Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Ik kan me niet herinneren of ik die bovenste foto aangescherpt heb.
Waarschijnlijk wel.
Er is wel een duidelijke fout te zien met overbelichting vd flash.
Er is scherpgesteld op het hoofd en daarna her-compositie gemaakt in de donkere groep.
De flash gaat dan te hard flitsen.
Hoe dikwijls heb ik me daar al niet op betrapt.
Kan je je flash locken bij het her-composeren ?
(zoals je belichting en opening kan locken met de AE-lock)
Het moest namelijk snel gaan maar ik was niet van plan die rosse jongen in mijn archieven te bewaren hoor.
Ik kan me niet herinneren of ik die bovenste foto aangescherpt heb.
Waarschijnlijk wel.
Er is wel een duidelijke fout te zien met overbelichting vd flash.
Er is scherpgesteld op het hoofd en daarna her-compositie gemaakt in de donkere groep.
De flash gaat dan te hard flitsen.
Hoe dikwijls heb ik me daar al niet op betrapt.
Kan je je flash locken bij het her-composeren ?
(zoals je belichting en opening kan locken met de AE-lock)
Het moest namelijk snel gaan maar ik was niet van plan die rosse jongen in mijn archieven te bewaren hoor.
Ik weet niets van een D200 (behalve dat het iets met Nikon te maken heeft ) maar ik weet dat ik bij mijn 20D (heeft iets met Canon te maken ) de autofocus en FEL* knop heb omgeruild waardoor ik zelfs met flits de belichting en flitsintensiteit gemakkelijker kan 'locken.' Dit werkt met flitsen als een zonnetje
Ik weet niets van een D200 (behalve dat het iets met Nikon te maken heeft ) maar ik weet dat ik bij mijn 20D (heeft iets met Canon te maken ) de autofocus en FEL* knop heb omgeruild waardoor ik zelfs met flits de belichting en flitsintensiteit gemakkelijker kan 'locken.' Dit werkt met flitsen als een zonnetje
Hé, dat lijkt mij een goed idee! Gauw kijken of dat met mijn 350D ook gaat.
Oorspronkelijk geplaatst door SimplephotographyBekijk bericht
Hé, dat lijkt mij een goed idee! Gauw kijken of dat met mijn 350D ook gaat.
Ik weet niet of de 350D dat ook kan. Het zit dan verstopt in de custom function van het toestel (shutter button/AE lock button). De standaard "AF/AE lock" stand veranderen in "AE lock / AF"
Het is wel wennen want als je de ontspanknop half indrukt, meet de camera de belichting maar stelt niet scherp. Dat doe je door met je duim de FEL knop in te drukken (voorheen AE lock)
Is even wennen.
Comment