Een raam als achtergrond gebruiken is vragen om problemen, zeker als beginner. Op je foto is het volledige raam dan ook uitgebrand.
Persoonlijk zou ik ook niet op m'n model neerkijken maar zou ik eerder op ooghoogte blijven.
Wat mij betreft is de foto ook niet echt scherp.
Laat je niet ontmoedigen door mijn commentaar maar blijf vooral oefenen. Professionals zijn ook ooit begonnen als beginner ...
Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
BD0993BE Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250
Een raam als achtergrond gebruiken is vragen om problemen, zeker als beginner. Op je foto is het volledige raam dan ook uitgebrand.
Persoonlijk zou ik ook niet op m'n model neerkijken maar zou ik eerder op ooghoogte blijven.
Wat mij betreft is de foto ook niet echt scherp.
Laat je niet ontmoedigen door mijn commentaar maar blijf vooral oefenen. Professionals zijn ook ooit begonnen als beginner ...
Volledig akkoord. Laat je vriendin ook eens poses aannemen. Op deze foto zit ze er wat doorgezakt bij. Ga eens een kijkje nemen in de forum mensen en modellen. Kijk naar de compositie en de poses van de foto's daar. Je kan er heel wat van opsteken.
Ik zou eerst beginnen met een portret en als je die onder de knie hebt beginnen met de protrets
Zelfde opmerkingen als reeds aangehaald.
Misschien kan je best eerst je foto in fotodiscussie plaatsen. Daar kan dieper ingegaan worden op de technieken om tot een beter resultaat te komen en welke omstandigheden je zeker moet vermijden...
Comment