Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Armoede

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Armoede

Oorspronkelijk geplaatst door jasmine Bekijk bericht
    Ons uitbuiten, neen, toeristen hebben hun dit aangeleerd en deze mensen zoeken een manier om te overleven. Zouden wij het zelfde niet doen!
    Ga ik niet mee akkoord. Zij kiezen daar zelf voor.
    In Egypte zitten ze ook constant u te ambeteren.
    4 man om 2!! valiezen 20 meter te dragen en dan moeten ze alle 4 een fooi hebben. Bovendien kan ik mijn valiezen zelf dragen.
    Je wordt er gewoon ambetant van.

Dat deze mensen arm zijn en oplossingen zoeken kan ik begrijpen.
    Maar er zijn voor hen menswaardiger manieren dan zo te schooien (waar is hun trots naar toe? ) en het is aan de regeringen om voor de oplossingen te zorgen. Dwz hun regering moet op hun poten staan en onze regering moet ze fair behandelen.

Ik ben in het begin door zo'n brave mensen (ik heb het hier over Egypte, niet Indië) trouwens goed in het zak gezet (had nauwelijks geslapen -> easy target) en dan leer je uw goedheid wel snel af.
    Last edited by PSG; 28 december 2006, 14:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefken Bekijk bericht
      Ga ik niet mee akkoord. Zij kiezen daar zelf voor.
      In Egypte zitten ze ook constant u te ambeteren.
      4 man om 2!! valiezen 20 meter te dragen en dan moeten ze alle 4 een fooi hebben. Bovendien kan ik mijn valiezen zelf dragen.
      Je wordt er gewoon ambetant van.

Dat deze mensen arm zijn en oplossingen zoeken kan ik begrijpen.
      Maar er zijn voor hen menswaardiger manieren dan zo te schooien (waar is hun trots naar toe? ) en het is aan de regeringen om voor de oplossingen te zorgen.

Hun trots werd hen afgenomen.

Dwz hun regering moet op hun poten staan en onze regering moet ze fair behandelen. Wat de regering betreft, ik wil hier niet verder op in om mij niet op glad ijs te bevinden.

Ik ben in het begin door zo'n brave mensen (ik heb het hier over Egypte, niet Indië) trouwens goed in het zak gezet (had nauwelijks geslapen -> easy target) en dan leer je uw goedheid wel snel af.
      Tuurlijk kiezen ze er zelf voor en de toerist heeft hen aangetoond hoe het moet. Ze hebben gezien dat een bepaalde soort toerist gelijk wanneer en voor gelijk wat, geld uitdeeld. Het maakt hen dan ook vindingrijk om op gelijk welke manier aan geld te geraken.
      Ik zou zeggen neem de rugzak, vertrek een maand, zonder luxe hotels, buiten toeristische plaatsen, neem de tijd om contact te hebben met de plaatselijke bevolking, slaap bij hen ,leef bij hen ... bvb de tamiltijgers in Sri-Lanka, bij de maoisten in Nepal... en wij zullen minder oordelen en zeggen hoe zij het moeten doen. Want wie zijn wij om te zeggen hoe ze het daar moeten doen, we hebben gemakkelijk praten want wij leven niet in hun land.

t.billy: Ik ben trouwens naar je site gaan kijken, mooie foto's heb je daar. Ik heb trouwens éénzelfde foto als de uwe, de gevel in Ile sur Sorgue.

Mvg Jasmine
      Update12/05/10
      BLOG
      Leica M9/Fuji X 100s/phone

Comment

Nog een paar connotaties.

Tuurlijk kiezen ze er zelf voor en de toerist heeft hen aangetoond hoe het moet. Ze hebben gezien dat een bepaalde soort toerist gelijk wanneer en voor gelijk wat, geld uitdeeld. Het maakt hen dan ook vindingrijk om op gelijk welke manier aan geld te geraken.
        M.a.w. deze mensen buiten ons uit en niet andersom.

neem de tijd om contact te hebben met de plaatselijke bevolking, slaap bij hen ,leef bij hen ...
        Heb ik ook gedaan (niet met die tamiltijgers) en deze mensen zijn anders.
        M.a.w., net als overal, heb je van soorten.
        Het is niet dat je die hele bevolking over één kam kan scheren.
        Bovendien proberen de uitbuiters het niet alleen op de toeristen maar proberen ze elkaar onderling ook bij de neus te hebben....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefken Bekijk bericht
          Nog een paar connotaties.

M.a.w. deze mensen buiten ons uit en niet andersom.

Heb ik ook gedaan (niet met die tamiltijgers) en deze mensen zijn anders.
          M.a.w., net als overal, heb je van soorten.
          Het is niet dat je die hele bevolking over één kam kan scheren.
          Bovendien proberen de uitbuiters het niet alleen op de toeristen maar proberen ze elkaar onderling ook bij de neus te hebben....
          Ik heb nergens geschreven dat deze mensen ons uitbuiten, heb vermeld dat het voor hen in vele gevallen een overlevingsdaad is. Ik heb ook nooit gezegd dat ik hen allen over dezelfde kam scheer.
          En ja ook met eigen bevolking doen ze het. Conclusie: geloof niet alles wat ze zeggen, alert zijn en vooral vergeet de eigen glimlach niet. Trouwens we hoeven niet ver te gaan om zo een dingen tegen te komen, ook hier moeten we onze rekeningen controleren.

Alvast mijn Beste Wensen voor 2007

Mvg Jasmine
          Update12/05/10
          BLOG
          Leica M9/Fuji X 100s/phone

Comment

Je hebt een goede foto het verhaal en de gewetenskwestie erbij is andere koek....
            Heb in Jemen hetzelfde bij een oude vrouw gehad, en tja, dan geef je wat. Heel makkelijk om daar hier over te oordelen, minder makkelijk om ginder juist te reageren

Comment

Bedankt voor al jullie commentaar, blijkbaar zitten nog velen onder ons met dezelfde problematiek te worstelen op reis.

Heel makkelijk om daar hier over te oordelen, minder makkelijk om ginder juist te reageren
              Vind ik een mooie afsluiter ... mooie plannen hier of goeie bedoelingen (hoe je deze ook bekijkt) voor vertrek maar éénmaal ter plaatse is het minder makkelijk om juist te reageren.

Ter "verdediging" van mijn "onderwerp" moet ik wel vermelden dat deze dame helemaal niet op een "agressieve" wijze geld vroeg. Enkel haar trieste blik smeekte gewoon om een kleine donatie ... wat dan ook gebeurde.
              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Working...
              X