Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat nu? *ACV-fotowedstrijd*

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat nu? *ACV-fotowedstrijd*

Als laatstejaars student neemt onze klas deel aan het jongerendebat georganiseerd door de ACV. Daarmee gelijk lopend heeft het ACV een fotowedstrijd georganiseerd met als thema: "Hoe zien jullie de toekomst op gebied van werk?" ofwel 'toekomst=werk'

De meeste leerlingen waren niet echt geïntresseerd, maar ik heb toch met twee zeer fijne medestudenten enkele foto's genomen. Mijn idee was deze te nemen als duo, elk een kant uitkijkende (toekomst) en dit voor een gesloten schoolpoort (om het einde van het schoolleven te benadrukken)

Nuja, genoeg vandat; oordeel aub, en zeg me welke de beste gelukt is:

A:

B:

C:

Nuja, de te winnen prijs is nogal (tickets voor walibi) maar ik vond mezelf verplicht eens creatief te zijn, hopelijk vinden jullie wat aan mijn foto's... (persoonlijk kies ik voor B)

Greetz
    Working with a 3.5 inch long 'shutter'finger & brown HD eyes

Re: Wat nu? *ACV-fotowedstrijd*

mijn voorkeur gaat ook uit naar de tweede, vooral door de sterke houding van de linkse dame... al had ik heel graag gezien dat de rechtse dame dezelfde houding en profiel had aangenomen...
    mijn interpretatie was net iets zwartgalliger dan jouw bedoeling was > opkomen tegen werkloosheid ( gesloten poort)

Comment

Als je de foto's goed genoeg vindt voor een fotowedstrijd, dan zal je ze ook wel goed vinden voor showcase 'Mensen en modellen'.

In fotodiscussie mag je maar één foto ter discussie aanbieden.
      Vandaar de verplaatsing.

Comment

Foto 2 is de beste uit deze reeks.
        Het opgelegde thema is niet direct het gemakkelijkste. Persoonlijk vind ik dat het niet echt tot zijn recht komt in deze opnames.
        Meer foto's op mijn website

Comment

Eén ding is alleszins wel duidelijk, het zwartharig meisje heeft aanleg voor modellering.

Comment

Als iemand naar deze foto's kijkt zonder dat hij je uitleg weet of kent zal hij geen enkel idee hebben waar je foto over gaat. Ik zie geen enkele link of verband met het thema van de wedstrijd. Jij zegt dat ze aan de schoolpoort staan, maar nergens vind je dit op de foto terug, begrijp je een beetje wat ik bedoel?
            Groetjes DD
            Fronstages

Comment

Nuja, blijkbaar zijn we het allezins eens over de fotokeuze... 2

Het debat is iets ruimer dan 'werk' denkik, daarom wou ik ook het contrast stellen tussen de verschillende leerlingen ... na het 6de gaan ze elk een aparte weg (zo dacht ik eigenlijk meer) Maar het is niet direct een eenvoudig thema om een foto mee te maken, ookal door tijdgebrek

Wat betreft mijn medestudenten... (idd de zwartharige is een model ) Ik vind persoonlijk dat ze echt wel hun best hebben gedaan, en tenslotte komen 'concurrenten' met net hetzelfde probleem te staan, dus we zien wel.

Ik had eigenlijk graag nog wat tips gekregen over de afwerking... want er wordt zowel op orginaliteit, aansluiting bij het thema en technische kwaliteit beoordeelt. Helaas zijn de foto's niet geweldig scherp uitgevallen en hadden we ook wa last van crosslicht wat schaduwen met zich meebracht (en last van het zonnelicht in mijn modellen hun gezicht goed merkbaar op foto 1)

Comment

Ik weet niet wat het niveau gaat zijn van je tegenstanders, maar ik zie niet waarover de foto gaat (tot ik je uitleg lees)

Inhoud: Ik zie een snapshot van 2 meiden voor een metalen afsluiting, punt. Eentje zelf met "schrik" voor het fototoestel.

Technisch: Uitgebrande gezichten/huid.

Comment

Op de bovenste foto staat je model met haar ogen dicht. Op andere beelden poseren ze met een onnatuurlijke verkramptheid om vooral maar niet in de lens te kijken. De beelden zeggen niets, wat doen ze daar voor dat hekwerk.
                  Het zijn starre doden beelden. Waar is de emotie?

Comment

Het zonlicht is de killer hier.
                    www.fotofolio.be

Comment

vind de eerste de beste, de toekomst van de dames; ligt duidelijk in het gevangeniswezen.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Meeste commentaren waren waarschijnlijk ook terecht, maar ik heb het toch maar geprobeerd met foto 2 en vandaag guess what

Gewonnen Concurrentie was blijkbaar dus niet zo fel hé... maar tblijft wel mooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wingman Bekijk bericht
                          Meeste commentaren waren waarschijnlijk ook terecht, maar ik heb het toch maar geprobeerd met foto 2 en vandaag guess what

Gewonnen Concurrentie was blijkbaar dus niet zo fel hé... maar tblijft wel mooi.
                          OMG

Proficiat
                          www.fotofolio.be

Comment

mijn voorkeur gaat uit de 3e foto. Enkel en alleen voor de expressie.....doch compo van de 2e is hier dan weer beter....
                            bij de 3e is er toch ook wat de angst voor de toekomst, het onbekende terug te vinden. De blik van het linkse meisje en dat ze elkaars hand "uit angst" vast houden.
                            combinatie van compositie van foto 2 met expressie van foto 3 zou helemaal goed geweest zijn.
                            mijn bescheiden mening....
                            Alles moet weg.....

Comment

Working...
                            X