Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Door te weinig licht, en te kleine sensor ( camera beperkingen) zat er te veel ruis in deze foto... dan maar bewerkt tot dit resultaat...kan dit nog, of is het te..?
Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...
En ik die dacht dat ik hier een paard te zien ging krijgen...
Effe ernstig : het is me te schilderij-achtig geworden, 't is net zo'n 3D beeld.
Mss toch eens het origineel posten ?
In Raw is dat nog te doen, in Jpeg wordt dat al iets moeilijker. Denk dat je er het best mogelijke uitgehaald hebt, maar 't blijft mij wat artificiëel aandoen.
Toch nog altijd beter dan een compleet verloren foto
In Raw is dat nog te doen, in Jpeg wordt dat al iets moeilijker. Denk dat je er het best mogelijke uitgehaald hebt, maar 't blijft mij wat artificiëel aandoen.
Toch nog altijd beter dan een compleet verloren foto
deze was een gewone jpeg..
Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...
Heb dat ook wel eens gehad. Vanaf dat moment alleen nog maar RAW. Het eerste wat ik doe als ik thuis kom is sowieso de JPEGs wissen en via PS de afbeeldingsprocessor starten met wat basishandelingen om knappe JPEGs te maken
Vaak klopt de kleurinstelling toch niet en schiet ik sowieso ook de eerste foto altijd een grijs- en kleurkaart mee.
Tis idd een leuke foto, een heel mooi model, en zonde om het plaatje weg te gooien.
Comment