Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tandje lager

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tandje lager

    Laat ik het niveau hier op het forum wat naar beneden brengen, door wat studioprobeersels er op te gooien.
    Rick heeft overigens geen modelambities, maar was wel bereid om het eens uit te proberen. Waarvoor mijn dank.







    Op een gave huid kun je niet scherpstellen
    Simpele albumpjes

  • #2
    Re: Tandje lager

    Dat heet valse bescheidenheid!

    Comment


    • #3
      Re: Tandje lager

      toch en mooie reeks weer hoor, vooral bij de laatste vind ik het knap van het model, om je gezicht zo te houden, terwijl je toch flink de arm aanspant.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Tandje lager

        Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
        Dat heet valse bescheidenheid!
        Vind ik ook en je hoeft dit niet telkens te noemen hoor .
        Je opnamen zijn prima van kwaliteit zowel binnen als buiten. No3 is niet helemaal scherp voor mij, maar dat mag de pret niet drukken.
        Knappe vent hoor.

        Waar ik zelf de laatste tijd op let is de kleding. Die kreukels in no2 zijn lekker sportief maar vind ik voor een soort fashion shoot niet echt fraai. Maar dat is een persoonlijke mening hoor.

        Eigenlijk kan ik in deze serie geen voorkeur vinden Vind ze alle 3 mooi.
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #5
          Re: Tandje lager

          Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
          Vind ik ook en je hoeft dit niet telkens te noemen hoor .
          Je opnamen zijn prima van kwaliteit zowel binnen als buiten. No3 is niet helemaal scherp voor mij, maar dat mag de pret niet drukken.
          Knappe vent hoor.

          Waar ik zelf de laatste tijd op let is de kleding. Die kreukels in no2 zijn lekker sportief maar vind ik voor een soort fashion shoot niet echt fraai. Maar dat is een persoonlijke mening hoor.

          Eigenlijk kan ik in deze serie geen voorkeur vinden Vind ze alle 3 mooi.
          Bedankt voor je opbeurende woorden. Het is geen valse bescheidenheid, maar meer zelfspot als reactie op topics op een ander forum (jou wel bekend). Uit luiheid kopieer ik meestal de hele post en plaats 'm ook op een ander forum. Er wordt vaak gesproken over perfectionisme en schande gesproken als een foto niet 100% af is. Ik fotografeer voor mijn lol, waarbij het resultaat natuurlijk wel telt maar slechts één aspect (contact met modellen, dagje uit, het experimenteren, enz) en zeker niet ten koste van alles. Het is al erg genoeg dat ik voor mijn werk af en toe een gestreken overhemd aan moet. Dan ga ik niet voor een shoot nog eens met de strijkbout in de weer. Ik zal nu wel ongepassioneerd overkomen, maar je gaat de spelers van het bierelftal toch ook niet vragen of ze het glas willen laten staan.
          Ik ga ook geen tweede hypotheek nemen om allerlei randapparatuur te kopen of om workshops te betalen. Kortom ik behelp me met de middelen en de ruimte die me ter beschikking staan.

          Een andere reden voor mijn valse bescheidenheid is dat ik zelf mijn buiten opnamen veel beter vind. Ik denk dat als er één ding goed is in mijn werk dat ik leuk kan improviseren met dingen en locaties die ik tijdens de shoot tegenkom. En in de studio mis ik dat een beetje. Ik heb het idee dat het dan al gauw meer van hetzelfde wordt.

          En tot slot; ik vind het soms ontzettend moeilijk om mijn eigen foto's te beoordelen.
          Op een gave huid kun je niet scherpstellen
          Simpele albumpjes

          Comment


          • #6
            Re: Tandje lager

            Ik snap je uitleg helemaal.
            Maar juist dat studiogedoe is nu juist zo leuk omdat je daar vaak de middelen hebt (en vaak ook de tijd) om naar dat stukje perfectionisme te streven. Niet dat dit voor iedereen hetzelfde moet zijn hoor, hou me ten goede. Ik praatte nl een klein beetje voor mezelf. En een schande is het al zeker niet Ik vind het zelf heel prettig als iemand iets opmerkt. (of ik er iets mee kan en/of doe is natuurlijk aan mij)

            In de studio regent het niet, je wordt niet gestoord en kunt je helemaal richten op het model en alles wat er bij hoort. Ik vraag mijn modellen tegenwoordig om met redelijk gestreken kleren naar de studio te komen. Het eindresultaat is dat veel mooier. (vooral bij een vrouw)

            Ook ik doe het tussen alle bedrijven door en puur voor de lol, hoewel ik momenteel behoorlijk wat aanvragen krijg die betaald worden. En juist die foto's wil ik zo goed mogelijk afleveren omdat dat en stuk reclame is voor de volgende.
            Maar ik ga oh zo vaak nat hahaha... noem het gebrek aan ervaring.

            Maar op gegeven ogenblik (als je de techniek een beetje begint te snappen) ga je toch op andere dingen letten.. hoe gek het ook klinkt.
            Ik ben nu bezig met de bouw van een nieuwe studio en ik hing vandaag een achtergronddoek op als test. Opeens zag ik een zwarte pit van 1 cm in het midden zitten. Nooit gezien.... Maar toen ik op een foto keek zag ik diezelfde pit ook. Niet mooi dus, en moet ik gaan stempelen. (alle foto's)

            Zelfde geldt voor de kleren van mijn laatste model. Die kwamen uit een plastic zak en zaten onder de kreukels. Dat was gewoon niet mooi op de foto.

            Jij kent Remco v/d braak van DH ook denk ik? die deelt de studio samen met mij binnenkort. Hij had vertelde mij dat hij vroeger nooit met visa werkte. Nu wel. Nu hoeft hij bijv zijn foto's maar minimaal te bewerken en ze zien er tien keer mooier uit.
            Tja... ik weet het ook niet waar het einde is. Ik denkt toch dat ik steeds een minimaal stapje verder kom en dan steeds kritischer gaat worden. Echter nu (zoals MaGuy het in een andere post al zei) worden mijn plaatjes een beetje saai.. steeds van hetzelfde en zit ik momenteel een beetje in een foto-dip hahaha.

            Maar jij niet getreurd, je fotos vind ik altijd de moeite waard om te bekijken
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment

            Working...
            X