Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tears in heaven - Deel 4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tears in heaven - Deel 4

Van de bijna 3000 foto's die ik op drie maanden tijd in Tanzania trok, heb ik alleen foto 1 door PS gehaald om z/w met een rood accent te krijgen. Toegegeven, niet bepaald een originele postproductie, maar ik vond het wel iets hebben. In elk geval: voor de liefhebbers van een zuivere z/w, heb ik heb even gedesatureerd.

@Hansel: het verschil tussen Zwarten en Blanken die onderweg zijn, is precies wat je zelf aanhaalt: de files. In Afrika kan je makkelijk 50 kilometer lang door het verlaten landschap tussen twee dorpjes rijden wanneer je ineens een paar Zwarten ziet lopen of zitten langs de weg. Te voet of per fiets, zelfs in het middden van niets, maar altijd onderweg.

@Fotofolio: het is inderdaad zoals Jerome_Ka het zegt. Zwarten is het best gebruikte woord voor mensen met een donkere huidskleur. En na bijna een jaar in Afrika gezeten te hebben, kan ik uit ervaring zeggen dat Zwarten best trots zijn op hun huidskleur. Ojawel!
    'Let the world change you and you can change the world'
    Canon EOS 350D ∙ Canon EFS 18-55mm ∙ Canon EF 75-300mm USM II ∙ Sigma 24-70mm 1:2.8 EX DG

Comment

Re: Tears in heaven - Deel 4

Foto ziet er stukken beter uit volledig int zwart wit. 't Is ook maar een voorstel maar: ik zou foto's genomen hebben van die jongens als ze aan het spelen waren. Ik denk dat je gevraagd hebt, "kom jongens, allemaal eens op de foto." ofwel vroegn zij het, want ze zijn zeker niet bang om op de foto te komen die gasten! In ieder geval, die ene z'n aandacht zoeft nogal tamelijk naar ergens anders en het is juist diegene die centraal in de foto staat. Hij ging nog mooier geweest zijn moesten ze allemaal in de camera kijken. PS ik zou de foto nog iets diepte geven ook door wat contrast toe te voegen, maar dat is persoonlijke smaak eh, en daarover kan men uren praten.. Ik wil nog zeggen dat ik het een leuke reportage vind, en dan zal het bijna al gezegd zijn over dit topic denk ik.. dus: et au revoir..
      with Nikon, you can.

Comment

Working...
      X