Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pauline Grossen pt. II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pauline Grossen pt. II

In navolging van deze reeks een tweede reeks met de 10-jarige Pauline met de torenhoge CV

Model: Pauline Grossen
    Poses: ook Pauline...
    Fotografie: FotoFre

Enjoy!

Frederic

Re: Pauline Grossen pt. II

Bij de eerste vind ik de blik niet zo tof.
    2 en 3 héél goed.
    Bij alle drie mis ik wel wat meer pit in de kleuren.

Comment

Wat betreft de blik in 1 heeft Vonkske naar mijn idee gelijk. Ik weet dat het meisje prachtige ogen heeft dus jij moet beter op je model letten. Zeker op dit beeldschone kind met haar sterk aanwezig acteertalent.
      Maak eens een portretreeks!
      Een foto is slechts een deel van een seconde

Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

Comment

Ik weet niet , Pauline is natuurlijk een fantastisch modelletje maar bij de eerste heb je blijkbaar net op het verkeerde moment afgedrukt , haar oogjes staan erg flets ;
        Bij de 2e .. sorry maar hier kijk je recht aan haar neusgaten in
        Bij de 3e is de pose okay maar stoort me al die lege ruimte boven haar hoofd , denk dat je hier beter een horizontale had gemaakt;
        De kleuren van alle 3 de opnames lijken me ook nogal "washed out"

Comment

kijk daar wordt ik weer jaloers op, zo mooi wit en scherp
          voorkeur voor nr 2

grt frank

Comment

Vind de poses, compo's en het opzet super maar vraag me af of het fletse, het lijkt of onderbelichting opgelicht is, de bedoeling was ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
              maar vraag me af of het fletse, het lijkt of onderbelichting opgelicht is, de bedoeling was ?
              De foto's waren correct belicht. De afwerking is een persoonlijke keuze. Er zijn zo 1001 mogelijke afwerkingen en tinten mogelijk, en voor iedere afwerking zullen er zowel voor- als tegenstanders zijn.

Kortom, deze afwerking genoot mijn voorkeuze, zo zijn ze en zo zullen ze blijven, wat zeker niet wil zeggen dat ik andere hun smaak niet weet te waarderen Ik heb in 't verleden al genoeg de fout gemaakt beelden telkens te veranderen van afwerking telkens er reactie op kwam, met het gevolg telkens je een aangepaste afwerking post je weer een deel mensen gelukkig maakt maar alngs de andere kant er anderen weer komen zeggen dat het anders moet.

Nu ja, over kleur en smaak kan er moeilijk discussie gevoerd worden.

Oh ja, wat de blik in de eerste foto betreft: de blik was zo gewild, eerder wat hautain. Zo heb ik een tiental RAWs na elkaar met die blik. 't zou dus al een hele kunst moeten zijn 10 keer na elkaar verkeerd af te drukken, niet?

Bedankt voor de reactie

Mvg,

Frederic

Comment

En toch is die objectief "washed out"-look je zeer spijtige trademark op 70% van al je foto's; dit wil zo goed als zeggen dat eender welke beginner "met een druk op de auto-knop" de foto beter kan krijgen. Ik begrijp persoonlijk niet (wellicht met velen, want ik zie de opm. wel meer) dat je het niet ziet, of erger dat je het wel ziet maar vindt dat dit erdoor kan, terwijl het toch technisch minderwaardig is?

Of kan je mij een paar grote fotografen aanduiden die met diezelfde look furore maken? In dat geval heb ik niets gezegd. En anders kan je nog hopen dat jij de allereerste wordt

Comment

OFFTOPIC
                  Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
                  En toch is die objectief "washed out"-look je zeer spijtige trademark op 70% van al je foto's; dit wil zo goed als zeggen dat eender welke beginner "met een druk op de auto-knop" de foto beter kan krijgen.
                  hoe syphathiek over je collega's zo praten, ik vind de fopto van frederic wel mooi, en als je met een toekomstig talent als pauline mag werken, moet je toch weliets in huis hebben

dit wil zo goed als zeggen dat eender welke beginner "met een druk op de auto-knop" de foto beter kan krijgen. ik hoop dat er later ooit misschien een bekend iemand met mij wil samenwerken of ik ooit half zo goed wordt als velen hier
                  ik ben zo'n beginner, en de meeste van mijn foto's ook die op de autostand zijn gemaakt zijn niet zo goed
                  /OFFTOPIC

ONTOPIC
                  ik vond reeks 1 mooie van kleuren combinatie, maar reeks beter van compo en uitstraling
                  /ONTOPIC

Met vriendelijke groeten
                  Joeri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    De foto's waren correct belicht. De afwerking is een persoonlijke keuze. Er zijn zo 1001 mogelijke afwerkingen en tinten mogelijk, en voor iedere afwerking zullen er zowel voor- als tegenstanders zijn.
                    Ik ben absoluut tegenstander ervan. Ben nochtans een fan van je foto's hoor, je kan prachtige portretten maken en heb er al heel veel gezien maar deze kunnen me helemaal niet bekoren. Er zit geen 'pit' in de foto's (althans voor mij niet). Van je vorige reeks van Pauline vond ik de eerste wel een plaatje
                    Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

En toch is die objectief "washed out"-look je zeer spijtige trademark op 70% van al je foto's; dit wil zo goed als zeggen dat eender welke beginner "met een druk op de auto-knop" de foto beter kan krijgen. Ik begrijp persoonlijk niet (wellicht met velen, want ik zie de opm. wel meer) dat je het niet ziet, of erger dat je het wel ziet maar vindt dat dit erdoor kan, terwijl het toch technisch minderwaardig is?

Of kan je mij een paar grote fotografen aanduiden die met diezelfde look furore maken? In dat geval heb ik niets gezegd. En anders kan je nog hopen dat jij de allereerste wordt
                      Ik stem hierbij volledig in.
                      Het lijkt alsof er een waas op de fotos hangt; zoiets alsof ik naar de wereld kijk met de zon in de ogen. Ik ben geneigd om een zonnebril op te zetten. Dit is absoluut niet pejoratief bedoeld en is gewoon mijn persoonlijke indruk.
                      Het is je volste recht om volledig tevreden te zijn over je fotos maar ik vind het wel ons recht om je te wijzen op elementen die bij sommigen onder ons wat negatief overkomen. Ik denk dat dit ook één van de de redenen is waarom je hier post, namelijk te weten komen hoe je werk overkomt.
                      Ik vind je postings getuigen van technische knowhow en gedreven inzet.
                      Succes.

Henri
                      lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                        Het is je volste recht om volledig tevreden te zijn over je fotos maar ik vind het wel ons recht om je te wijzen op elementen die bij sommigen onder ons wat negatief overkomen. Ik denk dat dit ook één van de de redenen is waarom je hier post, namelijk te weten komen hoe je werk overkomt.
                        Ik vind je postings getuigen van technische knowhow en gedreven inzet.
                        Succes.

Henri
                        Met dit commentaar van Henri kan ik wel meegaan maar ik zou het woordje negatief willen vervangen door "anders". Persoonlijk was voor mij de eerste serie van Pauline wat sterker omdat ik ook liever wat meer pit in de foto's zou zien, maar ieder zijn smaak natuurlijk.
                        De derde in deze reeks is voor mij de mooiste en dat grote vlak boven Pauline vind ik juist een pluspunt.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

ik heb ook al beter gezien van jou Fré

doe me een plezier: zet er es een originele bij
                          Chrisly... [B]www.christvilez.be

Comment

Bedankt voor je construtieve bijdrage

Vreemd dat als het is zoals jij beweert dat 70% van m'n foto's zo zijn dat ik zoveel shootaanvragen krijg (gemiddeld 5 per week en dus veel meer dan ik kan aanvaarden)... Misschien moet je jouw foto's ook eens zo afwerken zodat ook jij shoots krijgt en wij op onze beurt eens iets van jou te zien krijgen

Waarom zou ik mezelf moeten staven door te refereren naar andere fotografen...? Is het niet zo dat je best je eigen ding doet?? Trouwens, als er iemand een fotoreeks post met een volledig gewilde kleurzweem, vraag je dan ook referentie's...?
                            Trouwens, er is een spreekwoord dat zegt: er is nog nooit een kok gevonden die kan koken naar alle monden...
                            You like it or not, I don't care

@Christ: als ik vanavond wat tijd vind zet ik er per uitzondering eens een originele bij

@ iedereen: bedankt voor de reactie's en Uw mening

Mvg,

Frederic

Comment

Working...
                            X