Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Living in Western Society

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Living in Western Society

.....
    Last edited by Guest57; 14 juli 2011, 13:46.

Re: Living in Western Society

ehh.. na het zien van dit soort foto's heb ik altijd weer moeite met iemand een fijne Kerst te wensen, wetende dat het bij ons altijd een vreet- en cadeaufestijn wordt. <slik>

Mooi plaatje dat tot denken zet.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Een ideale tijd om zulke beelden hier te laten zien, schrijnend...

Ik hoop ten zeerste dat met deze beelden toch enkele BD'ers wakker geschud worden en zich op z'n minst realiseren hoe goed ze het wel getroffen hebben dat ze niet moeten leven als paria van onze maatschappij.

Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

Gratis kijkplezier Coming soon

Comment

De technische kant van de zaak is wél ok.
        Durfde je niet dichter gaan? Kon een mooi schreinend portret zijn. Nu is het eerder een beeld dat de situatie vastlegt. Zo'n mensen kan je veel doen doen door hen geld toe te stoppen (daar bedoel ik niks verkeerds mee).
        www.olivierdutre.com
        Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

mercikes

heb bewust een tele gebruikt om niet gezien te worden als ik tussen het volk stond, om zo 'poses' te vermijden en zo een natuurlijk mogelijk beeld te hebben, dan snel cam boven gehaald als er geen 10 man passeerde , zoom en klik

en wou het kind erbij ipv een close up van de vrouw

Comment

Tjah, wat kunnen we hier op zeggen. Schandalig onverantwoord van die vrouw om haar kind in haar werk te betrekken. Sorry als ik iemand op de tenen trap, maar zo komt het bij mij over. We mogen niet vergeten dat er ook zoiets bestaat als een categorie "geïnstitutionaliseerde bedelaars". Ik kan mis zijn, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat deze vrouw daarbij hoort. In onze maatschappij, in België althans, worden mensen die willen geholpen worden, ook daadwerkelijk geholpen.
            "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
            Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
            Uit: Apocrief

Comment

de kans zit er trouwens dik in dat het kind doorgegeven wordt en niet eens van haar is

zo kan je het dan vanuit versch. hoeken bekijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
                In onze maatschappij, in België althans, worden mensen die willen geholpen worden, ook daadwerkelijk geholpen.
                Are you nuts?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
                  Are you nuts?
                  Nuts, nuts, nuts? Ik bedoel daarmee voorzien in basisbehoeften, niet in plasma-tv's of bontjassen.
                  "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                  Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                  Uit: Apocrief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
                    Tjah, wat kunnen we hier op zeggen. Schandalig onverantwoord van die vrouw om haar kind in haar werk te betrekken. Sorry als ik iemand op de tenen trap, maar zo komt het bij mij over. We mogen niet vergeten dat er ook zoiets bestaat als een categorie "geïnstitutionaliseerde bedelaars". Ik kan mis zijn, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat deze vrouw daarbij hoort. In onze maatschappij, in België althans, worden mensen die willen geholpen worden, ook daadwerkelijk geholpen.
                    het is inderdaad zo dat er "georganiseerde" bedelaars bestaan, ik zit nu al een tijdje in Bangkok en het is werkelijk een plaag geworden. Ik heb persoonlijk zo'n vrouw op het einde van de "werk"dag in een dikke toyota zien stappen. kinderen worden verplicht om na de schooluren te leuren met bloemen tussen de stinkende auto's tot zelfs middernacht. enfin om maar te zeggen dat dit fenomeen in Belgie ook wel zal bestaan, ten koste van de enkelen die het echt nodig hebben.
                    maar we zijn hier uiteraard om fotos te kijken en soms eens onze mening te durven uitten.....Z/W is de juiste keuze voor de foto, zo zullen er velen over de inhoud denken......zwart of wit.

Comment

Comment

mooi hoor, het zijn in ieder geval fotos die een discussie losmaken en stuff geven tot nadenken, .....hier in Thailand gaan ze zelfs zo ver dat ze ledematen vrijwillig amputeren om meer geld te krijgen als bedelaar. In Belgie hebben ze daar de ziekenbond voor, maar hier bestaat dat niet.....
                        Greetz M.

Comment

Tja, het is inderdaad een plaag die georganiseerde meestal Oost-europese bendes die de bedelaars droppen met een busje om een bedelinkomen te vergaren. Maar bedenk nog steeds dat de bedelaars zelf er allesbehalve beter van worden.

En het citaat "als je wil geholpen geworden, dan word je geholpen...", ik begrijp het wel maar helaas is in België het bestaansrecht gelijkgetrokken met criminaliteit... Ga bij het OCMW of weet ik wat aankloppen en ze bekijken je als crimineel die het systeem willen rippen. De echte hulpzoeker wordt met de vinger gewezen en glijdt hierbij steeds verder van de sociale ladder.

Nu goed, het is een fotoforum maar ik ben al blij dat er toch enkelingen zijn die hier toch even bij willen stilstaan.

Trouwens, mijn kerstavond is gereserveerd voor de daklozen. Ik ga vrijwillig meehelpen voedselpaketten uitdelen zodat ze misschien toch een kleine glimp van de kerstsfeer kunnen ervaren. Alle beetjes helpen en nee, ik doe dit niet enkel met kerst.
                          Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

Gratis kijkplezier Coming soon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
                            Trouwens, mijn kerstavond is gereserveerd voor de daklozen. Ik ga vrijwillig meehelpen voedselpaketten uitdelen zodat ze misschien toch een kleine glimp van de kerstsfeer kunnen ervaren. Alle beetjes helpen en nee, ik doe dit niet enkel met kerst.
                            Mooi gebaar
                            Groeten, Gino
                            http://www.e-designstudio.be

Comment

Godi: "...Alle beetjes helpen en nee, ik doe dit niet enkel met kerst...."

Dat had ik al wel 'gemerkt' aan de hand van je vorige reacties.

Comment

Working...
                              X