Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ben een leek op gebied van modelfotografie maar dit lijkt me toch vrij goed gelukt?
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Ik ben een moeilijk menske, ik weet het!
Maar waarom geen doortekening in de donkere partijen!
Eén zwarte vlek, das niet de bedoeling hé.
Zelfs in een zwarte pantalon zitten gradaties, en die wil ik zien !
Voorbeeld :
Zie de tekening in het zwarte kleed en de hoed, en eveneens de tekening in de witte boa
dat is correct belicht en dat geeft tekening in het wit eveneens in het zwart;
MVG, Jeff
Last edited by Digipics357; 2 februari 2007, 13:37.
Reden: voorbeeld toegevoegd
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Thanks voor de reacties, en hoe krijg ik meer doortekening. Dit is echt gewoon de flitser erop gezet de paruplu en de softbox een beetje gemikt en klik geen liichtmeter gebruikt ook. Flitsers op het zicht ingesteld. Tips zijn echt meeeeer dan welkom !!
HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII
1-Sowieso in RAW schieten, dan heb je speling als je niet van te voren kunt meten.
2-Belichten op delen die (meer)licht nodig hebben. (zwart. Vooral in de schaduw)
3-Rekening houden met kleuren wit en zwart. Wit is snel overbelicht, zwart kun je met 2 stops overbelichten bij wijze, omdat zwart heel veel licht 'opzuigt' Dat merk ik bijv met een haarlicht op het model.
Blond haar kun je meten, zwart haar ook en tel daar gerust nog 1-2 stops bij wil je dat oplichten.
4-reflectiescherm richten op (extreme)schaduwen zoals voorkant(onderkant) been en kant.
5-een grote softbox biedt bij full body vaak uitkomst.
6-krijg je teveel licht op een bepaald gedeelte, rits je het refl. scherm open, en blok je het licht met het witte difuus materiaal.
7-lichtmeter (eigenlijk onontbeerlijk bij meerdere flitsers.)
8-grijskaart
1-Sowieso in RAW schieten, dan heb je speling als je niet van te voren kunt meten.
2-Belichten op delen die (meer)licht nodig hebben. (zwart. Vooral in de schaduw)
3-Rekening houden met kleuren wit en zwart. Wit is snel overbelicht, zwart kun je met 2 stops overbelichten bij wijze, omdat zwart heel veel licht 'opzuigt' Dat merk ik bijv met een haarlicht op het model.
Blond haar kun je meten, zwart haar ook en tel daar gerust nog 1-2 stops bij wil je dat oplichten.
4-reflectiescherm richten op (extreme)schaduwen zoals voorkant(onderkant) been en kant.
5-een grote softbox biedt bij full body vaak uitkomst.
6-krijg je teveel licht op een bepaald gedeelte, rits je het refl. scherm open, en blok je het licht met het witte difuus materiaal.
7-lichtmeter (eigenlijk onontbeerlijk bij meerdere flitsers.)
8-grijskaart
Veel oefenen, een goed boek en veel geduld
succes
Ben het geheel met je eens . Veel oefenen doe ik, ik heb veel geduld (als het moet ) maar een goed boek heb ik nog niet kunnen vinden als het over studio fotografie gaat, dus als je een tip hebt
Ben het geheel met je eens . Veel oefenen doe ik, ik heb veel geduld (als het moet ) maar een goed boek heb ik nog niet kunnen vinden als het over studio fotografie gaat, dus als je een tip hebt
Groetjes NoName
das moeilijk, omdat ieder boek wel iets anders heeft en iets anders behandeld.
ff googelen en vaak kun je dan in de inhoud kijken, of even naar een goede fotozaak gaan waar boeken liggen zodat je van te voren kunt doorbladeren.
Op amazon stikt het van die boeken. of anders even naar de bibliotheek.
Ik denk dat ik een stuk of 12 boeken heb over alles en nog wat. Naakt, glamour, portret en noem maar op. Leuk om te lezen en heeeel leerzaam.
Trouwens die DVD's van Doorhof zijn ook leuk om te bekijken!
Dat is zeker niet mis !!!
Dat de zwarten redelijk donker zijn storen hier totaal niet, integendeel zelfs ...
Misschien 1 klein ( miereneukpuntje ) en dat is de schaduw aan de neus.
Voor de rest is de foto prima voor mij
Dat is zeker niet mis !!!
Dat de zwarten redelijk donker zijn storen hier totaal niet, integendeel zelfs ...
Misschien 1 klein ( miereneukpuntje ) en dat is de schaduw aan de neus.
Voor de rest is de foto prima voor mij
Als ik u punten moet geven verdien je een 9/10
Dankuwel
Vandemiddag de eerste echte shoot doen ik ga binnen en buiten eens proberen en zien wat het geeft. De resultaten mag je alvast hier verwachten.
HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII
Comment