Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MadMax goes 14

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: MadMax goes 14

Zoals gewoonlijk van jouw: een schitterende foto

Comment

Eigenlijk zou dat niet mogen op een druilerige maandag als vandaag...zoveel onbezonnen schoonheid op ons loslaten...hoewel...misschien juist goed...
      Prachtige mooie foto en al evenzeer een mooie meid.

Foto's waar je van houdt!

grt, gauloise

Comment

Prachtige foto van een prachtige jonge dame

Je wil er blijven naar kijken !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          Prachtige foto van een prachtige jonge dame

Je wil er blijven naar kijken !!!
          typisch Maxie, klasse

grtz
          D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
          Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
          en ewa flitsspeelgoed

Comment

man 14 jaar ... ze zijn snel groot dezer dagen

Ik post niet veel, maar heb een grote bewondering voor je platen, ook deze weer. Als ik mag kom ik zeker eens een keertje 'buurten'
            --
            Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Madmax,

Weeral van dattum: mooi model, dito compo en afwerking

We moeten bij jou dus wat 'strenger' zijn in de comments :
              Enigste minpuntje is dat -op mijn scherm hier althans- ik het 'contrast' in de linkerhand wat dunnetjes vind, de pols lijkt wat op een grijs stokje
              My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy
                sorry dubbele post

Duidelijk de kluts even kwijt hé Wimpy!

grt, gauloise

Comment

je zoon denk ik weer opnieuw verliefd !!!!!!!

mooie foto maakt bij jou ook niets uit he z.w. of kleur.
                  blijven allemaal mooi en zacht

grt frank

Comment

Knap portret spontaan ...
                    www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                      man 14 jaar ... ze zijn snel groot dezer dagen

Ik post niet veel, maar heb een grote bewondering voor je platen, ook deze weer. Als ik mag kom ik zeker eens een keertje 'buurten'
                      thnx allemaal.

@perrush: Altijd welkom
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

Proficiat
                        En niet alleen voor deze foto.
                        mvg,
                        Ludo V.

Comment

Mooie foto van een mooie jongedame.

Wat ik me afvraag is, of een iets grotere scherptediepte niet beter was geweest. Het gezicht is scherp, maar de haren en schouder niet, iets wat in deze foto best zou mogen.
                          meer over mijn fotografie is te vinden op
                          http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                            Mooie foto van een mooie jongedame.

Wat ik me afvraag is, of een iets grotere scherptediepte niet beter was geweest. Het gezicht is scherp, maar de haren en schouder niet, iets wat in deze foto best zou mogen.
                            Thnx:

Groter DOF: Daar zul je nooit uitkomen als je hierover gaat discussieren. Maar even een uitleg waarom deze keuze voor mij:

In mijn leerstof die ik hier heb liggen, schrijft men dat juist de ogen het belangrijkst zijn bij portet.
                            Het gaat zelfs zo ver dat het puntje van de neus wazig 'moet' zijn. (als basisregel) dat houdt dus in een groot diafragma. Die voorkeur heb ik mij zelf ook aangeleerd, maar hoeft niet te betekenen dat een ander dat ook zo moet doen of mooi vindt.

In deze foto ben ik al afgeweken van het wazige neusje omdat ik de hand ook gedeeltelijk scherp wilde hebben en zat toen al op F8. Maar met 145mm en bijna bovenop het model om te kaderen, krijg je toch ergens plekken die wazig zullen worden. En voor mij is dat gebied in deze foto 200% acceptabel

Bij de volgende foto kreeg ik die vraag ook al: Toen zat ik op F3,5 - 145mm.
                            Zoals je ziet, speel ik ook in de studio met meer en minder DOF. Makkerlijker zou zijn de 5 flitsers vast op F16 te zetten en schieten maar Zou een hoop gepiel schelen hehehe.

Mijn bijdrage tot een 'low-key' Meningen lopen nogal uiteen over low- en highkey en we zullen het daar waarschijnlijk nooit over eens worden :clown: :D
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                              Thnx:

Groter DOF: Daar zul je nooit uitkomen als je hierover gaat discussieren. Maar even een uitleg waarom deze keuze voor mij:

In mijn leerstof die ik hier heb liggen, schrijft men dat juist de ogen het belangrijkst zijn bij portet.
                              Het gaat zelfs zo ver dat het puntje van de neus wazig 'moet' zijn. (als basisregel) dat houdt dus in een groot diafragma. Die voorkeur heb ik mij zelf ook aangeleerd, maar hoeft niet te betekenen dat een ander dat ook zo moet doen of mooi vindt.

In deze foto ben ik al afgeweken van het wazige neusje omdat ik de hand ook gedeeltelijk scherp wilde hebben en zat toen al op F8. Maar met 145mm en bijna bovenop het model om te kaderen, krijg je toch ergens plekken die wazig zullen worden. En voor mij is dat gebied in deze foto 200% acceptabel

Bij de volgende foto kreeg ik die vraag ook al: Toen zat ik op F3,5 - 145mm.
                              Zoals je ziet, speel ik ook in de studio met meer en minder DOF. Makkerlijker zou zijn de 5 flitsers vast op F16 te zetten en schieten maar Zou een hoop gepiel schelen hehehe.

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=147503
                              Ha ha, leuke discussie.
                              Regels zijn leuk, maar worden pas echt leuk als je ervan af gaat wijken. Regels gelden in ieder geval niet voor alle gevallen, en hoewel je gelijk hebt met betrekking tot het belangrijk zijn van de ogen bij een portret, ben ik van mening dat de rest van de foto even belangrijk is omdat het geheel de foto maakt, en niet alleen de ogen.
                              Mijn (persoonlijke) mening over deze foto weet je na mijn eerste reactie, en daar blijf ik bij. Maar dat laat niet af dat in andere gevallen die regel wel toepasbaarheid in de foto vind. Deze specifieke foto echter, leent zich er niet voor.
                              En wat betreft die foto waarnaar je linkt, daar heb ik al vaker naar zitten kijken, en ook daar stoor ik me aan de onscherpte die de foto heeft. Alleen dat ene oog is scherp, en dat is gewoon jammer.
                              Maar ja... wie ben ik
                              meer over mijn fotografie is te vinden op
                              http://www.nandoonline.com

Comment

Vooralleer je de regels wil buigen of zelfs breken moet je natuurlijk wél eerst de regels kennen hé...
                                Ik heb dezelfde mening als MadMax. Ogen zijn het belangrijkste bij een portret. Al de rest mag van mijn part zo wazig zijn als wat.
                                www.olivierdutre.com
                                Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

Working...
                                X