Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communiekaartjes (nog maar eens)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Communiekaartjes (nog maar eens)

Als beginneling in digitale fotografie en als complete newbie in fotobewerking, ben ik toch meer dan tevreden over het resultaat van 3 communiekaartjes.
    Zijn ze of ?
    Welke geniet jullie voorkeur?

Ontwerp 1:

Ontwerp 2:

Ontwerp 3:

PS: Bij het verkleinen (met BDSizer) en het posten is er precies wel flink wat van de kwaliteit ingeleverd
    Last edited by Onkertje; 9 april 2007, 21:36. Reden: Toevoegen PS.
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Re: Communiekaartjes (nog maar eens)

zien er alle 3 goed uit, maar toch lichte voorkeur voor de 1e
    bij de laatste had ik de kleine foto niet zo vaag gemaakt
    fotowebsite: www.edwinfoto.com
    Lara's website: http://www.houdevelt.com
    fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

Comment

Knap gedaan

Hij mag er fier opzijn

mvg
      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

ik vind ze veel te druk. vooral op foto één zou ik voor een neutrale achtergrond gaan die mooier contrastreert met je kleinere inzetfoto's.
        motieven van in de foto komen te veel terug in de achtergrond.
        ik zou zeggen: probeer het simpeler te houden.
        estamos llegando
        http://users.telenet.be/studiocamosci

Comment

Behalve met foto's kun je ook met de tekst wat gaan spelen.
          Ik vind het gebruikte lettertype (Arial Bold ???) saai, te veel gebruikt in gewone leesteksten zodat het hier wel wat speelser mag. De dag van vandaag zijn er 1000'en gratis lettertypes te downloaden die zich perfect lenen voor zulke doeleinden.

Verder vind ik dat je ook de graad van belang kan aanhouden.

1. Het belangrijkste: WIE > Jonas. Kan dus groter dan de rest, eventueel in kleurtje. Eventueel

2. Wat/Waarom/wanneer: Eerste Communie & 13 mei 2007
          > Eerst wat, dan wanneer.

3. Als laatste in belang, het zinnetje.
          > Kan kleiner, eventueel een cursieve (italic) variant van de gebruikte letter.
          > en als je de zin toch in 2 delen moet doen, dan als volgt:
          Een knippog en een lach
          als herinnering aan deze dag.
          In het laatste voorbeeldje vervalt je rijmpje door uw splitsing.

Speel wat met lettertypjes, maar gebruik geen 3 of 4 verschillende soorten in één en het zelfde ontwerp.

Dit is zo ongeveer waar ik op let als ik aan zo'n opdracht begin. En dat is zo grof berekend dagelijks.
          Hopelijk bent u iets met de tips.
          Nikon D90 - Nikon 18-135mm f3.5-5.6 - Sigma 24-70mm f2.8 - Sigma 70-200mm f2.8 - Nikon SB600
          Sigma 70-200 f2.8 te koop!

Comment

Hoi, ik moet me volledig aansluiten bij Birger hierboven. Al zijn richtlijnen zijn dezelfde die ik ook gebruik. Eéntje extra misschien zijn kadertjes (met effecten) om de verschillende fotootjes af te lijnen.
            Sorry dus, maar ik vind je kaartjes niet echt geslaagd ondanks 't feit dat er met de foto's wel wat te doen is ( voor fotos dus en voor de composities).
            Maar zoals je zelf zegt, is dit je eerste poging en dus zeker een goed begin.
            Ik heb zelf eens een poging gedaan met enkele van de foto's die in je kaartjes zaten en kom tot het volgende resultaat :

Gr, Hilde.
            Last edited by HildeP; 19 april 2007, 01:38.
            http://www.hpgraphics.be

Comment

Je maakt me nieuwsgierig, maar ik zie helaas enkel een rood kruisje staan ?!
              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
              BD0993BE

Comment

Kan je nu wat zien? 'k Had wat problemen in 't begin.
                Zoals je kan zien, heb ik wel wat moeten foefelen met de achtergrond van de grote foto ('k heb wat bijgemaakt en dat is niet denderend gelukt), maar 't is maar om een idee te krijgen ...
                http://www.hpgraphics.be

Comment

Wow
                  Veel beter dan m'n eigen creatie !!
                  Maar 'k heb (nog) geen PS en met het programma dat ik gebruik (Microsoft PictureIt!) denk ik niet dat jouw resultaat binnen mijn de mogelijkheden ligt.
                  In ieder geval, jouw bewerking is prachtig
                  'k Vond mijn eindresultaat eigenlijk best schitterend. Nu precies een stuk minder
                  Still a long way to go ...
                  BD0993BE

Comment

je lettertype laat heel weinig aan de verbeelding over. Schaduwen zijn er niet om te overdrijven, maar een paar van je foto's mogen toch een schaduw op de achtergrond werpen. Die ene inzet (foto3) is veel te flets

Comment

Working...
                    X