Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Broer en zus (eerste post)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Broer en zus (eerste post)

Heb sinds kort een Canon Eos 400D en heb even getest met de kindjes van vrienden. Deze zijn genomen met de kitlens van canon 55-200. Ik ben geen professioneel , geniet van geen enkele fotocursus (spijtig) , ken niets van photoshop of dergelijke programma's en heb ook geen objectieven van boven de 250 euro. Kheb geprobeerd mijn best te doen met het materiaal dat voorhanden was. Hopelijk vinden jullie ze iets hebben.

graag reakties om in de toekomst enkel beter te worden , bedankt.

EOS 400D - Tamron 28-75mm F2.8 XR Di - Canon EF 70-200mm F4 L USM

Re: Broer en zus (eerste post)

Voor een beginneling (ben ook maar een beginneling) vind ik dit niet slecht. Mijn voorkeur gaat uit naar de 2de foto! De tweede is misschien ietsje te donker. Maar voor de rest geen negatieve kritiek
    Jochenvde Photography
    Flickr

Comment

toch maar wat meer verdiepen in photoshop dan, de opnamen kunnen het gebruiken hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Om even te reageren op voorgaande post, ik vind het belangrijker om eerst goeie foto's te maken, en dan pas ze te gaan bewerken met photoshop.

Je moet je niet verontschuldigen voor het materiaal, een 400D is al een heuse camera, en het is niet omdat je peperduur materiaal hebt dat je daardoor betere foto's neemt.

Ik vind de omzettingen naar zwart-wit niet zooo slecht hoor. Maar de eerste is misschien ietsje te grijs, en de 2de is dan te veel van het goeie. Maar dit hangt dikwijls van persoonlijke voorkeur af.

De compositie vind ik ok, het model staat niet te centraal, de richting van de blik van het model is naar de goede kant, ze krijgen ruimte om te kijken.
        De eerste foto is het leukste beeld, maar ik zou nog iets nauwer gecropt hebben boven het hoofd.
        Als eerste posts, zeker niet slecht !!
        SKurt.be
        www.SKurt.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SKurt Bekijk bericht
          Om even te reageren op voorgaande post, ik vind het belangrijker om eerst goeie foto's te maken, en dan pas ze te gaan bewerken met photoshop.

Je moet je niet verontschuldigen voor het materiaal, een 400D is al een heuse camera, en het is niet omdat je peperduur materiaal hebt dat je daardoor betere foto's neemt.

Ik vind de omzettingen naar zwart-wit niet zooo slecht hoor. Maar de eerste is misschien ietsje te grijs, en de 2de is dan te veel van het goeie. Maar dit hangt dikwijls van persoonlijke voorkeur af.

De compositie vind ik ok, het model staat niet te centraal, de richting van de blik van het model is naar de goede kant, ze krijgen ruimte om te kijken.
          De eerste foto is het leukste beeld, maar ik zou nog iets nauwer gecropt hebben boven het hoofd.
          Als eerste posts, zeker niet slecht !!
          jep mee eens...
          Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

bedankt voor julie reakties
            EOS 400D - Tamron 28-75mm F2.8 XR Di - Canon EF 70-200mm F4 L USM

Comment

Working...
            X