Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Kan je hierover iets vertellen : in welke kleurruimte werk je, nabewerkingen mbt de kleur,... ?
Ik werk in Nikon Adobe RGB 4.0.0.3000 om de RAW files te bewerken. Ik blijf werken in 16bits tot al mijn kleuraanpassingen gedaan zijn.
Het spelen met licht start eigenlijk al op de locatie, ik gebruik 2 offshoe speedlichts in combinatie met 1 of 2 reflectieschermen. Daarna open ik alles in Capture NX om er de levels te bepalen. Ik save het bestand in TIFF en open het in PS waar ik de laatste kleuraanpassingen doe.
Vuile vlekken, ruwe spots, etc ... zijn het resultaat van spelen met brusches en mijn Wacom.
Comment