Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yolinda&Ydille

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Yolinda&Ydille

weer maar eens de studie ingedoken

Ydille

Nog meer is er te zien op mijn site onder models
    Hoop dat jullie het wat vinden

Groetjes NoName
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

Re: Yolinda&Ydille

goed.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heb een beetje twijfel omtrent je keuze, gezien er op je site van dit model betere en echt sterke tussen zitten

Bij deze vind ik de manier waarop de cache-coeur over haar BH valt bij de linkerborst niet echt flatterend. Voorts komt de foto op mijn scherm (maar helaas nog niet gecalibreerd, dus misschien onzin wat ik zeg) nogal gelig over en kijkt het model hier wat ongeïnteresseerd de lens in.
      My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Foto en model zeker niet verkeerd , maar idd de kleur is niet mooi.
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

@bouk, bedankt
          @Jayjay, ook jij bedankt voor de reactie ,wat betreft de geligheid in de foto,ik denk dat ik nu een probleem hebt, ik zie het niet, maar mijn vrouw ziet het wel, en ik heb een gecalibreerde monitor, zie jij het ook op de foto,s op mijn homepage van deze photoshoot?
          @ook jij bedankt zie verder het antwoord bij Jayjay

Groetjes NoName
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

Comment

Als ik de foto's op je site bekijk dan vind ik er veel betere dan deze.

En inderdaad hier ook de gelige schijn.

Op je website, voor zover ik kan zien niet, maar dat kan ook zijn omdat er een zwarte achtergrond is en de ogen zich aanpassen door het geel toch als wit te zien.
            Canon EOS 400D - EF 50mm f1.8 - EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 - EF-S 55-200mm 1:4.5-5.6 USM - iBook G4 - Adobe Lightroom Beta 3
            http://www.achter.be - YouDiet OS X Widget - Flickr photos

Comment

Re: Yolinda&Ydille+2de foto ivm kleur

Zien jullie hier ook een gelige kleur in de foto ? deze is van dezelfde shoot

Groetjes NoName
              www.langenacker.nl

Comment

Ook bij deze foto. Wel een mooie foto!

Waarom schiet je niet standaard een grijskaart mee in de eerste opname? Dan klik je in RAW op het pipet, ziet een kleurtemp verschijnen, en die hou je aan voor de rest van de shoot onder zelfde lichtomstandigheden.

Ik doe dat altijd. Zelfs bij testen.
                Zie de engel ergens in het midden:

En met wat heb je de monitor gecalibreerd?

Een nogal radicale manier (werkt soms heel goed) is ook deze als je geen RAW hebt.
                Afbeelding/aanpassing/kleur afstemmen en vink dan neutraliseren aan.

Ik vind ze nu iets te cool maar er zijn ook andere manieren. Maar dat gaat nu even te ver om daar diep op in te gaan.

Je ziet in deze foto's meteen al het verschil in het zwarte corset wat nu echt zwart is. en de kleur blauw van de broek is ook echt denimblauw.

Succes.

Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Veel beter nu hé
                  Just foolin' around with A&S

Comment

@MadMax,Ik gebruik spyder2Pro, en ik heb een grijskaart en maak altijd mijn foto,s in RAW, maar ik zie nu wel duidelijk wat er mis is met mijn kleur de foto,s die je er bij hebt geplaatst zijn wel wat aan de koele kant maar veel beter dan die van mij ben blij met de moeite die je ervoor hebt gedaan om mij het duidelijk te maken wat ik fout doe,en ik ga zeker eens mee stoeien MadMax bedankt
                    PS Maar dan kan ik toch net zo goed mijn witballance op de locatie meten? of denk jij daar anders over?

@Girafke, blij dat jij het ook ziet dat het veel beter is
                    www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
                      @MadMax,Ik gebruik spyder2Pro, en ik heb een grijskaart en maak altijd mijn foto,s in RAW, maar ik zie nu wel duidelijk wat er mis is met mijn kleur de foto,s die je er bij hebt geplaatst zijn wel wat aan de koele kant maar veel beter dan die van mij ben blij met de moeite die je ervoor hebt gedaan om mij het duidelijk te maken wat ik fout doe,en ik ga zeker eens mee stoeien MadMax bedankt
                      PS Maar dan kan ik toch net zo goed mijn witballance op de locatie meten? of denk jij daar anders over?

@Girafke, blij dat jij het ook ziet dat het veel beter is
                      zelfs in mijn studio heb ik telkens ander licht. Vraag me niet hoe het kan. Maar de ene keer met die lamp heb ik 4900 kelvin en met de andere 5600 kelvin.
                      Het kan zijn dat de kleurzweem veroorzaakt wordt door de (instellingen) cam/lens/enz. Geen idee.

Als je een grijskaart mee schiet (of een kleurenkaart), voorkom je dit probleem en kun je het in adobe bridge bijvoorbeeld met het pipetje achteraf corrigeren. Elke locatie, elke omgeving, overal is het licht en de temperatuur anders, op elk tijdstip van de dag in de zon is het anders. Maak je een foto ergens, schiet gewoon even de kaart mee en maak dan je foto's. Schiet je 2 uur later, even je kaart schieten en weer verder met de foto's.

Ook kan het zijn dat je kleurprofiel in PS niet goed staat. Het zijn een aantal dingen die je even moet uitzoeken, maar dat lukt wel.
                      Voor vragen kun je altijd PB sturen of de andere collega's hier vragen. Iedereen helpt elkaar
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

Ik heb de WB van de Raw file,s opnieuw gedaan en nu ziet het er zo uit

Te geel

Nieuwe WB

Iedereen bedankt voor zijn inzet

MOD ik weet dat dit een Showcase is maar ik wilde toch het resultaat laten zien hier, ivm de goede tips die ik hier heb gekregen
                        www.langenacker.nl

Comment

Vind het alleen spijtig dat in de eerste foto het model met haar gelaatsuitdrukking een ongeinteresseerde indruk geeft.
                          Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

Working...
                          X