Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De maskers vallen nog niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De maskers vallen nog niet

Hallo,

Oorspronkelijk geplaatst door TDN Bekijk bericht
    Met de crop ga ik wel akkoord, alhoewel de foto nu al heel goed is, kan hij mss nog iets intiemer door wat dichter te croppen.
    Heel leuk idee in ieder geval
    Ik deel de mening van TDN. Croppen maar met de oorspronkelijke kleuren. De bewerking vind ik een beetje te fel van kleur, heeft ook een negatief gevolg in de hals. Door het croppen ga je echt de nadruk leggen op symmetrie (mede bepaald door de handen), het masker (het doel van de shoot) en ook de ogen (de blik).

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
    Wat de cropping betreft: daar kan ik inkomen, maar volgens mij is het niet nodig hier het hoofd af te snijden.
    Ook ik zal het hoofd niet gaan afsnijden, maar een klein beetje ruimte erboven laten.

Ivm de bewerking, ik moet wel zeggen dat de goude handschoenen, in de bewerkte versie, wel mooi uitkomen. Ik heb ook geprobeerd het goud wat meer uit te doen komen (zie Emotie en expressie / Venetiaanse kledij) maar dit heeft een negatief effect op de witte hals en de witte delen van de kleding.

Gr.
    Joeri
    ps. Nog even dit, opbouwende kritiek is altijd welkom. Door opbouwende kritiek kunnen wij leren als fotograaf, zowel technisch als artistiek. Natuurlijk heeft iedereen een mening, sommige zullen het oorspronkelijke beeld mooi en goed vinden andere de aangepaste versie. Dit is eenmaal fotografie wat subjectief is, het is persoonlijk. Opbouwende kritiek is welkom zolang men ook zegt waarom en wat men mogelijks kan verbeteren.
    http://www.jrverbiest.eu/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
      Uiteraard ben ik akkoord dat je mijn versie een eigen aanpassing geeft. Het zou hier anders geen forum zijn. Du choc des idées jaillit la lumière.
      Idd: Du choc des idées jaillit la lumière.

Gr.
      Joeri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JrV Bekijk bericht
        bewerking vind ik een beetje te fel van kleur, heeft ook een negatief gevolg in de hals.
        Was bij mij niet het geval, maar heb hem speciaal van kleur willen veranderen en geblurd om het smakelijker te krijgen. Daardoor heb ik de make-up stijl wellicht niet gerespecteerd, maar ik heb er nog altijd geen goed indee van wat er gebeurd is en of dat er inderdaad zo moest uitzien? (want de opm. over de oren moet ik ook delen, en heb dat allemaal niet veel beter gekregen...)

Ik zou iemand die achter een masker zit ook eerder veel mooier maken, zodat het des te intrigerender wordt, maar ken dan ook niets van de geschiedenis die achter dit gebruik zit...
        Last edited by JLP; 23 november 2006, 18:39. Reden: Edit: off topic verwijderd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JrV Bekijk bericht
          Ik heb ook geprobeerd het goud wat meer uit te doen komen (zie Emotie en expressie / Venetiaanse kledij) maar dit heeft een negatief effect op de witte hals en de witte delen van de kleding.
          Dat is precies waarvoor maskers zijn uitgevonden. En dan bedoel ik natuurlijk maskers in Photoshop e.d.
          Last edited by JLP; 23 november 2006, 18:39. Reden: Edit: off topic verwijderd

Comment

@NaNcyke; scheldpartijen tolereren wij niet op dit forum! Graag je toon aanpassen, want dit kan echt niet. Als je het ergens niet mee eens bent zeg dat dan op een fatsoenlijke manier of spreek een mod erover aan in plaats van te gaan schelden.

Alle off topic reacties verwijderd. Vanaf nu weer on-topic graag!
            Last edited by JLP; 23 november 2006, 18:41.
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

Comment

@Fullator: Foto is prachtig!

[MOD] off-topic tekst verwijderd
              Willy
              Last edited by Hombre; 26 november 2006, 08:54.
              *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
              visit : http://www.emmab.be/

Comment

knap
                Steven

Comment

[MOD] Ik ga hier niet herhalen wat mod JLP reeds opmerkte, opnieuw werden enkele reply's verwijderd. Opmerkingen via PM aan mijn adres aub.

Willy
                  Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Prachtige foto.
                    Wat ik me wel afvraag, welk van beide foto's benadert het dichtst de originele kleuren van het masker? Want dat is toch de bedoeling vermoed ik???
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Prachtige foto.
                      Wat ik me wel afvraag, welk van beide foto's benadert het dichtst de originele kleuren van het masker? Want dat is toch de bedoeling vermoed ik???
                      Mijn opname is zeer kleurgetrouw. Alleen is er mogelijk een klein verlies in kleurruimte door omzetting van AdobeRGB naar sRGB, al zou dat niet mogen opvallen.
                      Fullator
                      Fotostudio Candela Zone
                      website: http://www.chronax.be
                      website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Mijn opname is zeer kleurgetrouw. Alleen is er mogelijk een klein verlies in kleurruimte door omzetting van AdobeRGB naar sRGB, al zou dat niet mogen opvallen.
                        Idd de originele foto heeft is zeer kleurgetrouw.

J.

Comment

Dan ga ik duidelijk voor de eerst geposte opname, ik hou niet zo van PS na-bewerkingen, geef mij maar puur natuur
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

ja sorry dat ik zou te ver ging mijn excuses echt sorry !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door misticabirra Bekijk bericht
                              ik vind de tweede versie stukken beter, omdat bij de eerste haar oortjes en nek net plastiek lijken

maar naast dat, is het echt een PRACHTPLAAT!
                              Ben het eens met misticabirra. Vooral de oortjes. De achtergrond vind ik in de eerste versie ook niet erg sterk. Daarom is de kleinere uitsnede met kleuraanpassingen beter.
                              Grtz, G.
                              Canon Eos 400D + Tamron 17-55 f2.8 + Tokina 12-24 f4

Comment

Working...
                              X