Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maurice !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Maurice !!

    Oorspronkelijk geplaatst door Diddeka Bekijk bericht
    Ik ben trouwens wel benieuwd naar hoe je dit technisch aanpakt? (tis hier wel niet "Fotodiscussie", maar ik leer graag bij, en zeker als ik zulke mooie fotos zie). Welke instellingen gebruik je?
    Welke instellingen ik gebuikte weet ik niet juist meer ( ben niet thuis en kan de exif niet zien ) maar ik werk steeds met een sluitertijd van 125. Het diafragma zal rond de f8 zijn, op iso 100. Maar met de instellingen die ik u geef ben je eigenlijk niet veel. Gewoon het licht meten dus.
    Welk flits & reflectiemateriaal?
    Voor maurice te belichten heb ik gebruik gemaakt van 2 flitsers.
    een flitser met softbox stond naast maurice ( in de lijn van zijn schouders, zeg maar. Enkel zo kon ik een een passende belichting krijgen met schaduw op de ene kant van Maurice zijn gezicht.
    De andere flitser heb ik gebruikt als haarlichtje. Gewoon een flitser zonder softbox, enkel gebruik gemaakt van een reflector met honingraadraster om het licht te bundelen.
    De flitser van het haarlicht stond met dezelfde instelling als die met de softbox. Door de grotere afstand tussen maurice en de flitser kreeg ik dezelfde lichtwaarde als de softbox die bij Maurice stond ( lichtverlies van de softbox ).
    In een studio of gewoon in de huiskamer van Maurice?
    Dit alles in de studio met zwarte achtergrond !
    Achteraf zijn de foto's bewerkt in Ps
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #32
      Re: Maurice !!

      Mijn bescheiden mening: gebaseerd op inhoud: nr 2:misschien ietwat geposeerd, maar er is interactie met de lamp en Maurice komt toch wel 'over'.

      Je schrijft: ... hij is maar 1,50 meter groot maar eigenlijk is Maurice een " groot man ". '
      Daarom zou ik nummer 1 net niet kiezen: hier komt hij absoluut niet over als een groot man, ziet er eerder onderdrukt uit.

      Succes met je project

      mvg
      Caro
      www.myspace.com/photocaroline

      Comment


      • #33
        Re: Maurice !!

        mannekes ... dat gaat niet simpeler worden om te kiezen ....
        kvind het allebei 3 sterke beelden en eigenlijk zou je de andere beelden moeten kunnen zien ... maar na lang twijfelen en om al de reeds genoemde redenen ga ik toch voor ............ nummer 2
        to be continued ...
        Scotty... beam me up !!!

        Comment


        • #34
          Re: Maurice !!

          Hey Lieven,


          Allereerst veel succes met je project. In deze reeks spreekt N 3 me aan


          groetjes
          www.degitail-imaging.be

          Comment


          • #35
            Re: Maurice !!

            in de opzet van het verhaal vind ik nr 1 het best passen. Nr 2 & 3 komen mij iets te geposeerd over. Nu ja, ze zijn alle drie schitterend hoor
            Jeroen || OM-D EM-5

            Comment


            • #36
              Re: Maurice !!

              keuk project, ben eens beniuwd naar het uiteindelijke resultaat, dit zal moeilijk worden om niet in herhaling te vallen, maar daar ligt juist de uitdaging.
              alvast met sterke beelden begonnen
              Steven

              Comment

              Working...
              X