Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de liefhebbers ....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Voor de liefhebbers ....

Mijn beste "L"glas,op mijn duurste body. Met de eurostar naar London en daar met deze TOpuitrusting aan Lomografie gaan doen.

Naar mijn mening kijk ik nog teveel door de zoeker om over echte lomografie te spreken. Maar ja, als de sfeer er maar is.

groeten,
    Beeldmaker

Re: Voor de liefhebbers ....

Hier ben ik helaas geen liefhebber van.
    Dus kan ik ook geen positief/negatief oordeel geven.
    mvgr
    antoine200

Comment

tis een stiel hè, die laatste zelfs meer dan dat.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
        Hier ben ik helaas geen liefhebber van.
        Dus kan ik ook geen positief/negatief oordeel geven.
        mvgr
        antoine200
        Ik vind het best wel mooie lomo-plaatjes, maar het is wel duidelijk, vooral bij de tweede en derde dat ze gekaderd zijn. Misschien helpt het om een uitsnede te maken van je foto's?
        Ik ben ook nog maar net begonnen en ik ondervind eveneens net als jij dat het steeds moeilijk is om de zoeker niet te gebruiken. Het idee lomografie vind ik schitterend om te gebruiken naast de gewone fotokunst. Het druist natuurlijk wel tegen de meeste regels van de fotografie in dus kan je het misschien als controversieel beschouwen op een forum als deze
        Je bent goe bezig in elk geval!
        http://www.pbase.com/pedro81/root

Comment

Inderdaad speciale fotografie, lomografie, ik had er al van gehoord maar nog niets verder over gezocht. Hier vind je er iets meer over ( voor de geïnteresseerden ) http://www.lomography.com/about/index_story.php
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

loving it!
            mooi met die Xpro erover trouwens.

mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              loving it!
              mooi met die Xpro erover trouwens.

mm
              Ik vind het eigenlijk vreemd dat het nog geen hype is, want het oogt in elk geval zeer treny, is creatief en niet duur (de meeste lomo basistoestellen altans). Misschien nog een gat in de markt
              http://www.pbase.com/pedro81/root

Comment

lomo is hier onlangs aangesneden geweest.
                ik denk niet dat je hier (op BD) een hype mag verwachten.
                heeft meer te maken met "lucky shots" dan met fotografie.
                (wat niet wegneemt dat ook lucky shots mooi kunnen zijn!)

mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GIZMO81 Bekijk bericht
                  Ik ben ook nog maar net begonnen en ik ondervind eveneens net als jij dat het steeds moeilijk is om de zoeker niet te gebruiken. Het idee lomografie vind ik schitterend om te gebruiken naast de gewone fotokunst. Het druist natuurlijk wel tegen de meeste regels van de fotografie in dus kan je het misschien als controversieel beschouwen op een forum als deze
                  Je bent goe bezig in elk geval!
                  Ik heb nooit gehoord dat je bij lomografie slechte composities zou moeten maken en dat je niet door de zoeker mag kijken.
                  Het lijkt mij eerder een benadering die spontane foto's trekt met fototoestellen die heel wat fouten bevatten maar daardoor heel speelse foto's opleveren.

Ik ben absoluut een fan van lomografie. Maar ja, ik hou van vele specialekes zoals x-processing, infrarood, lens babies, ...

Op flickr.com vind je een aantal goede PS scripts waarmee je het lomo effect van een typische lomo-camera a posteriori kan realiseren.

Comment

De 10 regels van lomografie :

Regel nummer 1
                    Neem je camera(aad) overal mee naartoe: in je bed, privéjet, wasserette… met je Lomovriendje verandert alles om je heen in een feest van licht en beweging! Houd de camera binnen handbereik en wees voorbereid op elke onverwachte speling van het lot.

Regel nummer 2
                    Gebruik Lomo op elk tijdstip van de dag: elk moment heeft zijn eigen speciale lichtinval.

Regel nummer 3
                    Maak van de Lomografie een deel van je leven: doe dus maar gewoon, da's al gek genoeg, maar trek er geregeld een foto van. Het moet een doodgewone dagelijkse gewoonte worden, da's echt Lomo!

Regel nummer 4
                    Probeer eens wat "heupshots" te maken of steek je camera in de lucht of strek hem voor je uit. Een aantal Lomocamera's hebben geen "kijkgaatje", je kan je foto dus niet kadreren. Dat is ook niet de bedoeling. Eens je het wat onder de knie hebt, na wat geëxperimenteer, moet je zeker de sprong naar een los-uit-de-hand, vanop heuphoogte, zonder-te-kijken-door-de-lens shot wagen. Vreemde perspectieven zijn het resultaat.

Regel nummer 5
                    Ga zo dicht mogelijk bij het Lomo-onderwerp van je dromen staan. Gekke bekken, veelzeggende blikken: en intussen lach jij leuk verder met je camera in de hand.

Regel nummer 6
                    Denk vooral niet te veel na! Fotografeer er gewoon op los.

Regel nummer 7
                    Wees snel! Een tiende van een seconde bepaalt het verschil tussen een gewone foto en een Lomofoto. Geloof in jezelf; sta niet te kadreren en te talmen, impulsief en snel trekken is de boodschap.

Regel nummer 8
                    Probeer niet op voorhand te bepalen wat je gaat lomograferen. Laat het toeval wat meespelen in je leven, het onverwachte avontuur, dat is nog steeds het allerleukste aan heel de Lomo-hype!

Regel nummer 9
                    Geen geanalyseer. Na het ontwikkelen van je lomo's word je geconfronteerd met de vreemde kronkeltjes die je levenspad hebben gekruist. Dat is erg verrassend: "Was ik daar?" "Waar was dat nu ook alweer?" "Ken ik die?" Laat je foto's voor zichzelf spreken. Lomo's leiden per slot van rekening een eigen leven.

Regel nummer 10
                    Vergeet deze regels! Ontdek zelf wat Lomo voor jou kan betekenen.

Bron : http://www.pienternet.be/archief/nie...ember2002.html
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

... en laat een zware dslr body + L lens thuis. lomo doe je met de eerste de beste (oudere) compact
                      foto als spiegel of als venster?

Comment

Beelden rechtstreeks van de hersens naar afdruk/pc
                        Met name je eerste en tweede vind ik heel verhalend
                        mvg,
                        Ludo V.

Comment

I just love it ... en dat is dus wat ik mijn hele vorige leven al lopen te doen ... thnx ... now it has a name ...
                          Last edited by lana; 6 januari 2007, 22:01.
                          Scotty... beam me up !!!

Comment

Zet je derde om naar z/w en doe verder die,voor mij dan, te opvallende kader weg.

Je kan dan een mooi verhaal bedenken bij die foto van jou. Nu zeker ook wel maar die kleuren jong, gadver, die bederven een deel van plezier om naar je platen te kijken.

Met die kleurenkolder verlies je het onderwerp.

Als het niet om die kleurtjes zou gaan, schitterend.

Mijn mening maar van een ouderling.

Comment

Vind het heel mooie "lucky shots".
                              Vooral die eerste bevat een schitterend sfeertje. Leuk om eens wat anders te zien.
                              http://www.philippeswiggers.be

Comment

Working...
                              X