Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste post; foto's van mijn vriendin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eerste post; foto's van mijn vriendin

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
    En zelf zit ik er ook mee, maar probeer dan een andere soort compo te maken waardoor de lucht er niet op komt.
    Ja het voordeel van deze soort lucht is dat je zeer zacht licht krijgt, mooi verspreid, weinig harde schaduwen. Maar het nadeel is het gebrek aan mooie blauwe lucht en wolken... dat viel me ook onmiddellijk op.

Comment

op 1 vind ik dat haar schouders te breed overkomen, ik kan niet zeggen of dit komt door het vestje of de pose. Nr. 2 vind ik goed maar ik had liever het hele lichaam gezien. Keuze van DOF is wel héél geslaagd.
      Nr. 3 is heel spontaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
        op 1 vind ik dat haar schouders te breed overkomen, .
        Komt imho door het gebruik van een groothoek.

Je kunt best voor portretten een stapja achteruit doen en een grotere brandpuntafstand gebruiken.

Zoals reeds aangehaalt door Madmax: het gebruik van een groothoek bij portretten kan soms fraai zijn als je speciale effecten wil creëren maar bij gewoon gebruik kan dit minder flaterende vervormingen tot gevolg hebben.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Zoals reeds aangehaalt door Madmax: het gebruik van een groothoek bij portretten kan soms fraai zijn als je speciale effecten wil creëren maar bij gewoon gebruik kan dit minder flaterende vervormingen tot gevolg hebben.
          bedankt voor deze gouden raad!

Comment

Ben het trouwens niet eens met de overbelichte plekken. Vaak zie in portretfotografie JUIST overbelichte ramen en haren om het effect te versterken. In weze is een tegenlichtfoto met zon op de haren om rimlicht te creeren ook overbelicht en in de studio doe je dat ook vaker om het effect te versterken. Vind het bij deze foto's absoluut niet storen en had zelfs nog harder gemogen zodat je een waasje (overstraling) krijgt op het been en raam. Maar dat is smaak hoor. Het geeft vaak een misterieus effect.
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

om even wat reclame voor mijn vriendin te maken; ze is 1 van de 25 finalistes van Miss Belgian Beauty!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
                om even wat reclame voor mijn vriendin te maken; ze is 1 van de 25 finalistes van Miss Belgian Beauty!
                Replied
                www.fotofolio.be

Comment

Working...
                X