!

mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Dat was inderdaad het schilderij waar we ons op gebaseerd hebben

Nu moet ik wel zeggen dat jouw foto heel wat koeler van kleuren is dat de versie die mijn vriendin mij in mijn handen heeft gestoken. Daar zat namelijk een vrij sterke gele zweem in. Vandaar dat het eindresultaat er ook zo geel uiziet

Ik zal eens kijken wat ik met de bewerking kan doen. Het is inderdaad vrij snel gedaan

Comment

heeft ze de foto zelf afgeprint?
                  deze is de foto zoals ze te bekijken is op
                  de site van het rijksmuseum ...

ik vermoed dat ze daar wel op de kleurechtheid letten?

mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

ja, ze heeft hem zelf afgeprint. Vermoedelijk heeft ze de afbeelding opgezocht via google images. De helft van de foto's hebben daar een gele zweem

Comment

Working...
                    X