Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test shoot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Test shoot

Gisteren snel een test gedaan met direkt flitslicht (als voorbereiding voor zondag, eerste echte modellenwerk op lokatie)...

Ik ben redelijk tevreden over het resultaat als test, maar een second opinion mag altijd.

Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

Gratis kijkplezier Coming soon

Re: Test shoot

Licht lijkt goed te werken. Ik zou zeggen, andere achtergrond (1 die recht staat) en bij de 3de lijkt de WB verandert ten opzichte van de eerste 2? slaat blauwer uit? Maar daarom is het ook een test wss.. Het licht werkt in ieder geval goed en brengt veel mogelijkheden!
    with Nikon, you can.

Comment

Opletten met dit soort flitswerk, ik vind de foto's te flets/fel overkomen door het direct flitsen. Je zit ook met een glimmende huid.
      www.fotofolio.be

Comment

Ik dacht dat dit het subforum showcase was
        Groetjes DD
        Fronstages

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DD Bekijk bericht
          Ik dacht dat dit het subforum showcase was
          Zijn ze zo slecht dan??? Verklaar u nader aub...
          Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

Comment

(Waarschijnlijk omdat er test shoot bij staat.)

Maar slecht zijn ze niet hoor. Komen wel wat flets over en ik twijfel over de witbalans in het algemeen. Heb je veel nabewerkt in PS mbt de levels?
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

ik vind als je een reactie wil over de technische aspecten van de foto, dat je die dan beter had gepost in het onderdeel fotodiscussie of fotodiscussie extra.

Showcase Mensen en Modellen:
              Als je een foto hebt gemaakt waar je zelf tevreden over bent, maar er niet direct een bepaalde techniek mee wilt demonstreren of een beoordeling verlangt, dan kun je deze foto in dit forum tonen.
              Groetjes DD
              Fronstages

Comment

@DD:
                In het onderdeel fotodiscussie of fotodiscussie extra mag ik maar 1 foto plaatsen en kan ik de sfeer niet weergeven die ik wil laten zien omdat de bewerkingen van de foto's ook belangrijk zijn. Als ik 1 foto in discussie extra plaats krijg ik garantie de opmerking dat mijn witbalans niet goed is maar daar heb ik dus geen nood aan.
                Het is toch niet omdat ik enkele foto's in de showcase plaats dat ik geen mening van anderen mag vragen ,niet dan?

@MadMax:
                Het is de bedoeling de kleuren zo flets mogelijk te benaderen in het kader van de shooting die zal gebeuren in 1 van de junk houses , dus ben ik in dat opzet voor mij al geslaagd

Comment

Witbalans gaat behoorlijk uit de bocht en de focus ligt ook niet altijd waar hij moet liggen. Weinig flatterende foto's met een op het storende af harde belichting.
                  Niks voor mij deze
                  fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
                    Als ik 1 foto in discussie extra plaats krijg ik garantie de opmerking dat mijn witbalans niet goed is maar daar heb ik dus geen nood aan.
                    Blijkbaar is dit dus wel een punt waarin je jezelf gaat moeten bijschaven. Eerst beginnen met de basis, daarna jezelf verfijnen.
                    www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
                      @DD:
                      In het onderdeel fotodiscussie of fotodiscussie extra mag ik maar 1 foto plaatsen en kan ik de sfeer niet weergeven die ik wil laten zien omdat de bewerkingen van de foto's ook belangrijk zijn. Als ik 1 foto in discussie extra plaats krijg ik garantie de opmerking dat mijn witbalans niet goed is maar daar heb ik dus geen nood aan.
                      Het is toch niet omdat ik enkele foto's in de showcase plaats dat ik geen mening van anderen mag vragen ,niet dan?
                      ... Bij uitzondering kunnen we een tweede of een derde foto enkel accepteren, indien deze bijdraagt aan de discussie. (bv. Vergelijking in verband met technische aspecten: belichting, scherpte, … De foto’s mogen dus, behalve het technische aspect, maar minimaal verschillen.)...

ne mens zou het op den duur nie meer weten hé
                      Groetjes DD
                      Fronstages

Comment

lol

Tuurlijk staat die witbalans op half 7 maar ik beoogde (lees mijn handtekening) dit effekt. Ik wou onderwerp en achtergrond meer harmonie geven door er een bepaalde bewerking op los te laten en daarin ben ik wel geslaagd....

Hieronder de originele enkel levels omhoog gegooid dus witbalans valt nog vrij goed mee, maar het flitsen is inderdaad nog niet wat het moet zijn maar de lokaties waar deze foto's gemaakt zullen worden ontbeert het de luxe van flitsintallatie dus wil ik beter leren flitsen met hetgeen ik wel kan benutten en dat leer je alleen door te oefenen .

@DD: In de FAQ staat nog altijd dat de topicstarter ZELF bepaalt waar hij zijn post zet, al eens gelezen?

Comment

Tjah, als ge u maar amuseert zeker...
                          fotosite

Comment

hm, argument is net iets te zwak om tegen in te gaan...

En ja, ik amuseer mij.

Comment

Working...
                            X