Mijn oma. Geboren en getogen in Hongarije. Getrouwd met Belgische man (mijn opa dus) en verhuisd naar België. Onmiddellijk Nederlands geleerd en gaan werken. Daarna met opa in Kongo gaan werken. Daar is m'n moeder geboren. Daar gebeurde alles in het Frans. Tijdens de oorlog terug naar België gevlucht en zich gevestigd in Kortrijk. Moeder dus ook Nederlands moeten leren. Opa werd directeur van de Hallen (nu Kotrijk Xpo) en van het Vormingsinstituut (nu SyntraWest). Opa is enkele jaren geleden gestorven, maar oma blijft zeer gezond. Ze wandelt nog alle dagen 5km met de hond en doet alle huishouden zelf... en ze heeft bijna geen rimpels.
Ze poseert niet graag, en dat merk je wel op de foto's... maar ik wou ze toch op foto hebben.
Heb low key geprobeerd, maar haar witte haren vloekten echt massaal op die foto's, onmiddellijk de vuilbak in. Dan maar omgekeerde geprobeerd.
Ze poseert niet graag, en dat merk je wel op de foto's... maar ik wou ze toch op foto hebben.
Heb low key geprobeerd, maar haar witte haren vloekten echt massaal op die foto's, onmiddellijk de vuilbak in. Dan maar omgekeerde geprobeerd.
Comment