Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Eerlijk? niet bijzonder.
In je titel carnaval vermelden, waarom? Ik vind dit niet echt een carnaval sfeer. Ik vertoef elke week in een klimzaal en dit zijn beelden die alle dagen geschoten zouden kunnen worden.
Nr 1 en 2 zijn nogal gelig van kleur (waarschijnlijk van de halogeen-verlichting aldaar)= mogelijk aan te passen door je witbalans juist in te stellen, en niet echt scherp.
Nr 3 is dan de beste van de reeks, al had in persoonlijk misschien nog iets lager gegaan wat betreft het standpunt.
De middelste foto heeft ook wat, niet zozeer op fotografisch gebied (daar spreek ik mij nog niet over uit te weinig ervaring) maar de gezichten. Beroepshalve ben ik ook bezig geweest met klimmen. Ik weet hoe belangrijk de man of de vrouw zijn, die beneden staan voor de beveiliging. De jongen weet dit blijkbaar ook, maar heeft er weinig vertrouwen in (Kan men zien aan het flauw lachje , dat de eerste barstjes laat zien in zijn mannelijke trots tegenover al die andere meisjes die staan te kijken, en het goed aanspannen van het touw). Daar tegenover het meisje ,dat de beveiliging moet uitvoeren, die dat ook heeft opgemerkt, een lachbui krijgt , zich probeerd te beheersen, voelt dat dat niet lukt en heel beleefd haar gezicht wegdraait van de jongen.
Dit is wat deze foto in mij oproept.
Davinzius, het is mischien mogelijk dat de foto's kwalitatief niet zijn wat ze moeten zijn, maar een foto is niet alleen kwaliteit ook de inhoud telt mee.
Zoals het weergeven van bv emoties . Met deze foto's ben je daar, voor mij, zeer goed ingeslaagd (bewust of onbewust). Angst,stress en blijdschap ,wanneer men terug op de grond staat, druipen van de drie foto's af.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Beroepshalve ben ik ook bezig geweest met klimmen. Ik weet hoe belangrijk de man of de vrouw zijn, die beneden staan voor de beveiliging. De jongen weet dit blijkbaar ook, maar heeft er weinig vertrouwen in (Kan men zien aan het flauw lachje , dat de eerste barstjes laat zien in zijn mannelijke trots tegenover al die andere meisjes die staan te kijken, en het goed aanspannen van het touw). Daar tegenover het meisje ,dat de beveiliging moet uitvoeren, die dat ook heeft opgemerkt, een lachbui krijgt , zich probeerd te beheersen, voelt dat dat niet lukt en heel beleefd haar gezicht wegdraait van de jongen.
als dat uwen theorie is na er 'beroepshalve' mee bezig geweest te zijn dan zou ik met u als zekeraar er zelfs geen flauw lachje meer afkrijgen vrees ik (kijk nog eens )
en vince ik ga ook vr de laatste
technisch mss ni helemaal ok
maar kwa compo een pak beter
gewoon blijven gaan, ge doet het blijkbaar graag en ge gaat er op vooruit imo
in fotodicussie gaat ge wel meer opbouwende kritiek krijgen als hier(kritiek int algemeen)(vr moest ge da nog ni geweten hebben )
[QUOTE=Rogé;1313785]als dat uwen theorie is na er 'beroepshalve' mee bezig geweest te zijn dan zou ik met u als zekeraar er zelfs geen flauw lachje meer afkrijgen vrees ik (kijk nog eens )
Wie heeft dat gezegd dat dit mijn theorie is. Ik heb gezegd " Dit is wat deze foto in mij oproept" en dat is toch de bedoeling van een foto. Natuurlijk zal de werkelijkheid anders zijn maar dat zullen we nooit te weten komen.
Wat zou de werkelijkheid zijn zonder fantasie.
Robby
als dat uwen theorie is na er 'beroepshalve' mee bezig geweest te zijn dan zou ik met u als zekeraar er zelfs geen flauw lachje meer afkrijgen vrees ik (kijk nog eens )
Wie heeft dat gezegd dat dit mijn theorie is. Ik heb gezegd " Dit is wat deze foto in mij oproept" en dat is toch de bedoeling van een foto. Natuurlijk zal de werkelijkheid anders zijn maar dat zullen we nooit te weten komen.
Wat zou de werkelijkheid zijn zonder fantasie.
Robby
ik had het gewoon over het feit dat het jongetje hier de zekeraar is (en dus over je klimtheorie/ en dan nog was het maar als grapje bedoeld)
ik had het gewoon over het feit dat het jongetje hier de zekeraar is (en dus over je klimtheorie/ en dan nog was het maar als grapje bedoeld)
Ik zal mijn schrijfstijl moeten aanpassen Ik heb al ondervonden dat het niet hetzelfde overkomt wat ik denk en opschrijf en wat iemand hier uit begrijpt.
Ik ben het nog niet gewoon om te communiceren via de computer.
Ik kom dan ook mischien nogal brut over. Zal er proberen aan te werken.
Ik denk dan ook dat dit geld voor fotografie, dat iemand een foto neemt met een bedoeling maar het door andere anders wordt bekeken.
Volgens mij klimt die jongen met een aap.Dit is een toestel dat men tijdens het klimmen naar boven kan schuiven maar blokkeert wanneer men valt.
Onderaan staat dan iemand (het meisje) die als extra zekering staat wat wil zeggen dat ze bij een val van de klimmer direkt het touw moet strak trekken zodat wanneer hdev aap niet direkt zou blokkeren dit toch zou gebeuren door de spanning op het touw. Maar dit heeft met fotografie niet veel te maken.
Of toch dat het niet altijd is wat men ziet en wat men denkt dat men ziet en dat men als fotograaf daar rekening moet mee houden.
Robby
Comment