Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dm

Hallo BD'ers,

Ik wil graag weer eens iets aan jullie laten zien.
    Mijn eerste in de 'mensen en modellen' catagorie:

DM

Last edited by BackWooD; 19 mei 2008, 22:38. Reden: Hyperlink update
    "Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist." (T.Maassen)
    The Black Div

Re: Dm

Goeie foto maar ik vind de kadrage verkeerd : ze kijkt de foto uit.
    Je model kadreren aan de linkerzijde was voor mij een logischer optie.
    fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
      Goeie foto maar ik vind de kadrage verkeerd : ze kijkt de foto uit.
      of naar links doen kijken...
      Chrisly... [B]www.christvilez.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisly Bekijk bericht
        of naar links doen kijken...
        zou haar juist naar rechts laten kijken, wel een prachtige lokatie hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hum... en ik maar denken dat haar "off" blik en houding deze foto juist zo leuk maakt... Oof, een knik in mijn artistieke ego...
          The Black Div

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BackWooD Bekijk bericht
            Hum... en ik maar denken dat haar "off" blik en houding deze foto juist zo leuk maakt... Oof, een knik in mijn artistieke ego...
            je hebt wel gelijk hoor, maar niet in/op deze lokatie.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Eerst proberen je achtergrond lichtjes te verdonkeren, indien nodig het gezicht nog versterken dmv. levels en dan vind ik dit een zeer geslaagde foto.Iedereen laat zijn model al het beeld in kijken, probeer het eens anders en daar ben jij , Backwood in geslaagd.
              origineel gepost door elsanoeie foto maar ik vind de kadrage verkeerd : ze kijkt de foto uit.
              Een fotografisch beeld moet niet altijd logisch zijn. De regels in de fotografie moet je kennen, maar daarna niet meer klakkeloos toepassen. Geef de creativiteit de vrije hand... en wees vernieuwend.
              btw: zo fotografeerden we in de midden jaren tachtig ook al, toen waren we ook in de minderheid.

grt,

Comment

Weg met de regels! Leve de anarchie in de fotografie!

Mooie foto trouwens!

Comment

het feit dat ze uit de foto kijkt maakt deze foto net speciaal, en niet een foto alla 13-in-een-dozijn... vind het echt een sterke foto
                  Panoramix

Comment

Ja, ik vind hem geslaagd. Ze kijken al allemaal 'de foto in', deze lekker niet. Mooi.
                    Nikon D7000 + Nikkor 18-70 mm AF-S DX ED + Nikkor AF 85 mm f/1.8D
                    SB600
                    Tripod: Velbon CX 530

Comment

Het is uiteraard een kwestie van smaak, maar mij ging het niet zozeer om regeltjes, die lap ik ook regelmatig aan mijn laars, maar om een persoonlijk aanvoelen. Maar je weet : over smaken en kleuren...
                      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                        Eerst proberen je achtergrond lichtjes te verdonkeren, indien nodig het gezicht nog versterken dmv. levels en dan vind ik dit een zeer geslaagde foto.Iedereen laat zijn model al het beeld in kijken, probeer het eens anders en daar ben jij , Backwood in geslaagd.

Een fotografisch beeld moet niet altijd logisch zijn. De regels in de fotografie moet je kennen, maar daarna niet meer klakkeloos toepassen. Geef de creativiteit de vrije hand... en wees vernieuwend.
                        btw: zo fotografeerden we in de midden jaren tachtig ook al, toen waren we ook in de minderheid.

grt,
                        Bedankt voor je reactie!
                        Ik moet wel even zeggen dat mijn kennis wat betreft de (ongeschreven) regels binnen de fotografie nog zeer beperkt is.
                        Ik heb nog een boel te leren en ik moet het dan vooralsnog meer hebben van het onderwerp en de manier waarop ik die fotografeer dan HOE ik die moet fotograferen.
                        Daarom ben ik erg blij met AL jullie opmerkingen!

In ieder geval:

Ik heb DM 'gelevelled' op verzoek van Beeldmaker.Alleen iets meer dan 'lichtjes'. Achtergrond donkerder en gezicht lichter d.m.v. levels/niveaus.

Beter?

The Black Div

Comment

Ik ben nog eens terug naar je foto komen kijken en vind hem eigenlijk nu nog straffer dan de eerste keer. De locatie is natuurlijk schitterend en doordat je de vrouw op het voorplan hebt geplaatst, ben je als kijker ahw getuige. Je kunt zelf invullen, het lijkt of ze (een beetje ongerust) naar iemand uitkijkt, staat te wachten. Er spreekt dramatiek uit de foto (nog meer door het verdonkeren van de achtergond) en de kijker mag meedoen aan het verhaal dat hij zelf in zijn hoofd eromheen kan breien.

Zonder met stroop te willen smeren, vind ik dit een kanjer van een foto!

edit: beetje jaloers ook want ik wou dat ik hem zelf gemaakt had

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BackWooD Bekijk bericht
                            Hum... en ik maar denken dat haar "off" blik en houding deze foto juist zo leuk maakt...
                            Mee eens, het is net goed zo. Mooie plaat met artistiek tintje zoals ik het zou willen kunnen maar het mij niet afgaat lol
                            If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                            www.sylviehuybrecht.be

Comment

vind hem eigenlijk nu nog straffer dan de eerste keer
                              Mee eens! Sterke foto die de fantasie wat ruimte geeft! Goeie omzetting en compo!
                              Ik kijk uit naar meer!

groetjes,
                              dIggO

Comment

Working...
                              X