Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de liefhebbers ....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voor de liefhebbers ....

Oorspronkelijk geplaatst door stefken Bekijk bericht
    Ik heb nooit gehoord dat je bij lomografie slechte composities zou moeten maken en dat je niet door de zoeker mag kijken.
    Het lijkt mij eerder een benadering die spontane foto's trekt met fototoestellen die heel wat fouten bevatten maar daardoor heel speelse foto's opleveren.

Ik ben absoluut een fan van lomografie. Maar ja, ik hou van vele specialekes zoals x-processing, infrarood, lens babies, ...

Op flickr.com vind je een aantal goede PS scripts waarmee je het lomo effect van een typische lomo-camera a posteriori kan realiseren.
    Regel nummer 4
    Probeer eens wat "heupshots" te maken of steek je camera in de lucht of strek hem voor je uit. Een aantal Lomocamera's hebben geen "kijkgaatje", je kan je foto dus niet kadreren. Dat is ook niet de bedoeling. Eens je het wat onder de knie hebt, na wat geëxperimenteer, moet je zeker de sprong naar een los-uit-de-hand, vanop heuphoogte, zonder-te-kijken-door-de-lens shot wagen. Vreemde perspectieven zijn het resultaat.

Toch wel dus
    http://www.pbase.com/pedro81/root

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GIZMO81 Bekijk bericht
      Regel nummer 4
      Probeer eens wat "heupshots" te maken of steek je camera in de lucht of strek hem voor je uit. Een aantal Lomocamera's hebben geen "kijkgaatje", je kan je foto dus niet kadreren. Dat is ook niet de bedoeling. Eens je het wat onder de knie hebt, na wat geëxperimenteer, moet je zeker de sprong naar een los-uit-de-hand, vanop heuphoogte, zonder-te-kijken-door-de-lens shot wagen. Vreemde perspectieven zijn het resultaat.

Toch wel dus
      Blijkbaar wel dus.
      Maar iets als lomo in regels vatten klinkt een beetje als een contradictio in terminis, niet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefken Bekijk bericht
        Blijkbaar wel dus.
        Maar iets als lomo in regels vatten klinkt een beetje als een contradictio in terminis, niet ?
        tja, feitelijk wel! En ik zal er niet over strijden want zoveel ken ik ook weer niet van lomo, enkel wat ik een beetje her en der vond op het net. Was nie kwalijk bedoeld ofzo ze
        http://www.pbase.com/pedro81/root

Comment

Working...
        X