Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drie jonge, ondernemende mannen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Drie jonge, ondernemende mannen

Ik mocht/moest er wat representieve foto's van maken.
    Een kleine greep uit de serie, van welke ik het idee heb dat ze wel wat hebben...
    Geslaagd of niet?

meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

Re: Drie jonge, ondernemende mannen

de eerste is de beste volgens mij!
    geeft heel goed weer wat je wilt weergeven
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Wat anders dan ik gewoon ben van jou.
      Nummer één vind ik geweldig. Die kleuren, de compo... het dynamische straalt er vanaf!
      Nummer twee vind ik het bruine van het hout niet zo passend, helemaal geen dynamische sfeer meer.
      En nummer drie is de belichting niet alles; de huidtinten kloppen niet.
      Maar om je vraag te beantwoorden; missie geslaagd hoor!

Groeten, Cahor

Comment

Eén straalt macht uit.
        PS. Ik wou dat ik het kon

Comment

Geslaagd Al zijn de mannen niet echt gewoon om te poseren precies: ze staan er wat stijfjes op.

Voorkeur voor 1 en dan 2.
          Compositie van de derde vind ik niet zo geslaagd. En er is iets mis met de witbalans. Ofwel hebben ze te lang in de diepvriezer gezeten.

Comment

wow... toevallig zat ik vandaag een stuk te lezen over dit soort fotografie. Hoe zet je een paar directieleden goed op de foto. Nou.. voor mij ben je daar heel goed in geslaagd!!!
            En no1 knalt er echt uit voor mij. Daar kunnen ze HEEL blij mee zijn. TOP
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

All very nice images, easy on the eye. Corporate enough with a smile.

Details:

1st shot, I like this the most but there seems to be some light patch on Mr Right's jacket. Mr Middle is the only one with jacket open too. Small details that you kick yourself for not seeing afterwards. Location is great, the general edit and feel works well. In a real life publication, the landscape format could incluse text, which you have space for in the left side. Otherwise I would have offered this and a closer shot too so that the editor can choose either.

2nd shot.
              Nor my choice, Looking down and looking down sympathetically is hard. Mr left comes over quite hard here. Again the jacket problems again.
              Composition, I would have again put them to the right of frame for text left, or maybe gone to portrait orientation.

3rd shot.
              Least of the 3, skin tones are fine for fashion/art/fun, not for corporate presentation where they need to be warmer.
              Casual poses look good here though. All jackets relaxed and open.

Ok, so I'm looking at them as the picture editor who commissioned these shots.. Probably not the case here. In which case the gentlemen in the shots should be very happy indeed with any of the 3 images.
              Well done.

Comment

Een stijf pak, bij een stijf gebouw in een stijve houding.
                Voor mij klopt het.
                Het komt spontaa over, want ik zou bij foto 3 de eerste man vooraan ook gezet hebben zoals de 2 anderen. Dat breekpunt vind ik wel spontaan overkomen...

Kortom dik inorde

Comment

Eerste is heel knap! Wat een perspectief!

Grtz,Fabienne
                  Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit naar je gefluister luisteren.
                  BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                  The name of the game is to fill the frame!
                  http://Fabke.fotopic.net

Comment

Nr1 kwa locatie en gekozen hoek de beste, maar op mijn scherm vind ik de kleuren van hun gezicht nogal vreemd overkomen. Alsof er een blauwtint op hun gezichten zit door een filter!!?
                    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

Comment

wel geslaagd vind ik, maar die uniformen vreselijk.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

knap ... voor mij de eerste ... de compo zuigt je als het ware de toekomst is ... heeft iets heel dynamisch ... powerfull ... en de 3 verschillende little smiles geeft het ook iets warm & persoonlijk ... tja en de jasjes
                        Scotty... beam me up !!!

Comment

voor mij nr 1... die staan er zakelijk op..

nr 2 vind ik minder vanwege de handen in de broek... komt minder prof over vind ik..

nr 3 heb ik wat probleempjes met de huidskleur.
                          een vééél te zware rugzak

Comment

heel mooi die eerste! de heren staan er relaxed bij in een mooie strakke omgeving.
                            Derde het idee vind ik wel leuk maar inderdaad ze hebben het kleurtje van een begrafenisondernemer.
                            tweede ook best ok, maar die flitsschaduw minder.

Toch erg knap gebracht
                            Groeten Sensor

Comment

@trebs:
                              Thanks for the detailed response. Just what I hoped, since I am not very experienced in this kind of photo's.
                              The first shot was a difficult one. Lot of windows, reflections and bright sunlight in front of me. This one could be called a HDR or TM image (out of two bracketing shots)
                              The open jacket was not intended, but I personaly think it worked out quite well.
                              The second shot was a difficult one. I like it because of the composition. Jackets... well, all three were open, but you cannot see it very well. I thought it would look nice, looking down, but you are right concerning the sympathic look. It was just an experiment.

Funny enough I didn't do anything with the faces. Perhaps I can add some color to them so they don't look like undertakers It was one of the more casual photo's they wanted.

Thank you Trebs. I learned a lot through your comments.

@Armani;
                              Ze waren niet gewoon te posseren, en de fotograaf was niet gewoon om iemand te laten posseren. Bedrijfsgerichte foto's zijn volgens mij altijd stijfjes,

@Cahor:
                              Inderdaad iets wat ik niet zo vaak doe, maar wat ik wel vaker hoop te kunnen gaan doen. Het is leuk en uitdagend (en niet zo eng als een trouwreportage - dit doe je gewoon nog een keer als het niet lukt )
                              Die kleur van de gezichten is iets wat ik onder handen moet nemen.
                              Thanks

@Triker:
                              Geen filters. Gewoon natura. Wellicht komt het door het indirecte flitsen. Zoals gezegd ga ik daar iets aan doen want dat kan niet zo.

@Heraut18:
                              Die handen. Ik vind het zelf al moeilijk om een houding aan te nemen als ikzelf op de foto moet, laat staan dat ik de anderen moet vertellen hoe hun handen te houden. Suggesties zijn welkom...

@sensor:
                              Bij die tweede vind ik de schaduw op de wand aan de linkerkant wel wat hebben. Van de flits is die in ieder geval niet.

Duidelijk genoeg dat de huidskleur van de derde onder handen genomen moet worden. Daarmee ga ik nog even aan de slag. Nu nog leren mijn onderwerp in een goede houding te zetten voor de foto...

Mijn dank voor de leerzame kritiek. <azhrarn maakt een diepe buiging>
                              meer over mijn fotografie is te vinden op
                              http://www.nandoonline.com

Comment

Working...
                              X