Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Ook van mij: Marlies in Herentals (Flitsinitiatie)
Technisch gezien zijn ze wel in orde, maar de foto's zijn niet echt interessant. Ze vertellen weinig tot niets.
Het was de bedoeling om met een studioflitsinstallatie te leren werken, als je met een heleboel fotografen tegelijk probeert om modelfoto's te maken van één model, dan zal het niet meevallen om echt heel goede foto's te maken.
Hier ging het dus om de technische kant van de modelfotografie, en die is wel in orde .
Re: Ook van mij: Marlies in Herentals (Flitsinitiatie)
Iedereen bedankt voor de kommentaren.
@THESIS: Zoals ook al door anderen aangehaald. Het zijn wat uitprobeersels van tijdens de Flits-workshop. Met een welwillende Marlies als ons 'lijdend voorwerp' en een bende leergierige fotografen
Er zijn nog andere, en zelfs betere, momenten geweest waar ik dan juist mijn beurt liet voorbijgaan. Belangrijkste was dat we één en ander bijgeleerd hebben en wat verschillende opstellingen hebben kunnen uitproberen.
@Black Bandit: Graag gedaan, daarom zijn we toch juist bij BD .
Heb je dat reeksje aan het raam al gepost? Ik denk dat ik de 'goede' in die reeks hier al gezien heb maar misschien is die volledige reeks wel het posten waard (met wat uitleg) waarbij je duidelijk het verschil ziet bij verandering van opstelling (en soort) flits.
@Lohad en MadMax: De 'vuile' spiegel was me daar ook al opgevallen (voor we de foto's namen) maar was niet proper te krijgen (was niet vuil maar antiek ). Het hoofddoel was toen eens kijken naar hoe de spiegel integreren in de foto + kijken naar de belichting, dat 'vuile' pak je er dan maar bij.
Raar maar persoonlijk vind ik juist Nr 2 iets meer hebben door het iets warriger haar en het iets minder 'geposeerde' maar blijkbaar ben ik hierin alleen.
Re: Ook van mij: Marlies in Herentals (Flitsinitiatie)
Het zij allemaal gezegd, ik denk dat de bedoeling van de workshop zijn doel niet gemist heeft, ieder heeft kunnen experimenteren met de studioflitsers.
In ieder geval petje af voor de geduldige modellen, zij hebben hier toch een dikke 3 uur non-stop geposeerd voor een 20 tal fotografen. Dat is totaal iets anders dan met een fotograaf en een model (en eventueel assistent - visagigist) in de studio stappen en daar een reeks maken.
Ik vind dat al wat ik hier gezien heb gezien de omstandigheden is.
Men mag niet vergeten dat velen hier voor de eerste keer met studiolflitsers werkten en dat de modellen allen vrijwilligers waren die dit nooit eerder deden.
Comment